MITSUBISHI SPACE STAR – MOCNY START W POLSCE!
W polskich salonach spod znaku Trzech Diamentów zadebiutował nowy miejski samochód o nazwie Mitsubishi Space Star, który jest następcą popularnego modelu Mitsubishi Colt. Reprezentujący segment B Space Star, zgodnie ze swoją nazwą zapewnia przestronne wnętrze dla 5 osób. Od konkurencji wyróżnia go także wyjątkowo małe spalanie na poziomie 4 litrów na 100 km i niskie koszty eksploatacji.
Space Star oferuje nowoczesne, lekkie (od 845 kg ) i aerodynamiczne nadwozie w ciekawej kolorystyce oraz znakomitą zwrotność i łatwość manerwowania, uzyskaną między innymi dzięki najniższemu w klasie promieniowi zawracania, wynoszącemu zaledwie 4,6 metra.
Do napędu modelu Mitsubishi Space Star służą 2 aluminiowe, 3-cylindrowe, 12-zaworowe silniki benzynowe z systemem zmiennych faz rozrządu o pojemności 1 l. i mocy 71 KM oraz 1.2 l. o mocy 80 KM w połączeniu z 5-biegową manualną skrzynią biegów i najnowszą automatyczną przekładnią INVECS-III CVT (silnik 1.2 l.) zapewniającą doskonałą dynamikę.
Wysoki poziom bezpieczeństwa nowego modelu Mitsubishi Space Star zapewnia opatentowana przez MMC struktura nadwozia RISE („Reinforced Impact Safety Evolution”) oraz 6 poduszek powietrznych, w tym poduszki boczne i kurtyny powietrzne. Nad bezpieczeństwem kierowcy i pasażerów czuwają także oferowane w standardowym wyposażeniu systemy stabilizacji toru jazdy i kontroli trakcji ASC i TCL, system ABS z elektronicznym rozdziałem siły hamowania EBD, układ wspomagania nagłego hamowania BA i ostrzegania o nagłym hamowaniu ESS oraz (w połączeniu z przekładnią CVT) system wspomagania ruszania pod górę HSA.
Nowe Mitsubishi Space Star pokonuje konkurentów bogatym wyposażeniem w połączeniu z atrakcyjnym cennikiem, który zaczyna się od 38 990 zł.
Sukcesor modelu Colt w segmencie B
Zadaniem najnowszego Mitsubishi Space Star jest zdobycie nowych klientów w Europie, dzięki zaoferowaniu im modelu zapewniającego przestronne wnętrze i kompaktowe rozmiary ułatwiające jazdę w mieście w połączeniu z niskimi kosztami eksploatacji oraz japońską niezawodnością i doskonałym stosunkiem wartości do ceny.
Nowe Mitsubishi Space Star debiutuje w segmencie B – drugim największym w Polsce pod względem wielkości sprzedaży. Ze względu na atrakcyjną cenę, samochody tego typu równie chętnie kupują indywidualni klienci, jak i firmy. Z racji swoich zalet w połączeniu z korzystną ceną, bogatym wyposażeniem i japońską niezawodnością, Mitsubishi Space Star stanowi atrakcyjną propozycję dla ludzi młodych i osób po 50 roku życia oraz rodzin, w których brakuje drugiego, mniejszego pojazdu. Dodatkowym atutem będzie oferowana w znakomitej cenie – szczególnie w porównaniu z konkurencją - najnowsza dynamiczna, automatyczna przekładnia INVECS-III CVT. Jak pokazują pierwsze zamówienia w Polsce, nowe Mitsubishi Space Star z automatyczną przekładnią CVT, dzięki efektywnej modernizacji i konkurencyjnej cenie, ma szansę zdobyć popularność wśród polskich klientów.
Space, czyli przestrzeń
Nowy Space Star to jeden z najbardziej kompaktowych samochodów oferowanych w europejskim segmencie B, przy czym odznacza się optymalnym projektem zagospodarowania przestrzeni, co sugeruje jego nazwa. Wymiary komory silnika zostały pomniejszone, aby stworzyć jak największy przedział pasażerski. Nowy Space Star jest z zewnątrz mniejszy, niż typowe auto segmentu B, przez co łatwiej nim manewrować w mieście. Mimo to wnętrze tego modelu pomieści pięcioro dorosłych pasażerów, a pojemność bagażnika w zupełności wystarczy w codziennej eksploatacji. W porównaniu z większym pod względem długości modelem Colt (3,94 m vs. 3,71 m), nowy Space Star odzwierciedla nowy pomysł inżynierów MMC na auto segmentu B, oferując nawet więcej przestrzeni wewnątrz pojazdu.
