teaser.jpg

Outlander

Outlander PHEV

premiery

o Mitsubishi

Nowe Mitsubishi Outlander 2016 - europejska premiera we Frankfurcie!

W Aktualności , Targi motoryzacyjne
Opublikowano 16 wrz 2015
NOWE MITSUBISHI OUTLANDER (model roku 2016)
 
Bezgłośna dynamika
 
 
W odpowiedzi na rosnące wymagania dzisiejszego rynku motoryzacyjnego, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) prezentuje gruntownie zmodernizowanego Outlandera:
 
Zmiany wprowadzone w Outlanderze zdecydowanie przekraczają ramy tradycyjnego „odświeżenia” samochodu, na co składają się zwykle drobne poprawki i zmiany stylizacyjne. Nowy Outlander (MY16) został przeprojektowany i udoskonalony, aby wyróżnić się na tle konkurencji w segmencie crossoverów segmentu D, wykorzystując do tego dynamiczny wygląd oraz znakomite wrażenia z jazdy.
 
Po trzech latach obecności na rynku (około 320 000* wyprodukowanych egzemplarzy od 2012 roku, z czego 94 796 sztuk sprzedano w Europie od jesieni 2012 roku**) japońska firma prezentuje nową odsłonę Outlandera, w której wprowadzono ponad 100 zmian, w tym:
 
- nową stylizację nadwozia stworzoną w oparciu o koncepcję „Dynamic Shield”,
- nowe przetłoczenia nadwozia i nowe elementy karoserii,
- znaczące zmiany w zakresie wydajności akustycznej (NVH) oraz jakości wykończenia, 
- zmiany strukturalne i na nowo zestrojone zawieszenie, 
- nowe funkcje, nowe systemy bezpieczeństwa, nowe elementy wyposażenia,…
- silniki o większej wydajności.
*Do czerwca 2015
**MME34 - 34 rynki / bez Rosji, Ukrainy i Kazachstanu – dane do 30 czerwca 2015 (52 266 Outlanderów z silnikami spalinowymi + 42 530 Outlanderów PHEV)
 
Ponadto, rewolucyjny model Mitsubishi Outlander PHEV - najlepiej sprzedająca się elektryczna hybryda typu plug-in w Europie - oferuje dodatkowe funkcje, dzięki którym powiększy grono wiernych klientów (obecnie ponad 40 000 nabywców w Europie).
 
 
Siła rynkowa
Jedenaście lat* po wprowadzeniu przez Mitsubishi Motors Corporation do samochodowego słownika terminu „crossover”, w styczniu 2012 roku firma zaprezentowała trzecie wcielenie tej coraz popularniejszej formy samochodu w postaci Outlandera trzeciej generacji.
 
Po sprzedaniu przez Mitsubishi łącznie ponad 960 tysięcy samochodów dwóch pierwszych generacji (od czerwca 2001 do kwietnia 2012), na rynku pojawił się nowy crossover średniej wielkości, który lepiej pasował do rosnących wymagań klientów. Szczególny nacisk położono wówczas na trzy główne obszary, mające swoje odzwierciedlenie również w nowym Outlanderze (MY16). Są to:
- poszanowanie środowiska naturalnego,
- zaawansowane systemy bezpieczeństwa oraz
- wysoka jakość w każdym aspekcie.
 
W Europie, gdzie crossovery różnych segmentów są bardzo popularne, Outlander zadebiutował jesienią 2012 roku. Od tego czasu model ten reprezentuje firmę Mitsubishi Motors w segmencie D, a jego pozycję dodatkowo wzmacnia innowacyjny, hybrydowy wariant z elektrycznym napędem 4x4 w postaci Outlandera PHEV, który zadebiutował pod koniec 2013 roku:

 

 

 

2013

 

2014

 

Sedany, kombi i minivany segmentu D (oprócz aut premium) **

 

725 032 sztuki

 

693 610

(- 4,3%)

 

Kompaktowe SUV-y i crossovery

(segment C i D-Segment, oprócz aut premium)**

 

965 104 sztuki

 

1 025 976 sztuk

(+ 6,3%)

