mitsubishi_logo

Nagroda

Eclipse Cross

Innowacyjność

Nagrody Good Design dla Mitsubishi Eclipse Cross i GT-PHEV Concept

W o Mitsubishi , Aktualności , Modele koncepcyjne , Eclipse Cross
Opublikowano

Dwie najnowsze koncepcje designerskie Mitsubishi Motors – Eclipse Cross SUV oraz GT-PHEV Concept – otrzymały nagrodę GOOD DESIGNTM* przyznawaną przez ekspertów z The Chicago Athenaeum.


Nagrody są dowodem na sukces najnowszej linii stylizacyjnej Mitsubishi Motors, którego przykładami są: lifting wyglądu Outlandera, nowoczesny desing szeregu uznanych samochodów koncepcyjnych oraz nowego Eclipse Cross.


Nagrody GOOD DESIGNTM to najstarszy i najbardziej prestiżowy program Global Awards oceniający jakość i innowacyjność wzornictwa. Przyznawane są przez Chicago Athenaeum – Muzeum Architektury i Wzornictwa. Mają na celu promowanie współczesnej myśli projektowej oraz honorowanie zarówno produktów, jak i liderów branży w dziedzinie projektowania i produkcji.


Wyróżnienie GOOD DESIGNTM zostało stworzone w Chicago w 1950 roku przez Edgara Kaufmanna Jr., Eero Saarinena oraz Charlesa i Ray Eames – legendy światowej architektury i wzornictwa. 


To zaszczyt, że nasza ciężka praca została doceniona przez tak prestiżową organizację” – powiedział Tsunehiro Kunimoto, wiceprezes działu Designu Mitsubishi Motors. „Eclipse Cross to pierwszy całkowicie nowy samochód, który reprezentuje naszą filozofię projektowania Zdecydowany i Pomysłowy. Z kolei koncepcja GT-PHEV wskazuje kierunek stylizacji, która będzie kształtować nową generację SUV-ów Mitsubishi.”

Eclipse Cross to połączenie sportowego coupe i dynamiki samochodu SUV z charakterystycznym dla Mitsubishi oryginalnym stylem, technologią i pewnym prowadzeniem. Przód pojazdu zaprojektowano zgodnie ze stylizacją Mitsubishi DYNAMIC SHIELD, nadając mu kształt tarczy, którą tworzą czarne i chromowane akcenty nadwozia. Tylna część samochodu wyróżnia się niemal kubistyczną formą zaakcentowaną poprzez wysoko osadzone, szerokie tylne światła i dzielone poziomo okno.


MITSUBISHI GT-PHEV Concept, zostało po raz pierwszy zaprezentowane w czasie Paris Motor Show w 2016 roku. Reprezentuje najnowszy język stylizacji Mitsubishi, idący w parze z zaawansowanymi technologiami elektrycznymi oraz układem napędu na wszystkie koła firmy MMC. MITSUBISHI GT-PHEV Concept przedstawia zdecydowaną i pomysłową wizję komfortowego, dalekosiężnego SUV-a ground tourer, zwracającego uwagę muskularną, nieszablonową sylwetką.


„Model GT-PHEV nie jest samochodem z linii produkcyjnej, jednak wyraźnie wskazuje, w jakim kierunku będzie ewoluował język projektowania Mitsubishi. Tak będą wyglądać samochody, które będzie można kupić w niedalekiej przyszłości” - powiedział Kunimoto. „Mam nadzieję, że efekty naszej pracy, w której wcielamy w życie filozofię „Zdecydowany i Pomysłowy” nadal będą zdobywać uznanie.„

*… GOOD DESIGN™ jest zastrzeżonym i chronionym znakiem towarowym The Chicago Athenaeum.


Eclipse Cross: http://good-designawards.com/award-details.html?award=31770  
GT-PHEV Concept: http://good-designawards.com/award-category.html?cat=30178&page=4


O Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
MMC jest globalnym producentem samochodów z siedzibą w Japonii, wyznaczającym trendy w segmentach pick-up’ów i SUV-ów oraz w rozwoju technologii napędu na cztery koła. Firma jest obecna na ponad 160 rynkach, ze szczególną reprezentacją w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN. Jako pionier elektromobilności, który od roku 1966 prowadzi badania nad pojazdami elektrycznymi, firma zaprezentowała w roku 2009 pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny (i-MiEV), a następnie, w roku 2013 model Outlander PHEV – pierwszy hybrydowy SUV typu plug-in z elektrycznym napędem na cztery koła.

MMC zatrudnia 30 000 pracowników na całym świecie i wytwarza samochody w zakładach produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji. Lokomotywami wzrostu potęgi koncernu są modele Pajero Sport, L200/Triton i Outlander. W roku fiskalnym 2016 firma sprzedała na całym świecie 926 000 egzemplarzy pojazdów, osiągając sprzedaż netto na poziomie 1.9 bilionów jenów.