Dobry rok dla MMC!
Opublikowano 05 maj 2015
DOBRY ROK DLA MITSUBISHI MOTORS CORPORATION
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) opublikowała wyniki globalne finansowe i handlowe za pełny rok finansowy 2014 (FY2014), który skończył się 31 marca 2015, a także prognozy na rok finansowy 2015 (FY2015) kończący się 31 marca 2016 roku. Miniony rok okazał się rekordowy – zanotowano najwyższe jak dotąd przychody netto, operacyjne, zwykłe i dochód netto oraz o 4% większą sprzedaż, między innymi dzięki dużemu ożywieniu na rynkach Ameryki Północnej i Europy.
1. Rok finansowy 2014
1. Wyniki finansowe
Firma MMC zanotowała skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży w wysokości 2180,7 miliarda jenów w roku finansowym FY2014 (od 1 kwietnia 2014 do 31 marca 2015), co oznacza wzrost o 4% albo o 87,3 miliarda jenów w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku finansowego.
Firma MMC zanotowała przychód operacyjny o wartości 135,9 miliarda jenów, czyli o 10% lub 12,5 miliarda jenów więcej w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku finansowego. Pomimo wzrostu kosztów sprzedaży i prac badawczo-rozwojowych, przy niekorzystnych zmianach w proporcjach sprzedaży poszczególnych modeli, decydujący wpływ na finalny wynik miało obniżenie kosztów, w tym głównie kosztów materiałowych oraz korzystne kursy walut obcych.
Kolejne pozycje, to przychody zwykłe o wartości 151,6 miliarda jenów, co oznacza wzrost o 17% lub o 22,1 miliarda jenów oraz dochód netto równy 118,2 miliarda jenów, co przekłada się na wzrost o 13% lub o 13,5 miliarda jenów w porównaniu do poprzedniego roku finansowego. Wszystkie przytoczone zyski za rok FY2014 były najwyższe w historii firmy.
2. Wielkość sprzedaży (detalicznej)
Globalny wolumen sprzedaży detalicznej w roku finansowym 2014 osiągnął 1.090.000 samochodów, co oznacza 4% wzrost i 43,000 więcej sprzedanych samochodów, niż w roku finansowym FY2013. Sprzedaż w poszczególnych rejonach świata kształtowała się następująco:
Japonia: zanotowano spadek sprzedaży, która po zsumowaniu rejestracji samochodów i mini samochodów wyniosła 115.000 sztuk, co oznacza spadek o 20% lub o 28.000 sztuk.
Ameryka Północna: sprzedaż wyniosła 117.000, zapewniając wzrost o 21% lub 20.000 samochodów. . Wzrost był napędzany wyraźnym przyrostem sprzedaży modeli Outlander Sport i Mirage, a jednocześnie sprzedaży sprzyjała wyraźna poprawa koniunktury gospodarczej w USA.
Europa: sprzedaż zamknęła się liczbą 227.000 sprzedanych samochodów, co oznacza wzrost o 13% lub o 25.000 sztuk w porównaniu z rokiem 2013. Mimo pogorszenia sytuacji ekonomicznej w Rosji, co spowodowało spadek sprzedaży na tym rynku, wzrost sprzedaży modelu Outlander PHEV w Europie Zachodniej Przyczynił się do ogólnego wzrostu sprzedaży w całym regionie.
Azja: sprzedaż wyniosła 344.000 sztuk, czyli w przybliżeniu tyle samo, co w poprzednim roku finansowym. Mimo wciąż słabej kondycji rynku samochodowego w Tajlandii, wzrost sprzedaży w Chinach, głównie dzięki sukcesom GAC Mitsubishi Motors Corporation, pozwolił wyrównać te straty.
Pozostałe regiony: sprzedaż osiągnęła 287.000 samochodów, co przekłada się na wzrost o 10% lub o 26.000 samochodów w porównaniu z poprzednim rokiem. Na taki wynik największy wpływ miał wzrost sprzedaży w krajach Bliskiego Wschodu.
2. Prognozy na rok finansowy 2015
Prognoza na cały rok finansowy FY2015 (od 1 kwietnia 2015 do 31 marca 2016) w zakresie wyników operacyjnych jest następująca:
1. Zarys wyników operacyjnych prognozowanych na FY2015:
* Sprzedaż netto: 2 2280,0 miliardów jenów, wzrost o 5% lub o 99,3 miliardów jenów rok do roku
* Przychód operacyjny: 125,0 miliardów jenów, spadek o 8% lub o 10,9 miliardów jenów rok do roku
* Przychód zwykły: 1 130,0 miliardów jenów, spadek o 14% lub o 21,6 miliardów jenów rok do roku
* Dochód netto:* 1 100,0 miliardów jenów, spadek o 15% lub o 18.2 miliardów jenów rok do roku
* Ta pozycja zostanie zmieniona na "Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej" w roku FY2015
2. Prognoza dotycząca wolumenu sprzedaży (detalicznej):
Prognoza przewiduje sprzedaż w roku FY2015 wynoszącą 1.100.000 samochodów, to jest o 1% lub o 10.000 sztuk więcej, niż w roku FY2014. W rozbiciu na regiony prognoza przewiduje :
* Japonia: 107.000 sztuk, spadek o 7% lub 8.000 sztuk rok do roku
* Ameryka Północna: 128.000 sztuk, wzrost o 9% lub 11.000 sztuk rok do roku
* Europa: 191.000 sztuk, spadek o 16% lub 36.000 sztuk rok do roku
* Azja: 378.000 sztuk, wzrost o 10% lub 34.000 sztuk rok do roku
* Pozostałe regiony: 296.000 sztuk, wzrost o 3% lub 9.000 sztuk rok do roku
Uwagi dotyczące prognoz
Wszystkie opublikowane wielkości, za wyjątkiem danych historycznych, są wielkościami przewidywanymi i zostały oparte o wykonane przez Mitsubishi Motors Corporation bieżące prognozy, oczekiwania, cele, plany i szacunki. Wszystkie prognozowane wielkości zostały obliczone lub uzyskane w oparciu o określone założenia. Wielkości przewidywane są w związku z tym obarczone naturalnym ryzykiem i niepewnością. Istnieje wiele istotnych czynników mogących spowodować, że rzeczywiste wyniki będą różniły się od wielkości przewidywanych. Istotnymi czynnikami ryzyka są:
* ograniczone prawdopodobieństwo realizacji każdego celu i planu zawartego w niniejszej publikacji,
* zmiany stóp procentowych, kursów walut i cen ropy naftowej,
* zmiany regulacji prawnych i polityki rządów oraz
* regionalne lub globalne zmiany socjalne, bądź ekonomiczne.
Potencjalne czynniki ryzyka i niepewności nie ograniczają się do wymienionych powyżej, a Mitsubishi Motors Corporation nie jest zobligowane do bieżącego korygowania prognoz zawartych w niniejszej publikacji, zależnie od zdarzeń mogących nastąpić w przyszłości. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani inwestycją w Mitsubishi Motors Corporation, konieczne będzie podjęcie decyzji o takiej inwestycji na własne ryzyko i z uwzględnieniem wcześniej podanych informacji. Prosimy wziąć pod uwagę, że Mitsubishi Motors Corporation, ani żadna inna strona trzecia dostarczająca informacji, nie będzie odpowiedzialna za ewentualne straty związane z inwestycją w Mitsubishi Motors Corporation opartą o prognozy zawarte w niniejszej publikacji.
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/