 

Outlander trzeciej generacji

(silnik spalinowy + PHEV)

 

27 121 sztuk

 

38 617 sztuk

(+ 42%)

 
 
 
* « ASX » samochód studyjny pokazany podczas salonu Detroit Auto Show 2001 – protoplasta pierwszej generacji Outlandera (« Airtrek » w Japonii)
**Źródło: JATO Dynamics / Automotive News Europe
Trzy lata później, rodzina modelu Outlander plasuje sie na czele europejskich statystyk sprzedaży firmy Mitsubishi Motors, tuż nad modelem ASX segmentu C (MME34– dane za rok kalendarzowy 2014):
        1 - Outlander: 38 617 sztuk (z czego 19 980 to wersje PHEV)
        2 - ASX: 36 702 sztuki (+ 33%)
        3 – Global Small*: 30 982 sztuki (+ 66% dla Space Star/Mirage)
 
 
 
„Dynamic Shield”
Mitsubishi Outlander zawsze był bardzo ważnym modelem dla firmy MMC z punktu widzenia sprzedaży, przy czym wszystkie trzy generacje tego auta miały również znaczący wpływ na rozwój całej branży motoryzacyjnej:
- Pierwsza generacja: Koncepcja crossovera (2001)
-             Druga generacja: Opracowana przez MMC globalna architektura segmentu C/D „Project Global”       (2005)
- Trzecia generacja: Opracowany przez MMC elektryczny, hybrydowy układ napędowy typu plug-in (Outlander PHEV w 2012 roku)
 
Mitsubishi Outlander dalej odgrywa tę rolę, a model roku 2016 wprowadza nową identyfikację wizualną MMC. Nowa stylistyka Mitsubishi nazwana „Dynamic Shield” została po raz pierwszy zaprezentowana podczas salonu Paris Motor Show 2014 w aucie studyjnym Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S:
 
 
Nowa twarz Mitsubishi będzie sukcesywnie wprowadzana w kolejnych nowych modelach tej marki.  Tetsuro Aikawa (prezes MMC) wyjaśnił podczas salonu Geneva Motor Show 2015: „...Nowa stylizacja przedniego pasa to ukłon w stronę naszej przeszłości oraz naszej filozofii ‘Forma podyktowana funkcjonalnością’. Nowy projekt nawiązuje do osłony zderzaka znanej z modelu Pajero/Montero/Shogun, dzięki czemu wzmaga poczucie bezpieczeństwa oferowanego zarówno podróżującym, jak i samemu autu. Pod tym względem nowy projekt przedniej części nadwozia wyraża nasze dziedzictwo designerskie i jego ewolucję. To właśnie nazywamy koncepcją ‘Dynamic Shield’.”
 
 
 
Design przedniego pasa, symbolizujący funkcjonalność i bezpieczeństwo oferowane przez SUV-y firmy Mitsubishi Motors, zdaje się otaczać ochronną tarczą centralny logotyp w kształcie trzech diamentów. Wzrok przykuwają również chromowane listwy umieszczone po obu stronach, dające trójwymiarowy efekt wzmagający poczucie nieustannego ruchu.
 
 
 
Wąskie reflektory LED (z dwunastoma diodami LED do jazdy dziennej), delikatnie wznoszą się i zachodzą na boczną część nadwozia, potęgując poczucie dynamiki.
Ponadto, celem zespołu projektantów z MMC Design była wizualna zmiana proporcji nadwozia Outlandera trzeciej generacji, aby uzyskać obraz niższego, bardziej smukłego i szerszego auta…
 
 
... poczynając od czarnych elementów ozdobnych z chromowanymi akcentami umieszczonych w bocznej, dolnej części modelu Outlander z silnikiem spalinowym, poprzez chromowane akcenty łączące poszerzone tylne lampy zespolone LED; poprzez umieszczone z przodu srebrne pasy „Dynamic Shield”, po poszerzone przednie i tylne zderzaki w wersji z silnikiem spalinowym i w odmianie PHEV, itp. ...
 
