teaser.jpg

wydarzenia

ASX

premiery

o Mitsubishi

Mitsubishi Concept XR-PHEV II i nowe Mitsubishi L200 zadebiutują w Genewie!

W Aktualności , Targi motoryzacyjne , Modele koncepcyjne
Opublikowano 03 mar 2015
MITSUBISHI MOTORS NA MIĘDZYNARODOWYM SALONIE SAMOCHODOWYM W GENEWIE 2015
 
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) planuje światową premierę studyjnego samochodu  MITSUBISHI Concept XR-PHEV II*1 i europejski debiut całkowicie nowego pickupa Mitsubishi L200**2 w czasie 85. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie*3, który rozpocznie się już w przyszły wtorek, 3 marca. Elektryczny układ napędowy MITSUBISHI Concept XR-PHEV II oparto na nowym systemie hybrydowym EV z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów (PHEV) i umieszczono go w nadwoziu niewielkiego samochodu SUV. Nowe Mitsubishi L200 trafi do salonów sprzedaży na naszym kontynencie jesienią bieżącego roku. 
 
*1  XR pochodzi z połączenia X oznaczającego crossover oraz R od słowa Runner, czyli biegacz. Stylowy crossover, który zwinnie porusza się po mieście.
*2  W niektórych krajach Triton lub Strada.
*3 Więcej informacji na http://www.salon-auto.ch/site_provisoire/index_en.php
 
MITSUBISHI Concept XR-PHEV II to nieduży koncepcyjny SUV, będący zapowiedzią drugiego produkcyjnego samochodu MMC wyposażonego w układ napędowy PHEV. Pierwszym takim  pojazdem Mitsubishi jest Outlander PHEV sprzedawany od stycznia 2013 roku. System PHEV, w jaki wyposażono MITSUBISHI Concept XR-PHEV II jest bardzo efektywnym, lekkim, zwartym w budowie układem napędowym z silnikami umieszczonymi z przodu i z przednim napędem, co czyni go idealnym do zastosowania w miejskim crossoverze. System ten pozwala ograniczyć emisję CO2 do zaledwie 40 g/km, co jest wielkością należącą do najniższych nawet wśród samochodów z układami napędowymi PHEV. Jednocześnie 163-konny silnik elektryczny błyskawicznie i płynnie reaguje na zmiany pozycji pedału przyspieszenia. Nowe auto koncepcyjne PHEV odzwierciedla skupienie MMC na programie samochodów elektrycznych, które najlepiej rokują w kontekście technologii przyjaznych środowisku. Realizując kluczowe założenia programu zrównoważonego rozwoju oraz bezpieczeństwa i przyjemności jazdy MMC obecnie koncentruje się na opracowywaniu systemów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów (PHEV), które będą najlepiej pasowały do różnych modeli samochodów znajdujących się w ofercie MMC, z zamiarem wprowadzenia ich do produkcji już w niedalekiej przyszłości.
 
       
Model L200 jest europejską wersją całkowicie nowego modelu pickupa o nazwie Triton/Strada, który swoją premierę miał w Tajlandii w listopadzie ubiegłego roku. Samochód nie tylko jest bardziej funkcjonalny i niezawodny jako pojazd przeznaczony do ciężkiej pracy, ale też stał się ekstremalnym sportowo–użytkowym pickupem, zapewniającym przestrzeń i komfort równy samochodom osobowym. L200 w wersji dieslowskiej posiada pod maską turbodoładowany silnik z systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC o pojemności 2,4 litra, dysponujący świetną charakterystyką pracy i spełniający europejskie normy czystości spalin. Dysponując sporą mocą 181 KM, emituje on zaledwie 169 g/km CO2, co jest jedną z najniższych wielkości w tej klasie pojazdów. Wersje z napędem wszystkich kół wyposażono w układ napędowy Super Select 4WD-II zapożyczony z terenowego modelu Pajero*4, z czterema trybami jazdy wybieranymi przez kierowcę, co gwarantuje idealne przeniesienie mocy silnika na nawierzchnię w każdych warunkach drogowych i w dowolnych warunkach terenowych. Całkowicie nowe modele pickupów L200 i Triton są stopniowo wprowadzane na kolejne światowe rynki MMC, z założeniem sprzedawania ich łącznie w 150 krajach całego świata.
 
