Znakomity rok dla Mitsubishi - Polska piątym rynkiem w Europie!
Opublikowano 13 sty 2015
MITSUBISHI MOTORS W EUROPIE - 136.928 AUT i 28% WZROSTU W 2014 ROKU,
POLSKA PIĄTYM RYNKIEM STAREGO KONTYNENTU!
Kończąc ważny dla siebie rok w Europie (40 lat oficjalnej działalności + powrót do zysków w roku finansowym 2013), firma Mitsubishi Motors Corporation kontynuowała wzmacnianie swojej pozycji na tym kontynencie, zwiększając sprzedaż o 28%, do 136.928 samochodów (w porównaniu do 106.712 samochodów w roku kalendarzowym 2013) na 34 rynkach tego regionu oznaczanych skrótem MME34 (bez Rosji i Ukrainy/wliczając model L200). Polska awansowała na 5. pozycję w rankingu sprzedaży 34 europejskich państw.
CY – rok kalendarzowy
Szybki i coraz szybszy wzrost
Wyniki sprzedaży odzwierciedlają ogólną sytuację gospodarczą w Europie, tak w krajach odzyskujących siły (jak w Hiszpanii, gdzie marka zanotowała wzrost o 51%, przeskakując z miejsca 9. na 6. pozycję w rankingu MME34), wzmacniających się ekonomicznie (w Wielkiej Brytanii wzrost wyniósł 52%), jaki i krajach Europy Środkowej kontynuujących systematyczny rozwój swoich gospodarek – jak Polska, która dołączyła do pierwszej piątki (ze wzrostem o 77%). Warto przy tym zaznaczyć, że sprzedaż samochodów Mitsubishi na wielu rynkach rosła znacznie szybciej, niż poprawiała się sytuacja ekonomiczna.
Wyniki w regionie MME34 nie odbiegają od dobrych rezultatów zanotowanych przez Mitsubishi Motors na innych rynkach państw rozwiniętych w roku kalendarzowym 2014, jak w USA (+24,8%) i Kanadzie (+7,6%).
Podsumowując rok kalendarzowy 2014, pierwsza dziesiątka MME34 wygląda następująco:
1 – Niemcy: 24.974 szt. (+ 14%)
2 – Wielka Brytania: 22.793 szt. (+ 52%)
3 – Izrael: 13.154 szt. (+ 108%)
4 – Holandia: 12.074 szt. (- 2%)
5 – Polska: 6.632 szt. (+ 77%)
6 – Hiszpania 6.147 szt. (+ 51%)
7 – Norwegia: 5.843 szt. (- 7%)
8 – Szwecja: 5.778 szt. (+ 77%)
9 – Turcja: 5.428 szt. (+ 6%)
10 – Francja: 5.106 szt. (- 3%)
Dobrze skrojona oferta
Wzrosty sprzedaży notowane przez Mitsubishi Motors pokazują także, że oferta złożona klientom z krajów MME34 została dobrze skonfigurowana i wyceniona w przypadku różnych modeli, od przebojowego ASX (+33%), do zawsze cenionego Pajero/Montero/Shogun (+26%).
To samo dotyczy samochodów rodziny “Global Small” na najważniejszych dla nich rynkach, czyli w Niemczech (9.350 szt. Space Star), czy Danii (1.732 szt. Space Star). W tym ostatnim kraju pozwoliło to na rzeczywisty come-back marki (sprzedano łącznie 2.624 samochody Mitsubishi, czyli +>200%). W Izraelu, gdzie Mitsubishi Motors jest od dwóch lat najszybciej rosnącą marką wśród czołowych 25 producentów, samochody “Global Small” również odegrały kluczową rolę, ze sprzedażą 3.762 sztuk modelu Space Star i 4.117 sztuk modelu Attrage w ciągu całego 2014 roku.
Kolejny wskaźnik sukcesu Mitsubishi Motors można zauważyć w Wielkiej Brytanii, gdzie sieć dealerska uzyskała najwyższe wpływy ze sprzedaży w historii marki Mitsubishi na tym rynku.
W podziale na modele, pierwsza piątka Mitsubishi Motors w roku 2014 na rynkach MME34 prezentuje się jak poniżej:
1 - Outlander: 38.617 szt. (w tym 19.980 w wersji PHEV)
2 - ASX: 36.702 szt. (+ 33%)
3 – Global Small*: 30.982 szt. (+ 66% dla Space Star/Mirage)
4 - L200: 18.371 szt. (+11%)
5 – Pajero/Montero/Shogun: 6.491 szt. (+ 26%)
*Space Star/Mirage i Attrage
Elektryczne przyspieszenie
Dobre dopasowanie oferty Mitsubishi Motors do oczekiwań klientów z krajów regionu MME34 można także zauważyć śledząc sukcesy modelu hybrydowego z zewnętrznym ładowaniem akumulatorów Outlander PHEV (19.980 szt.):
1 – Holandia: 7.666 szt.
2 – Wielka Brytania: 5.370 szt.
3 – Szwecja: 2.289 szt.
4 – Norwegia: 1.485 szt.
5 – Niemcy: 1.060 szt.
Dostępny niemal na wszystkich rynkach MME34 Mitsubishi Outlander PHEV ze sporą przewagą zdominował rankingi sprzedaży elektrycznych samochodów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem w Europie. Znamiennym przykładem jest tu rynek szwedzki, na którym sprzedano 2.289 szt. tego modelu w roku 2014, uzyskując udział rynkowy bliski 50% w klasie pojazdów “Super Eco Car” podczas gdy najlepszy z konkurentów sprzedał 745 szt. swojego modelu.
Sukces ten Outlander PHEV całkowicie zawdzięcza zaawansowanej technice i unikatowym zaletom, zwiększającym funkcjonalność (SUV z dwusilnikowym napędem 4WD i możliwością ładowania akumulatorów w czasie jazdy, , kilka automatycznie dobieranych trybów jazdy, wygodne miejsce dla 5 osób przy 463 litrach przestrzeni ładunkowej, itd…). Przewaga Outlandera PHEV nad konkurencją nie wynikała z możliwości z korzystania z ulg podatkowych, gdyż zniżki te były osiągalne w tym samym stopniu dla nabywców samochodów z ładowaniem zewnętrznym oferowane przez innych producentów. Pomimo to, cieszyły się one mniejszym powodzeniem, niż Mitsubishi Outlander PHEV.
Ciąg dalszy nastąpi...
Pozytywne dla Mitsubishi Motors trendy rynkowe powinny utrzymać się w Europie w roku 2015, w czym pomocne będą premiery nowych, ważnych modeli, w tym całkowicie nowego pickupa L200 (na zdjęciu model Triton w specyfikacji tajlandzkiej), a także inne, warte uwagi projekty przygotowywane przez Mitsubishi.
Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
Firma MMC należy do grupy firm Mitsubishi (www.mitsubishi.com). Pierwszy samochód Mitsubishi wyprodukowano w roku 1917, a obecnie działająca firma MMC została wydzielona w 1970 jako samodzielna spółka akcyjna. W roku finansowym 2013 MMC zatrudniało łącznie ponad 30.000 pracowników na całym świecie i uzyskało przychody netto wynoszące 104,7 miliarda jenów. W tym czasie MMC sprzedało 1.047.000 samochodów w ponad 160 krajach.
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/