Nowe Mitsubishi Outlander 2016 punktuje również w kategorii „jakość wykończenia nadwozia”, przyciągając uwagę licznymi pieczołowicie wykonanymi detalami. W przypadku Outlandera PHEV są to: wykończenie wnęk przednich lamp przeciwmgielnych czarnym lakierem fortepianowym, nowy, wyrafinowany lakier „Ruby Black Pearl” (czarny, perłowy lakier o wysokim połysku z dodatkiem czerwonych drobinek), itp. ... a także „pełniejsze” 18-calowe, obręcze aluminiowe w dwóch odcieniach z nowym wzorem ramion, dodające charakteru nadwoziu modeli z silnikiem spalinowym oraz wersji PHEV.
 
 
Nowe Mitsubishi Outlander 2016 w wersji z silnikiem spalinowym
 
Nowe Mitsubishi Outlander 2016 jest dłuższe od swojego poprzednika o 40 mm (łącznie 4 695 mm), bardziej smukłe i lepiej wykonane, dzięki czemu lepiej spełnia rosnące oczekiwania europejskich klientów, zajmując miejsce strategicznego modelu dla firmy MMC, którego stworzenie wymagało licznych inwestycji (nowe wyposażenie tłoczni i narzędzia do tłoczenia, prace nad wydajnością akustyczną (NVH), nowe technologie, zaawansowane prace nad konstrukcją nadwozia, itp, ...)
 
 
Nowe Mitsubishi Outlander 2016 w wersji z silnikiem spalinowym
 
 
Miękki dotyk
W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku, Outlander trzeciej generacji zaoferował klientom liczne nowości w stosunku do swojego siedmioletniego poprzednika.
 
Ponadto, Outlander nowej generacji był również cichym i komfortowym japońskim modelem, w którym wysoka jakość wykończenia wnętrza odpowiadała solidnemu wykończeniu nadwozia przy zwróceniu większej uwagi na detale.
 
W roku 2015, nowe Mitsubishi Outlander 2016  wprowadza nową jakość w tym zakresie, realizując założenia strategii MMC dotyczące jakości wykończenia i odnawiając tym samym gamę modelową japońskiej firmy.
 
Opierając się na projekcie świetnie ocenionego konceptu Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S 2014, projektanci MMC dążyli do zapewnienia klientom lepszych doświadczeń wynikających z przebywania we wnętrzu nowego Outlandera...
 
 
Nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016
 
... Mitsubishi Outlander 2016 w wersji z silnikiem spalinowym wyróżnia się licznymi modyfikacjami:
 
- nowe przednie fotele ze zmodyfikowaną pianką (siedzisko i boczne podparcia), zapewniającą wyższy komfort jazdy,
- nowa tapicerka siedzeń, 
- nowa kierownica o wyższej przyczepności z wstawkami pokrytymi czarnym lakierem fortepianowym oraz skórzanym obszyciem,
- czarne akcenty wykończeniowe na drzwiach i w desce rozdzielczej,
- przeszycia na daszku nad zegarami,
- nowy, miękki materiał nawiązujący wyglądem do dzianiny pokrywający podsufitkę i słupki A, 
- miękkie wyściełanie pokrywy konsoli centralnej, 
- automatycznie ściemniające się lusterko wewnętrzne,
- kieszeń na okulary przeciwsłoneczne z przodu,
- bardziej ergonomiczny system nawigacji satelitarnej MMCS (struktura menu, układ elementów sterowania,...), itp. ...
 
Ponadto, bardziej ekskluzywne Mitsubishi Outlander PHEV 2016 oferuje teraz więcej elementów z kategorii „osiągi i luksus”:
 