*4 Na niektórych rynkach Montero lub Shogun. 
 
1. MITSUBISHI Concept XR-PHEV II
 
MITSUBISHI Concept XR-PHEV II jest koncepcyjnym projektem miejskiego kompaktowego samochodu SUV, wyposażonego w lekki, zwarty i bardzo efektywny układ napędowy PHEV przeznaczony do samochodów w konfiguracji przedniosilnikowej i przednionapędowej, pozwalającej połączyć świetne własności trakcyjne z przyjaznością dla środowiska.
 
(1) Nadwozie
 
Nowe Mitsubishi Concept XR-PHEV II wyróżnia się dynamiczną stylizacją nadwozia, przywodzącą na myśl sylwetkę sprintera. W bocznym profilu wzrok przykuwa przetłoczenie, które zagłębia się w panele boczne, łącząc się z wydatnymi tylnymi nadkolami.
 
Przedni pas auta nawiązuje stylizacyjnie do motywu „tarczy ochronnej’ znanego z modelu Pajero. Czarna osłona chłodnicy podkreśla bezpieczeństwo, doskonałe osiągi i zwraca uwagę na unikatowe, znane z Pajero wyprofilowane listwy „ochronne” biegnące po bokach i w dolnej części grilla.
 
Podobny motyw został zawarty w tylnej części nadwozia, gdzie znalazły się wysoko umieszczone lampy, zapewniające doskonałą widoczność.
 
(2) Stylistyka wnętrza
 
Wnętrze konceptu oddaje wyrafinowanie techniczne i wysoką jakość projektu, czego przejawem jest aluminiowa rama rozciągająca się na boki z konsoli centralnej, stanowiąca podparcie dla minimalistycznej, horyzontalnej tablicy przyrządów. Element ten wyróżnia się kontrastującym wykończeniem przedniego panelu oraz czarno-srebrnym motywem kolorystycznym.
 
Projekt kokpitu pozwala w funkcjonalny sposób zwiększyć koncentrację kierowcy za sprawą usytuowania przełączników i przycisków w konsoli centralnej i na kole kierownicy.
 
(3) System PHEV
Nowy układ napędowy PHEV zaprojektowany z myślą o modelach przednionapędowych obejmuje benzynową jednostkę MIVEC, nowy silnik elektryczny (pełniący również rolę generatora) oraz nowy moduł PDU (ang. power drive unit), zarządzający pracą silnika elektrycznego. Elementami nowego modułu PDU są między innymi wysoko wydajna przetwornica oraz układ regulacji napięcia, które podczas jazdy pozwalają utrzymać poziom emisji CO2 poniżej 40 g/km, co jest wartością unikatową nawet wśród pojazdów z napędem PHEV. Układ PHEV został zaprojektowany tak, aby pojazd w głównej mierze napędzany był energią elektryczną, natomiast silnik spalinowy ma tu pełnić rolę wspomagającą, obsługując generator zasilający akumulator trakcyjny, bądź też przekazując na koła dodatkową moc, jeśli zajdzie taka konieczność. Zależnie od warunków jazdy oraz poziomu naładowania akumulatora, układ automatycznie wybiera najbardziej korzystny tryb napędowy – elektryczny, hybrydowy szeregowy lub hybrydowy równoległy. Dokonując wyboru między trybem oszczędzania energii elektrycznej lub ładowania akumulatora, kierowca może samodzielnie i według własnego uznania decydować, kiedy samochód będzie poruszał się w całkowicie elektrycznym trybie jazdy.  Układ PHEV nie tylko gwarantuje dynamiczne, sportowe osiągi, ale zwiększa również komfort jazdy, która odbywa się w ciszy i pozbawiona jest jakichkolwiek szarpnięć przy zmianie przełożeń, co stanowi kolejną przewagę nad konwencjonalnym układem napędowym.
 
