Trzymilionowe Pajero opuściło fabrykę Mitsubishi!
Opublikowano 11 gru 2014
MITSUBISHI MOTORS
ŚWIĘTUJE PRODUKCJĘ TRZYMILIONOWEGO EGZEMPLARZA MODELU PAJERO*
We współczesnym świecie, gdzie SUV-y stały się już powszechnym elementem krajobrazu, ponadczasowe Mitsubishi Pajero potwierdza swój długi rodowód. Z taśmy montażowej zjechał właśnie jubileuszowy, trzymilionowy egzemplarz modelu, którego produkcja ruszyła w 1982 roku. Trzy miliony to łączna liczba egzemplarzy wyprodukowanych w japońskiej fabryce MMC – Pajero Manufacturing Co. (prefektura Gifu) oraz pojazdów zbudowanych w systemie montażowym KD**.
Jako potomek unikatowego Mitsubishi PX 33 z napędem na cztery koła z 1936 roku ***, w chwili debiutu na rynku japońskim w 1982 roku pierwsza generacja Pajero była niezwykle nowatorskim pojazdem, zapowiadającym erę nowoczesnych i funkcjonalnych samochodów klasy SUV.
Wszystkie cztery generacje modelu cieszyły się ogromną popularnością w Europie, która stała się największym i niezmiennie rozrastającym się rynkiem zbytu Pajero (styczeń-listopad 2014: 5892 sztuk lub + 29%)…
... Z pewnością do tak znakomitych wyników sprzedaży przyczyniły się również sukcesy modelu w sportach motorowych. To właśnie model Pajero pobił wyjątkowy rekord, jakim jest 12-krotny triumf w legendarnym, morderczym rajdzie Dakar oraz cztery tytuły mistrzowskie Cross Country Rally FIA http://www.mitsubishi-motors.com/en/showroom/pajero/museum/top/index.html
Obecnie firma Mitsubishi Motors wiele uwagi poświęca segmentowi większych SUV-ów, a zapowiedź przyszłej oferty stanowi pojazd demonstracyjny Concept GC-PHEV (2013).
Zajmując pozycję nad obecną generacją modelu Outlander PHEV, ten koncepcyjny pojazd typu Grand Cruiser stanowi w MMC ucieleśnienie wizji dużego, mocnego i solidnego SUV-a. Ma on rozpieszczać użytkowników najwyższym poziomem komfortu i bezpieczeństwa jazdy, niezależnie od warunków drogowych (z poszanowaniem przepisów prawa), zarówno podczas wykonywania obowiązków służbowych, jak i w czasie wolnym, przy jednoczesnym możliwie najmniejszym wpływie na środowisko naturalne. Jest to możliwie między innymi dzięki zastosowaniu innowacyjnego hybrydowego układu napędowego typu plug-in (PHEV), na który składa się turbodoładowany, trzylitrowy silnik benzynowy MIVEC w układzie V6, sprzęgło, 8-stopniowa przekładnia automatyczna, mocny motor elektryczny oraz zespół pojemnych akumulatorów, który zainstalowano pod podłogą bagażnika, aby uzyskać lepszy rozkład masy na przód i tył.
Podobnie jak w modelu Outlander PHEV, nowa generacja układu napędowego PHEV automatycznie dostosowuje tryb jazdy – elektryczny (EV) lub hybrydowy – m.in. do aktualnych warunków drogowych oraz poziomu naładowania akumulatora.
* W Wielkiej Brytanii model Pajero oferowany jest pod nazwą „Shogun”, a w Hiszpanii jako „Montero”.
**KD = komplet podzespołów do finalnego montażu pojazdu w lokalnych zakładach produkcyjnych
***
*** Model PX33 to wyjątkowy pojazd w historii Mitsubishi oraz całego przemysłu motoryzacyjnego, bowiem był to pierwszy japoński samochód osobowy z napędem na cztery koła. Powstały cztery prototypowe egzemplarze tego studyjnego modelu.
Wszystkie zostały poddane niezwykle drobiazgowym i rygorystycznym testom, uzyskując bardzo dobre wyniki. Projekt zakończono w chwili, gdy wersja wysokoprężna z silnikiem Mitsubishi Motors 445AD była już w fazie prototypowej.
W hołdzie przodkowi, w 1989 podczas Rajdu Dakar Mitsubishi Ralliart wystawiło pojazd wzorowany na sylwetce modelu PX33.
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/