Bardzo dobre pierwsze półrocze dla MMC
Opublikowano 03 lis 2014
BARDZO DOBRE PIERWSZE PÓŁROCZE MMC
Firma Mitsubishi Motors Corporation opublikowała wyniki finansowe i handlowe za pierwsze półrocze roku finansowego 2014, kończącego się 31 marca 2015, a także zaktualizowaną prognozę dotyczącą całego roku. Od kwietnia do końca września przychody ze sprzedaży wzrosły o 11%, zysk operacyjny zwiększył się o 23% a firma zanotowała aż 30% wzrost zysku netto. W tym okresie sprzedano 521.000 samochodów – o 4% więcej, niż w pierwszej połowie poprzedniego roku fiskalnego. Wyższą sprzedaż odnotowano na 4 z 5 głównych rynków: w Ameryce Północnej (+27%), Europie (+15%), Azji (+2%) i na pozostałych rynkach (+1%), a w Japonii liczba sprzedanych aut spadła o 14%. W skorygowanej prognozie na cały rok zmniejszono zakładaną liczbę sprzedanych samochodów i przychody ze sprzedaży, przy niezmienionym poziomie zysku.
1. Przegląd wyników finansowych
Mitsubishi Motors odnotowało skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 1.035,1 miliarda jenów w ciągu pierwszej połowy roku finansowego 2014 (od 1 kwietnia do 30 września 2014), co oznacza wzrost o 11% lub 106,1 miliarda jenów w stosunku do pierwszej połowy poprzedniego roku finansowego.
Firma MMC uzyskała zysk z działalności operacyjnej w wysokości 62,7 miliarda jenów, poprawiając o 23%, czyli o 11,9 miliarda jenów wynik osiągnięty w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przyczyniły się do tego zmiany w proporcjach sprzedaży poszczególnych modeli, a także obniżka kosztów, czy korzystne zmiany kursów walutowych.
Łącznie z rosnącymi dochodami pozaoperacyjnymi wynikającymi z korzystnych transakcji walutowych i z udziału w zyskach innych firm, MMC osiągnęło zysk prosty przed opodatkowaniem w wysokości 73,6 miliardów jenów, co stanowi wzrost o 21% lub 12,6 miliarda jenów w porównaniu do pierwszego półrocza roku finansowego 2013. Zysk netto w omawianym okresie wzrósł do 60,9 miliardów jenów, co stanowi wzrost o 30% lub o 14,2 miliarda jenów więcej, niż przed rokiem.
2. Wielkość sprzedaży detalicznej
Globalna wielkość sprzedaży w pierwszym półroczu roku finansowego 2014 wyniosła 521.000 samochodów, co oznacza przyrost o 4%, czyli o 22.000 samochodów w porównaniu do wyników sprzed roku. W podziale na rejony geograficzne uzyskano następujące wyniki:
Japonia: w omawianym okresie sprzedano 57.000 samochodów, co oznacza spadek o 14%, czyli o 9.000 sztuk w porównaniu z pierwszym półroczem roku 2013. Przyczyniły się do tego długoterminowe konsekwencje wzrostu obciążeń podatkowych.
Ameryka Północna: w Stanach Zjednoczonych, gdzie rynek samochodowy jest w bardzo dobrej kondycji, sprzedaż najważniejszego modelu - Outlander Sport (na niektórych rynkach znanego jako ASX lub RVR) – zwiększyła się w porównaniu z pierwszym półroczem 2013, wzrosła także sprzedaż nowych modeli Outlander i Mirage (na niektórych rynkach znanego jako Space Star), które trafiły do salonów dealerskich w zeszłym roku, co przełożyło się na sprzedaż w całym regionie wynoszącą 57.000 samochodów w pierwszym półroczu, a to oznacza wzrost o 27%, czyli o 12.000 sztuk w porównaniu z analogicznym okresem sprzed roku.