- nowa tapicerka z naturalnej skóry dostępna w kolorze czarnym (z srebrnymi przeszyciami i obwódkami) lub jasnobrązowym (z czerwonymi przeszyciami i obwódkami),
- nowa, sportowa tapicerka z wstawkami przypominającymi zamsz, skórzane obwódki elementów technicznych „Cool Touch” oraz poziome srebrne przeszycia,
- nowy materiał wykończeniowy osłon przeciwsłonecznych nawiązujący wyglądem do dzianiny (oprócz podsufitki i słupków A z wersji z silnikiem spalinowym),
- nowe wykończenie paneli drzwiowych w stylu Concept-S (miękkie wstawki z przeszyciami w kształcie promieni, zarezerwowane dla wersji PHEV czarne, drewnopodobne aplikacje, chromowane akcenty,...)
- zarezerwowane dla wersji PHEV czarne, drewnopodobne aplikacje w desce rozdzielczej,
- nowa konsola centralna w stylu Concept-S o strukturze fali z czarnymi, drewnopodobnymi aplikacjami, pokrywa nad uchwytami na napoje, miękkie w dotyku przełączniki, zmodernizowane elementy sterowania systemem PHEV,...),
- nowa, czteroramienna kierownica z grubym wieńcem o wysokiej przyczepności, skórzane wykończenie wysokiej jakości oraz liczne przyciski sterujące,
- pokrywa wlewu paliwa/systemu ładowania z wyściełaniem po wewnętrznej stronie,
- Mitsubishi Outlander PHEV 2016 oferuje kilka nowych elementów z zakresu komfortu.
 
Są to:
 
o podgrzewana kierownica,
o podgrzewana przednia szyba,
o oświetlenie LED obszaru pod deską rozdzielczą oraz w okolicach konsoli centralnej,
o gniazdo 12V w bagażniku,
- Co więcej, nowy Outlander PHEV (MY16) otrzymał zewnętrzną antenę w kształcie płetwy rekina, srebrne relingi dachowe (zamiast stosowanych wcześniej czarnych relingów) oraz dolne elementy dekoracyjne w kolorze nadwozia (zamiast czarnych stosowanych w wersji z silnikiem spalinowym) z chromowanymi akcentami wykończeniowymi na progach.
 
Płynne działanie
Nowe Mitsubishi Outlander 2016 zapewnia też niezapomniane wrażenia podczas jazdy za sprawą lepszego wygłuszenia wnętrza i tłumienia odgłosów pracy silnika, drgań wewnętrznych, hałasów dochodzących z nawierzchni oraz szumów wiatru opływającego nadwozie.
 
Podczas prac nad wyciszeniem kabiny nowego Mitsubishi Outlandera 2016, japońscy inżynierowie zlokalizowali i poprawili ponad 30 różnych obszarów w całym aucie, włączając w to silnik, zawieszenie, koła, szyby dźwiękoszczelne, dynamiczne amortyzatory stosowane w niektórych obszarach i komponentach, a także uszczelnienie drzwi:
 
 
Wszystko to zaowocowało stworzeniem lepiej wyciszonej kabiny pasażerskiej, sprzyjającej komfortowym podróżom oraz pozwalającej podróżującym prowadzić rozmowę bez konieczności podnoszenia głosu, nawet podczas jazdy z wysoką prędkością, co obrazuje tzw. wskaźnik artykulacji (wewnętrzne testy MMC):
 
Outlander PHEV, który jest uważany za cichszy wariant, zyskał dodatkowe modyfikacje w zakresie hałasów i drgań wewnętrznych (NVH), uwzględniając specyfikę unikatowego elektrycznego układu hybrydowego typu plug-in:
 
 
Końcowy rezultat wywołuje duże wrażenie - wibracje nadwozia są mniejsze dzięki zastosowaniu zmodernizowanych poprzeczek ramy podwozia, nowych opon oraz dodatkowych tłumików (niebieska linia pokazuje model MY16, a czerwona model MY14; częstotliwość mierzona w Hz – wewnętrzne testy MMC):
 
 
Bezpieczne rozwiązania techniczne
Podobnie, jak modele dwóch poprzednich generacji, Outlander trzeciej generacji jest bezpiecznym samochodem, dającym kierowcy dużą przyjemność z jazdy. Nowe Mitsubishi Outlander 2016 wprowadza w tym zakresie nową jakość:
 