inżynierów MMC na auto segmentu B, oferując nawet więcej przestrzeni wewnątrz pojazdu:
|
Długość całkowita
|
Długość wnętrza
|
Nowy
Space Star
|
3710 mm
|
2401 mm
(65% całości)
|
Colt
(5-drzwiowy)
|
3940 mm
|
2494 mm
(63% całości)
|
To samo dotyczy pojemności bagażnika. Nowy Space Star w optymalny sposób wykorzystuje przestrzeń zawartą w kompaktowych rozmiarach nadwozia, oferując więcej miejsca w porównaniu z modelem Colt oraz tradycyjnymi modelami z segment B.
|
Długość bagażnika
|
Pojemność bagażnika
(konfiguracja 5-miejscowa –
Dojazdowe koło zapasowe - VDA)
|
Nowy Space Star
|
615 mm
|
235 l.
|
Colt (5-drzwiowy)
|
538 mm
|
214l.
|
Pojemny bagażnik wygospodarowany w kompaktowym nadwoziu dopełnia wizerunku auta wszechstronnego, który dodatkowo potęguje lekka konstrukcja ramy tylnej kanapy z oparciem składanym w proporcjach 60/40.
Lekki – 845 kg - znacząco zredukowana masa własna
Biorąc pod uwagę fakt, iż obniżenie wagi samochodu o 10% może przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa o 6,5%*, a tym samym do zredukowania emisji CO2, inżynierowie Mitsubishi Motors uznali, że najlepszym sposobem na zrealizowanie ambitnych celów planu biznesowego „Jump 2013” będzie znaczące zredukowanie masy własnej Global Small w stosunku do średniej dla segmentu B.
*źródło: amerykańska agencja NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration)
Obniżenie masy własnej auta jest dużym wyzwaniem dla inżynierów z branży motoryzacyjnej, przy czym zadanie to jest o wiele cięższe do zrealizowania w przypadku niewielkiego auta, w którym trudniej zlokalizować zbędne kilogramy, a stosowanie egzotycznych materiałów (aluminium, włókno węglowe, materiały kompozytowe, itd.) nie ma uzasadnienia finansowego i eksploatacyjnego. Obniżenie masy własnej przystępnego cenowo modelu tego segmentu wymaga zatem zastosowania realistycznych rozwiązań przy zachowaniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, jakości, niezawodności i komfortu.
Taką właśnie drogę do rozwiązania problemu obrali inżynierowie MMC z działu badawczo-rozwojowego pracujący nad projektem Global Small. Wprowadzone przez nich modyfikacje konstrukcyjne oraz szerokie zastosowanie paneli ze stali o wysokiej wytrzymałości przyczyniło się do znacznego obniżenia masy do zaledwie 845 kg, co doprowadziło do obniżenia zapotrzebowania na paliwo oraz zmniejszenia poziomu emisji CO2.
Porównanie projektu Global Small z poprzednim modelem Mitsubishi segmentu B (Colt) pozwala zobrazować ogrom pracy włożonej w konstrukcję auta. Nowy model jest lżejszy od poprzednika o około 120 kilogramów, co wiąże się nie tylko z mniejszymi gabarytami nadwozia, ale również z obniżeniem masy w następujących obszarach:
Podwozie: - 40 kg (przednie + tylne zawieszenie, hamulce)
Nadwozie: - 40 kg (karoseria lub na przykład panele drzwiowe)
Układ napędowy: - 40 kg (silnik, skrzynia manualna lub na przykład przekładnia CVT)
Tak, jak w przypadku nowego Outlandera, nowy Space Star wykorzystuje specjalną konstrukcję, tzw. « efekt naprężenia », w której forma i wykończenie powierzchni paneli nadwozia tworzą sztywną strukturę - poczynając od maski silnika, aż po podwójne boczne przetłoczenia w kształcie strzał.