 Dane techniczne
 
dł. x szer. x wys. 4,490mm × 1,890 mm × 1,620 mm
rozstaw osi 2,670 mm
liczba miejsc 4
pojemność akumulatora 12 kWh
moc silnika elektrycznego 120 kW
napęd 2WD
emisja CO2 poniżej 40 g/km
 
 
2. Smartfon na wyświetlaczu samochodu
Opracowany przez Mitsubishi Motors interfejs Smartphone Link Display Audio współpracujący z systemami operacyjnymi Android Auto oraz Apple CarPlay, w który wkrótce będą wyposażone wszystkie modele Mitsubishi w Europie, zadebiutuje na tegorocznym Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie. Zapewnia on znakomitą funkcjonalność łącząc smartfon kierowcy z wyświetlaczem i urządzeniami w samochodzie. 
 
System Android Auto*5 został zaprojektowany z uwzględnieniem bezpieczeństwa na pokładzie samochodu. Dzięki prostemu w obsłudze i intuicyjnemu interface’owi, zintegrowanym przyciskom umieszczonym na kierownicy oraz możliwości obsługi za pomocą poleceń głosowych, system pozwala kierowcy skupić się na prowadzeniu auta, nie rozpraszając jego uwagi.
 
System Apple CarPlay*6, pozwalający na sprawniejsze i bezpieczniejsze korzystanie z iPhone’a* na pokładzie samochodu oferuje kierowcy możliwość łatwego i intuicyjnego wykonywania połączeń telefonicznych, korzystania z map, słuchania muzyki oraz odczytywania wiadomości. W tym celu wystarczy dotknąć jeden klawisz lub wypowiedzieć jedną komendę, aktywując funkcję Siri za pomocą dedykowanego przycisku umieszczonego na kierownicy.
 
Na stoisku MMC będzie miejsce, w którym odwiedzający salon będą mogli wypróbować działanie interfejsu Smartphone Link Display Audio.
 
*5: Android i Android Auto są znakami towarowymi firmy Google, Inc. zarejestrowanymi w Stanach Zjednoczonych i innych państwach.
.
*6: Apple, CarPlay, iPhone i Siri są znakami towarowymi firmy Apple Inc., zarejestrowanymi w Stanach Zjednoczonych i innych państwach.
 
 
3. Całkowicie nowy model L200
Nowe Mitsubishi L200 jest nie tylko bardziej funkcjonalne i niezawodne jako pojazd przeznaczony do ciężkiej pracy, ale także stało się ekstremalnym sportowo–użytkowym pickupem, zapewniającym przestrzeń i komfort równy samochodom osobowym.
 
 (1) Nadwozie
Nadwozie składa się z mocnych, napiętych i muskularnych powierzchni oraz wyrazistych linii charakterystycznych, dzięki czemu całkowicie nowy L200 utrzymany jest w sportowej stylistyce, przywołującej postać umięśnionego sportowca. Zachowano charakterystyczną linię w kształcie litery "J" oddzielającą kabinę od skrzyni ładunkowej, co wzmacnia wizualną atrakcyjność tak zaznaczonej formy kabiny, podkreśla jej przestronność i jakość wykonania, a także nadaje samochodowi szczególnego statusu premium wśród pickupów.

 

(2) Stylistyka wnętrza
Skonstruowany od nowa model L200 dysponuje komfortowym wnętrzem, w którym udało się połączyć sportową atmosferę z wysoką jakością i poczuciem bezpieczeństwa. Ważnym elementem tej koncepcji jest sportowo wyglądająca deska rozdzielcza, która płynnie stapia się z konsolą centralną. Powierzchnie deski rozdzielczej są miękkie w dotyku, a ich kolorystyka współgra z odcieniami tapicerki drzwi.
 