- Sztywność nadwozia i ponownie zestrojone zawieszenie:
o W celu maksymalnego wykorzystania doskonałych właściwości z zakresu NVH oraz zagwarantowania wyższej dynamiki jazdy, nowy Outlander 2016 otrzymał sztywniejszą strukturę nadwozia ze wzmocnionymi punktami mocowania zawieszenia, co uzyskano dzięki zastosowaniu grubszych blach lub dodatkowych łączników w strategicznych punktach. 
o Wykorzystano stal o wysokiej odporności na rozciąganie (klasa wytrzymałości zwiększona z dotychczasowych 440 MPa do 980 MPa - standard w branży to 200 - 250 MPa), co zaowocowało wyższą sztywnością konstrukcji i niższą masą własną.
o Co więcej, oprócz opon w nowej specyfikacji wprowadzono też modyfikacje poszczególnych komponentów zawieszenia:
* Z przodu:
* Nowy, dużo sztywniejszy wspornik zawieszenia, oferujący większą precyzję kierowania, wyższą stabilność kierunkową oraz wyższą jakość podróżowania.
* Zoptymalizowana sztywność sprężyn oraz siła tłumienia amortyzatorów w odpowiedzi na wzmocnienie struktury nadwozia i zawieszenia.
* Zmodyfikowane elektryczne wspomaganie układu kierowniczego w odpowiedzi na wzmocnienie struktury nadwozia i zawieszenia. W efekcie uzyskano bardziej liniowe reakcje, wyższą sztywność, niższe tarcie i lepsze wyczucie.
 
 
* Z tyłu:
* Zwiększony rozmiar cylindra tylnego amortyzatora w celu poprawy stabilności i komfortu jazdy. 
* Zoptymalizowana sztywność sprężyn oraz siła tłumienia amortyzatorów w odpowiedzi na wzmocnienie struktury nadwozia i zawieszenia.
 
- System kontroli stabilności jazdy Super-All Wheel Control (S-AWC) teraz dostępny w Europie w Outlanderze z silnikiem spalinowym (w zależności od rynku i wersji wyposażenia):
o System kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All Wheel Control) znany z modelu Lancer Evolution (i oferowany obecnie w Outlanderze PHEV) łączy w sobie układ aktywnej kontroli znoszenia AYC (Active Yaw Control) - który steruje układem hamulcowym i wspomaganiem kierownicy, dostarczając w odpowiedni sposób moment obrotowy do kół po lewej i prawej stronie auta - a także aktywną blokadę mechanizmu różnicowego z przodu (AFD)*.
 
       
Wszystko to sprawia, że samochód posłusznie podąża wybranym torem jazdy podczas pokonywania zakrętów, jest stabilny podczas jazdy na wprost i podczas zmiany pasa ruchu, a także zachowuje optymalną trakcję na śliskich nawierzchniach.
 
o W przypadku nowego Outlandera 2016, system S-AWC oferuje cztery tryby pracy.
* AWC ECO - zapewnia stały napęd przedniej osi, oferując doskonałą wydajność paliwową i załącza napęd wszystkich kół 4WD, gdy zostanie wykryty uślizg kół przednich;
* NORMAL - w optymalny sposób steruje rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy poszczególnymi kołami w zależności od warunków drogowych; 
* SNOW - zapewnia optymalną trakcję i najlepszą kontrolę nad torem jazdy auta na oblodzonych, zaśnieżonych lub luźnych nawierzchniach;
* LOCK - gwarantuje wykorzystanie pełnych możliwości napędu 4WD. Kierowca może wybrać każdy z tych trybów ręcznie za pomocą selektora Drive Mode Selector zlokalizowanego w konsoli centralnej.
* Zamontowany z przodu i sterowany elektronicznie układ LSD (mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu) niweluje różnicę w prędkości obrotowej pomiędzy prawym i lewym kołem z przodu za pośrednictwem sterowanego elektronicznie sprzęgła. System w odpowiedni sposób kieruje również moment obrotowy do kół przy przedniej osi.
 