Aerodynamiczne, atrakcyjne nadwozie – Cx 0,27
Te same wyzwania dotyczą kwestii wydajności aerodynamicznej, gdzie im dłuższe nadwozie, tym większa szansa na pomyślne usprawnienie przepływu powietrza w celu uzyskania niskiego współczynnika Cx. Wydajność aerodynamiczna była priorytetem podczas projektowania nadwozia nowego Space Star, dzięki czemu ekspertom Mitsubishi Motors udało się uzyskać współczynnik Cx wynoszący tylko 0,27 - to NAJNIŻSZA wartość w segmencie B. Dzięki analizie CFD (numeryczna mechanika płynów) oraz testom w tunelu aerodynamicznym udało się wypracować bardzo dobre właściwości aerodynamiczne całego nadwozia nowego modelu Space Star, w którego konstrukcji zastosowano między innymi rozstaw kół większy z przodu niż z tyłu oraz ostro zakończone tylne narożniki mające na celu ustabilizowanie toru jazdy, innowacyjną, zwężaną linię tylnej części dachu, która redukuje opór powietrza (rozwiązanie chronione patentem), osłonę aerodynamiczną podwozia, zoptymalizowany kształt przedniego zderzaka w celu uzyskania płynnego przepływu powietrza w bocznej części nadwozia i efektywne aerodynamiczne elementy, jak owiewki, duży spoiler dachowy, redukujące opór oraz siłę nośną.
Oprócz tego, kształt nadwozia nowego Space Star to wynik szczegółowych prac zespołu ds. aerodynamiki, który zastosował liczne i wyrafinowane detale stylizacyjne, mające na celu złagodzenie linii nadwozia, czego najlepszym przykładem jest przyjaźnie zaokrąglony przedni pas z wąskim górnym wlotem powietrza. Projektanci zastosowali również pełne kołpaki kół, które w porównaniu z 14-calowymi aluminiowymi obręczami kół, obniżają współczynnik Cx o 0,007.
Zwrotny – promień zawracania 4,6 metra
Nowy Space Star dobrze sprawdzi się w roli zwinnego auta do dojazdów do pracy, oferując kierowcy przyjemność z prowadzenia z dużym nastawieniem na komfort i zwrotność. Auto cechuje dobra widoczność - dzięki połączeniu specjalnie wyprofilowanego przodu nadwozia - gdzie kierowca widzi oba krańce maski silnika - oraz nisko poprowadzonej linii szyb pozwala z dużą precyzją wykonywać manewry na drodze. Wysunięte do przodu słupki A oraz nisko poprowadzona linia przewężenia w przedniej części nadwozia znacznie zwiększają pole widzenia kierowcy zarówno przed pojazdem, jak i z boków.
Dużą zwrotność uzyskano dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu 4,6 metra - co jest najlepszym wynikiem w klasie. Nowy Space Star ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach, na krętych drogach i parkingach (3,48 obrotu kierownicą pomiędzy skrajnymi położeniami).
Skrzynie biegów – nowa automatyczna przekładnia CVT
W nowym modelu Mitsubishi Space Star dostępne są 2 wydajne przekładnie – manualna i automatyczna. Nowa, mniejsza i lżejsza 5-biegowa skrzynia manualna przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa dzięki mniejszej objętości oleju (o niższej lepkości), niż w przypadku modeli konkurencyjnych i niskiemu przełożeniu (3,550 w porównaniu z 4,158 w przypadku Colta).
Mniejsza i lżejsza od poprzedniczki stosowanej w modelu Colt sprzedawanym w Japonii nowoczesna przekładnia INVECS-III CVT odznacza się szerokim zakresem przełożenia (4,007?0,550) w celu uzyskania lepszych osiągów ORAZ niższego zużycia paliwa, płaskim przemiennikiem momentu obrotowego ze specjalnym tłumikiem o niskiej sztywności w celu uzyskania niższego zużycia paliwa i wbudowaną chłodnicą oleju (chłodzenie cieczą). Nowa automatyczna przekładnia jest kompatybilna z systemem Auto Stop & Go, wyróżnia się lepszą analizą charakterystyki jazdy podczas zjeżdżania ze wzniesienia (mniejszym efekt hamowania) lub podczas podjazdu pod wzniesienie (dzięki zwiększeniu docelowej wartości obrotowej, aby zapobiec spadkowi obrotów silnika). Wprowadzenie systemu „Idle Neutral Control” minimalizuje straty spowodowane tarciem przekładni CVT. Straty te są przypisywane sile oporu wytwarzanej przez przemiennik momentu obrotowego podczas sterowania sprzęgłem w momencie pracy na obrotach jałowych w położeniu „D”.
