teaser.jpg

wydarzenia

Outlander PHEV

premiery

o Mitsubishi

Outlander PHEV - prosto z rajdu Asia Cross Country 2014 do Paryża!

Opublikowano 21 wrz 2014
Mitsubishi Outlander PHEV @ 2014 Asia Cross Country Rally
 
Drugie zwycięstwo w klasie 
 
Drugi rok z rzędu hybrydowy SUV Mitsubishi Outlander PHEV ze stałym, elektrycznym, dwusilnikowym napędem na cztery koła - przygotowany przez zespół Two & Four Motor Sports przy wsparciu Mitsubishi Motors Corporation (MMC) - z powodzeniem ukończył certyfikowany przez FIA rajd Asia Cross Country Rally (AXCR)*1.
 
 
Startując w klasie T1E (pojazdy elektryczne),  samochód przejechał 1986 kilometrów morderczej trasy w 19 godzin, 17 minut i 12 sekund, zdobywając pierwsze miejsce w klasie i czternastą pozycję w klasyfikacji generalnej. Outlander PHEV już po raz drugi z rzędu potwierdził tym samym swoją niezawodność, wytrzymałość i sprawność terenową, a także udowodnił, że układ napędowy PHEV (Plug-in Hybrid Electric Vehicle) przetrwa trudy najbardziej ekstremalnej eksploatacji.
 
 
*1 Rozpoczęty 9 sierpnia w Tajlandii i zakończony 15 sierpnia w Kambodży. Więcej informacji na stronie http://www.r1japan.net/axcr/.
 
 
Standardowy system PHEV 
Model Outlander PHEV, który wziął udział w rajdzie, został wyposażony w zmodyfikowane zawieszenie pochodzące z auta wykorzystanego w zeszłorocznym Asia Cross Country Rally. Samochód wyróżniał się też lepszą wydajnością terenową i zwiększonym prześwitem uzyskanym dzięki zmianie położenia akumulatora. Co więcej, system kontroli stabilności jazdy S-AWC (Super All-Wheel Control) został zestrojony pod kątem pracy w surowych warunkach, aby zapewnić lepszą przyczepność podczas jazdy. Pozostałe przeróbki konieczne do pokonania trasy cross country to klatka bezpieczeństwa, panele ochronne podwozia, lżejsza maska silnika, lekki tylny panel nadwozia, lekkie elementy wnętrza oraz dodatkowe uszczelnienia i snorkel wydechu. 
 
Należy w tym miejscu zaznaczyć, że układ napędowy PHEV oraz podzespoły mechaniczne wykorzystane w wersji rajdowej były niemal identyczne, jak w modelu seryjnym. 
 
Cytując Yasuo Tanaka – dyrektora ds. technicznych @ Mitsubishi Motors: „W zeszłym roku napotkaliśmy podczas rajdu bardzo surowe warunki drogowe, dlatego podczas tegorocznego Asia Cross Country Rally zwiększyliśmy prześwit w naszym aucie, aby uzyskać lepszą wydajność terenową.”
 
„Cieszę się, że Outlander PHEV już drugi rok z rzędu z powodzeniem dojechał do mety tego morderczego rajdu, zajmując lepszą lokatę, niż w ubiegłym roku. Outlander PHEV potwierdził wydajność i niezawodność opracowanego przez MMC systemu hybrydowego typu plug-in, elektrycznego napędu na cztery koła Twin Motor 4WD oraz systemu S-AWC.” – dodał Tanaka. 
 
„W tym roku zebraliśmy też więcej cennych danych, które wykorzystamy w przyszłych pracach nas pojazdami elektrycznymi.” – stwierdził w podsumowaniu. 
 
 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się