- Nowe, zaawansowane systemy przeznaczone dla Mitsubishi Outlandera PHEV:
Oprócz systemu ostrzegania przed opuszczeniem pasa ruchu (LDW), tempomatu adaptacyjnego (ACC) oraz systemu zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) znanych z Mitsubishi Outlandera z silnikiem spalinowym i wersji PHEV (ten ostatni system zdobył w czerwcu 2013 roku wyróżnienie przyznane przez Euro NCAP), nowe Mitsubishi Outlander PHEV 2016 oferuje nowe układy podnoszące bezpieczeństwo podróżowania:
o System Ultrasonic Mis-acceleration Mitigation System (UMS): System ma zapobiegać wypadkom spowodowanym nieumyślnym wciśnięciem pedału gazu. Jeśli kierowca nieumyślnie wciśnie pedał gazu w sytuacji, w której czujnik ultradźwiękowy wykryje przeszkodę znajdującą się w odległości 4 metrów na torze ruchu auta, które jest zaparkowane lub porusza się (dźwignia w pozycji R lub D) z prędkością około 10 km/h, układ wyemituje dźwiękowe ostrzeżenie oraz pokaże informację ostrzegawczą. UMS steruje również momentem obrotowym, aby zredukować uszkodzenia wywołane kolizją.
o Nowy system kamer rozmieszczonych dookoła auta z widokiem od góry: cztery kamery umieszczone wokół samochodu ukazują pięć różnych widoków: z przodu, z tyłu, z boku (po prawej i lewej stronie) oraz z góry, pomagając kierowcy podczas parkowania w trudno dostępnych miejscach. Dodatkowo, na ekranie (systemu nawigacji lub w lusterku wstecznym - w zależności od modelu i rynku) wyświetlane są specjalne linie zmieniające swoje położenie w zależności od ruchów kierownicy:
 
 
Nowy, inteligentny system parkowania wspomagają dodatkowo czujniki zainstalowane w zderzakach (cztery w przednim i cztery w tylnym).
 
 
Wydajny napęd
Dopełnieniem zmian wprowadzonych w modelu Mitsubishi Outlander 2016 jest gama silników zmodernizowanych pod kątem niższej emisji CO2, niższego spalania i lepszych osiągów:
- Mitsubishi Outlander z benzynowym silnikiem 2,0 litra:
o Przekładnia CVT nowej generacji z przemiennikiem momentu obrotowego (szybsze i bardziej liniowe reakcje, tarcie wewnętrzne zredukowane o ponad 25%,...), zmodyfikowane parametry systemu sterowania silnikiem i przekładnią CVT, itp.
o Obniżenie emisji CO2 z 145 g/km do 139 g/km (wersja 2WD – wewnętrzne testy MMC).
- Outlander z silnikiem Diesla 2,2 litra:
o Zgodny z normą Euro 6, szczególnie w zakresie redukcji emisji tlenków azotu (NOx) - w przypadku silników wysokoprężnych limit NOx wynosi obecnie 80 mg/km…
 
... W celu wyeliminowania mankamentów tradycyjnego pochłaniacza tlenków azotu - który jest wydajny, ale przyczynia się do zwiększenia zużycia paliwa i emisji CO2 - inżynierowie MMC opracowali nowy, inteligentny pochłaniacz, który pozwala obniżyć emisję tlenków azotu poniżej limitu ustanowionego wraz z wprowadzeniem normy Euro 6 (do maksymalnie 51,9 mg/km, w zależności od modelu). Co ważne, wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w 99% pozostają na tym samym poziomie:
 

2.2 DiD 4WD A/T

MY15

MY16

Zużycie paliwa

5,8 l/100 km

5,8 l/100 km

Emisja CO2

153 g/km

154 g/km

Emisja NOx

139 mg/km

51,9 g/km

 

 
- Mitsubishi Outlander PHEV:
o Optymalizacja układu sterowania elektrycznym systemem hybrydowym typu plug-in oraz obniżone tarcie silnika,
o Wyższa wydajność silnika elektrycznego,
o Obniżenie emisji CO2 z 44 g/km do 42 g/km (wewnętrzne testy MMC).
o Lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego i lepsze reakcje układu napędowego dzięki modernizacji układu hybrydowego typu plug-in oraz systemu sterowania silnikiem elektrycznym.
 
 
 
Dostępność poszczególnych elementów uzależniona od rynku i wersji wyposażeniowej

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się