Jak powstawało rajdowe Mitsubishi Space Star Proto!
Opublikowano 10 gru 2014
JAK POWSTAWAŁO RAJDOWE MITSUBISHI SPACE STAR PROTO!
Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto, zbudowane przez Pawła Dytko i efektowny przejazd tego kierowcy słynną ulicą Karową wzbudziły wielki aplauz kibiców rajdu Warszawskiej Barbórki. Zespołowi Dytko Sport we współpracy z Euromaster udało się nie tylko zbudować zupełnie inny model niż obecne dotychczas w rajdach, ale i poruszyć temat zmiany przepisów, dzięki którym Mitsubishi Space Star Proto będzie mógł startować w cyklu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w zbliżającym się sezonie 2015.
Auto powstawało w iście ekspresowym tempie - aż trudno uwierzyć, że 2 tygodnie przed rajdem samochód nie był jeszcze gotów do startu a sam Dytko nie zamierzał w ogóle wsiadać za kierownicę. Problemy z dotarciem do Polski zagranicznej załogi z Madagaskaru, która miała wystartować innym pojazdem ze stajni Dytko Sport, sprawiły, że Paweł Dytko podjął decyzję o powrocie za kierownicę i prezentacji najnowszego auta. Błyskawiczne dopracowanie rajdowej wersji Mitsubishi Space Star trwało zatem jedynie półtora tygodnia a ostatnie modyfikacje i testy odbyły się zaledwie na godzinę przed startem.
Oto film ekipy Euromaster Polska, który pokazuje zawrotne tempo, w jakim powstawało rajdowe Mitsubishi Space Star Proto - http://youtu.be/4nacMD5mLxg
Rajdowe Mitsubishi Space Star Proto zbudowane przez stajnię Pawła Dytko jest zasilane 2-litrowym, turbodoładowanym, benzynowym silnikiem o mocy 400 KM i maksymalnym momencie obrotowym 650 Nm współpracującym z sekwencyjną 5-biegową skrzynią biegów Samsonas. Takie parametry pozwalają na osiągnięcie prędkości 100 km/h w jedyne 3,7 sekundy a maksymalna prędkość napędzanego na 4 koła Mitsubishi Space Star Proto to 215 km/h. Zmodyfikowana konstrukcja podwozia pozwoliła na wykorzystanie osławionego zespołu napędowego 4x4 i zawieszenia z Mitsubishi Lancera Evolution X. Za elektronikę silnika i aktywnego dyferencjału odpowiada system Motec. W ważącym 1250 kg pojeździe wykorzystano hamulce Brembo, sportowe sprzęgło i układ wydechowy RalliArt, homologowaną klatkę bezpieczeństwa Ireco, hydrauliczny hamulec ręczny i 18-calowe koła z oponami Michelin SA01.
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/