Europa: sprzedano tu 104.000 samochodów, co oznacza przyrost o 15%, czyli o 13.000 sztuk. Mimo słabej koniunktury wynikającej z niestabilnej sytuacji politycznej w Rosji, gdzie odnotowano spadek sprzedaży rok do roku, sprzedaż w całym regionie została wzmocniona przez inne czynniki, w tym przez rosnącą sprzedaż w Europie Zachodniej, głównie w krajach, gdzie oferowany jest Outlander PHEV, co w sumie pozwoliło zakończyć pierwsze półrocze 2014 solidnym wzrostem sprzedaży na Starym Kontynencie.
Azja: sprzedaż osiągnęła 167.000 samochodów, co oznacza wzrost o 2% lub 4.000 sztuk w porównaniu z pierwszym półroczem roku finansowego 2013. Rynek tajlandzki powraca do zdrowia bardzo powoli i pozostaje w stagnacji, co doprowadziło do spadku sprzedaży, ale ogólną sytuację przeciwważyły silne wzrosty na rynku chińskim, osiągnięte głównie przez GAC Mitsubishi Motors Corporation.
Inne rynki: w innych regionach świata sprzedano ogółem 136.000 samochodów, uzyskując wzrost rok do roku na poziomie 1%, czyli 2.000 sztuk. Mimo spadków sprzedaży w Australii i Nowej Zelandii, wzrosty na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Ameryce Łacińskiej pozwoliły uzyskać ogólny przyrost sprzedaży na tych rynkach.
3. Korekta planów na cały rok fiskalny 2014
MMC zdecydowało się skorygować plany sprzedaży na cały rok finansowy 2014 (od 1 kwietnia 2014 do 31 marca 2015) oraz prognozy skonsolidowanych wyników finansowych. Korekty oparto o wyniki operacyjne uzyskane w pierwszej połowie roku 2014, uwzględniając także aktualną globalną sytuację gospodarczą i trendy rynkowe. Skorygowane plany i prognozy przedstawiono poniżej:
wielkość sprzedaży: 1.089.000 samochodów (93.000 mniej, niż w prognozie z 24 kwietnia 2014)
przychody ze sprzedaży: 2.180,0 miliardów jenów (mniej o 120,0 miliardów jenów)
dochód operacyjny: 135,0 miliardów jenów (bez zmian)
dochód przed opodatkowaniem: 138,0 miliardów jenów (bez zmian)
dochód netto: 110,0 miliardów jenów (bez zmian)
Uwagi dotyczące prognoz
Wszystkie opublikowane wielkości, za wyjątkiem danych historycznych, są wielkościami przewidywanymi i zostały oparte o wykonane przez Mitsubishi Motors Corporation bieżące prognozy, oczekiwania, cele, plany i szacunki. Wszystkie prognozowane wielkości zostały obliczone lub uzyskane w oparciu o określone założenia. Wielkości przewidywane są w związku z tym obarczone naturalnym ryzykiem i niepewnością. Istnieje wiele istotnych czynników mogących spowodować, że rzeczywiste wyniki będą różniły się od wielkości przewidywanych. Istotnymi czynnikami ryzyka są:
* ograniczone prawdopodobieństwo realizacji każdego celu i planu zawartego w niniejszej publikacji,
* zmiany stóp procentowych, kursów walut i cen ropy naftowej,
* zmiany regulacji prawnych i polityki rządów oraz
* regionalne lub globalne zmiany socjalne, bądź ekonomiczne.
Potencjalne czynniki ryzyka i niepewności nie ograniczają się do wymienionych powyżej, a Mitsubishi Motors Corporation nie jest zobligowane do bieżącego korygowania prognoz zawartych w niniejszej publikacji, zależnie od zdarzeń mogących nastąpić w przyszłości. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani inwestycją w Mitsubishi Motors Corporation, konieczne będzie podjęcie decyzji o takiej inwestycji na własne ryzyko i z uwzględnieniem wcześniej podanych informacji. Prosimy wziąć pod uwagę, że Mitsubishi Motors Corporation, ani żadna inna strona trzecia dostarczająca informacji, nie będzie odpowiedzialna za ewentualne straty związane z inwestycją w Mitsubishi Motors Corporation opartą o prognozy zawarte w niniejszej publikacji.
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/