(3) Silnik i przekładnia
W układzie napędowym umieszczono turbodoładowany dieslowski silnik MIVEC o pojemności 2,4 litra, oznaczony symbolem 4N15, spełniający zaostrzone europejskie normy czystości spalin i wyposażony w firmowy system Auto Stop & Go. W czasie jazdy silnik utrzymuje emisję CO2 na poziomie zaledwie 169 g/km (przy 6-biegowej przekładni manualnej), co jest jednym z najlepszych wyników w tej klasie pojazdów. Silnik współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii, która pozwala na regulowanie ciśnienia doładowania zależnie od warunków pracy, dzięki czemu moment obrotowy silnika jest wysoki już przy niskich obrotach, a przy przyspieszaniu praktycznie nie występuje efekt „turbodziury”, zapewniając pożądaną charakterystykę silnika aż do maksymalnych prędkości obrotowych. W ten sposób L200 dysponuje solidnymi osiągami nawet przy pełnym obciążeniu pojazdu. Samochód może być wyposażony w 6-biegową przekładnię manualną lub w 5-biegowy automat  ze sportowym trybem pracy i możliwością ręcznej zmiany biegów za pomocą łopatek umieszczonych przy kierownicy.
 
(4) Podwozie
L200 wyposażono w system przeniesienia napędu Super Select 4WD-II zapożyczony z terenowego modelu SUV znanego jako Mitsubishi Pajero. System oferuje kierowcy wybór czterech trybów pracy: napędu 2WD pozwalającego na zminimalizowanie zużycia paliwa oraz trzech trybów napędu 4WD dostosowanych do różnych warunków jazdy. Pozwala to na uzyskanie znakomitych właściwości terenowych L200.
 
(5) Komfort
Hałasy docierające do uszu kierowcy i pasażerów zminimalizowano poprzez staranne rozmieszczenie materiałów tłumiących dźwięki i drgania, a także poprzez podwyższenie sztywności struktury nadwozia. Zoptymalizowano zawieszenie kół pod kątem maksymalnej płynności jazdy. Nowe Mitsubishi L200 zachowało promień skrętu poprzedniego modelu wynoszący 5,9 m, co jest wciąż jednym z najlepszych wyników w tej klasie pojazdów, a jednocześnie zastosowanie mniejszego przełożenia przekładni kierowniczej pozwoliło ograniczyć liczbę obrotów kierownicy, co poprawiło wyczucie samochodu i precyzję kierowania.
 
(6) Bezpieczeństwo
Nowy model L200 otrzymał wytrzymalszą na zderzenia, unowocześnioną i wzmocnioną strukturę nadwozia RISE opracowaną przez MMC, jest także wyposażony w system 7 poduszek bezpieczeństwa chroniących kierowcę i pasażerów w razie wypadku. Wśród elementów i systemów bezpieczeństwa czynnego znalazł się system wspomagania stabilności przyczepy (TSA), który pomaga w utrzymaniu właściwego toru jazdy przyczepy w razie podmuchów bocznego wiatru lub w innych przypadkach niestabilności toru jazdy przyczepy. Samochód wyposażono w ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu (LDW), dzięki któremu kierowca zostanie poinformowany, gdy samochód zacznie zjeżdżać ze swojego pasa ruchu bez sygnalizowania tego kierunkowskazem.
 
L200: podstawowe dane techniczne
 
dł. x szer. x wys. 5205 mm x 1815 mm x 1780 mm
rozstaw osi 3000 mm
liczba miejsc 5
silnik turbodoładowany Diesel 2,4 l MIVEC
napęd Super Select 4WD-II
emisja CO2 169 g/km (6MT) / 189 g/km (5AT)
moc maksymalna 154 KM (wersja Low Power), 181 KM (wersja High Power)
maksymalny moment obr. 380 Nm (wersja Low Power), 430 Nm (wersja High Power)
 
 
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/ 
1

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się