Najświeższe informacje na temat Mitsubishi Motors!
Opublikowano 15 wrz 2015
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) z siedzibą w Tokio w Japonii jest globalnym producentem pojazdów oraz członkiem grupy Mitsubishi zrzeszającej przedsiębiorstwa, które sprzedają i serwisują pojazdy segmentu mini („Kei-car”), minivany, SUV-y, samochody dostawcze, pickupy oraz samochody osobowe w ponad 160 krajach.
Korporacyjne kamienie milowe:
- 1870: Yataro Iwazaki zakłada w 1870 roku grupę Mitsubishi
- 1914: Zastrzeżenie znaku firmowego Mitsubishi w kształcie trzech diamentów
- 1917: Produkcja pierwszego samochodu firmy Mitsubishi (Model-A)
- 1921: Zawieszenie produkcji samochodów osobowych na rzecz produkcji samolotów
- 1946: Wznowienie produkcji pojazdów („Mizushima" (XTM1) trójkołowy mini-pickup)
- 1960: Powstaje pierwszy powojenny czterokołowy samochód firmy Mitsubishi (całkowicie nowy Mitsubishi 500)
- 1966: Rozpoczęcie prac badawczo-rozwojowych nad napędami elektrycznymi
- 1970: Oddział ds. produkcji pojazdów firmy Mitsubishi Heavy Industries Ltd. zostaje przekształcony w działającą do dziś firmę Mitsubishi Motors Corporation
- 1974: Oficjalne rozpoczęcie sprzedaży w Europie (ogłoszone podczas salonu London Motor Show 1974) …
- 2006: Ogłoszenie rozpoczęcia prac badawczo-rozwojowych nad pojazdem elektrycznym w ramach programu „i-MiEV”
- 2009: Rozpoczęcie produkcji modelu “i-MiEV” – pierwszego seryjnego samochodu elektrycznego stworzonego przez dużego producenta samochodów
- 2012: Rozpoczęcie produkcji modelu Outlander PHEV – pierwszego na świecie hybrydowego samochodu SUV z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów i z układem napędowym Twin-Motor 4X4
- 2014: Firma MMC zanotowała najwyższy w swojej historii zysk z działalności operacyjnej, zysk zwykły oraz zysk netto
- 2015: Między innymi:
- Premiery rynkowe nowych modeli L200, Pajero Sport i Outlander 2016
- Outlander PHEV staje sie najlepiej sprzedawanym samochodem hybrydowym ”plug-in” w Europie.
- MMC prezentuje nową linię stylistyczną “Dynamic Shield”
Rozumiejąc więzi, jakie łączą samochody, społeczeństwo i środowisko naturalne, firma MMC wypracowała sobie pozycję lidera w dziedzinie popularyzacji i produkcji ekologicznych pojazdów, jak nowatorski elektryczny SUV Outlander PHEV z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów i z układem napędowym Twin-Motor 4X4, który jest obecnie najlepiej sprzedawanym samochodem z systemem PHEV w Europie.
Z dniem 26 czerwca 2014 wprowadzono zmiany w strukturze zarządu MMC:
- Osamu Masuko – Prezes & dyrektor zarządzający (nowoutworzone stanowisko)
- Tetsuro Aikawa – Prezydent & dyrektor ds. operacyjnych (nowoutworzone stanowisko)
Pięciu głównych udziałowców MMC, według stanu na 31 marca 2015 roku:
- Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. <=> 12,63 %
- Mitsubishi Corporation <=> 10,06 %
- MHI Automotive Capital. LLC 1 <=> 3,92 %
- The Bank of Tokyo-Mitsubishi UFJ, Ltd. <=> 3,91 %
- MHI Automotive Capital. LLC 2 <=> 3,45 %
Produkcja MMC:
- 6 fabryk produkujących samochody w 4 krajach (skonsolidowane filie)
- 12 fabryk produkujących samochody należące do spółek powiązanych oraz partnerów biznesowych w 11 krajach i regionach
- 8 fabryk produkujących silniki, skrzynie biegów i komponenty w 5 krajach (skonsolidowane filie, spółki powiązane, partnerzy biznesowi)
MMC R&D (dział badawczo-rozwojowy)::
- 8 ośrodków w 5 krajach (skonsolidowane filie)
Cele inwestycyjne w ujęciu średnioterminowym (od roku budżetowego 2014 do roku budżetowego 2016):
- + 50% w nakładach inwestycyjnych do 100 miliardów ? (730 milionów €) rocznie
- + 30% w wydatkach na prace badawczo-rozwojowe do 80 miliardów ? (590 milionów €) rocznie
Podsumowanie działalności biznesowej
12 miesięcy roku budżetowego 2014
http://www.mitsubishi-motors.com/publish/pressrelease_en/corporate/2015/news/detail0966.html
* Sprzedaż netto: + 4 % do 2.180,7 miliarda jenów
* Zysk z działalności operacyjnej: + 10 % do 135,9 miliarda jenów
* Zysk zwykły: + 17 % do 151,6 miliarda jenów
* Zysk netto: + 13 % do 118,2 miliarda jenów
Marża operacyjna: 6,2 %
Łączny wolumen sprzedaży detalicznej: + 4 % do 1.090.000 egzemplarzy
Wolumen sprzedaży w ujęciu regionalnym:
1 - Azja (ASEAN + Północna Azja): ± 0 % do 344.000 egzemplarzy
2 - Grupa „Australia, Nowa Zelandia, Ameryka
Łacińska, Bliski Wschód i Afryka": + 10 % do 287.000 egzemplarzy
3 - Grupa „Europa" (w tym Rosja, Ukraina i Kazachstan): + 13 % do 227.000 egzemplarzy
4 - Japonia: - 20 % do 115.000 egzemplarzy
5 - Ameryka Północna: + 21 % do 117.000 egzemplarzy
Mitsubishi Motors w Europie (“MME34”)* - styczeń – czerwiec 2015:
- 90.549 egzemplarzy lub + 45%
- Trzecia, najszybciej zwiększająca sprzedaż marka w Europie
Pięć największych rynków zbytu wśród krajów MME34*:
1 – Niemcy: 18.885 egzemplarzy ( + 75%)
2 – Wielka Brytania: 17.297 egzemplarzy ( + 88%)
3 – Izrael: 9.174 egzemplarze ( + 28%)
4 – Holandia: 5.768 egzemplarzy ( - 19%)
5 – Hiszpania: 4.761 egzemplarzy (+ 111%)
Pięć najpopularniejszych modeli na rynkach MME34*:
1 – Outlander: 27.837 egzemplarzy (+ 40%)
2 – ASX: 24.811 egzemplarzy (+ 40%)
3 – Space Star/Mirage/Attrage: 22.901 egzemplarzy (+ 81%)
4 – L200 (4. seria): 9.645 egzemplarzy (+ 24%)
5 – Pajero/Montero/Shogun: 4.016 egzemplarzy (+ 34%)
*34 kraje Europy – z wyjątkiem Rosji, Ukrainy i Kazachstanu / wliczając model L200