Oszczędny – 4 l./100 km i …
Wysoka wydajność nowego Mitsubishi Space Star jest również zasługą nowej generacji jednostek napędowych, które zostały opracowane specjalnie z uwzględnieniem potrzeb projektu Global Small. Są to 3-cylindrowe, 12-zaworowe silniki benzynowe 1.0 i 1.2 MIVEC DOHC. Lżejsze od swoich 4-cylindrowych odpowiedników, te aluminiowe silniki są również bardziej wydajne paliwowo od silników poprzedniej generacji stosowanych w modelu Colt. Wyższa wydajność nowych jednostek to zasługa zoptymalizowanego kształtu gwarantującego redukcję masy o 6,5% w przypadku bloku i 9% w przypadku głowicy cylindrów, redukcji tarcia wewnętrznego w silniku (niższe obciążenie sprężyny zaworu, asymetryczna część prowadząca tłoka powleczona żywicą, nowy projekt obudowy napędu łańcuchowego dla zoptymalizowanej pompy olejowej). Tę wysoką wydajność uzyskano także dzięki zastosowaniu opracowanego przez firmę MMC systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC* po stronie dolotowej , kompaktowego systemu chłodzenia (mającego pozytywny wpływ na aerodynamikę, masę własną, lekkiego układu wydechowego z mniejszym tłumikiem (8 litrów w porównaniu z 15 litrami w modelu Colt) i ukrytej końcówki oraz mniejszego zbiornika paliwa wykonanego z plastiku (35 litrów w porównaniu z 45 litrami w modelu Colt - zbiornik stalowy), który w zupełności wystarczy biorąc pod uwagę niższe zużycie paliwa.
*Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control
Nowy Space Star- zgodnie z trendami rynkowymi, notowanymi ostatnio także w Europie, nie będzie oferowany z silnikiem Diesla z uwagi na koszty, złożoność konstrukcji, problem hałasu i wibracji oraz niewielkie zainteresowanie takimi jednostkami poza rynkami europejskimi.
… Dynamiczny a jednocześnie …
Celem konstruktorów nowego Space Star było nie tylko zaoferowanie najwyższej w segmencie wydajności paliwowo-ekologicznej. Połączenie lekkiego nadwozia, zaawansowanej aerodynamiki oraz dynamicznych i wydajnych silników 3-cylindrowych pozwoliło stworzyć auto o dynamicznych osiągach:
|
Nowy Space Star
1.0 5M/T
|
Nowy Space Star
1.2 5M/T
|
Nowy Space Star
1.2 CVT
|
0-100 km/h
|
13,6
|
11,7
|
12,8
|
Prędkość maksymalna (tam, gdzie dozwolone)
|
172
|
180
|
173
|
… Tani w eksploatacji
Połączenie zaawansowanej aerodynamiki, znacząco obniżonej masy własnej oraz wydajnych jednostek napędowych pozwoliło także osiągnąć rekordowo niskie wartości zużycia paliwa i emisji:
|
Moc
|
Moment obrotowy
|
0-100 km/h
|
Zużycie paliwa
(cykl mieszany)
|
Emisja CO2
(cykl mieszany)
|
Nowy Space Star
1.0 5M/T AS&G
|
71 KM
|
88 Nm
|
13,6
|
4,0 l/100km
|
92 g/km
|
Nowy Space Star
1.2 5M/T AS&G
|
80 KM
|
106 Nm
|
11,7
|
4,1 l/100 km
|
96 g/km
|
Konstrukcja nowego modelu Space Star ma oczywisty wpływ na zużycie paliwa i koszty:
|
Zużycie paliwa
(użytkowanie samochodu przez 5 lat)
(15 000 km rocznie – 5,33 PLN/ litr)
|
Colt 1.1 AS&G (MY11)
|
20 000 zł rocznie
|
Nowy Space Star 1.0 AS&G
|
15 000 zł rocznie
|
OSZCZĘDNOŚĆ
|
5000 zł rocznie
|
W kwestii czynności serwisowych, inżynierowie MMC dążyli do uproszczenia zadań koniecznych do przeprowadzenia w warsztacie (a przez to zmniejszenia rachunków), tworząc liczne obszary o łatwym dostępie i ograniczonej liczbie wymaganych części zamiennych, poczynając od reflektorów, a kończąc na pompie paliwa.
To samo dotyczy przedniej struktury zderzeniowej, którą można łatwo wymienić po drobnej kolizji.
Zawieszenie - komfortowe właściwości jezdne i płynne prowadzenie
Kierowca nowego Space Star zasiadający na komfortowym fotelu (nowa, lekka rama) może w pełni wykorzystać zalety wydajnego i dynamicznego silnika 3-cylindrowego, odznaczającego się porównywalną z konkurencją wydajnością NVH (hałas, wibracje i drgania wewnętrzne) i wyposażonego w m.in. w 3-punktowy system zawieszenia silnika. Dodatkowo, zawieszenie (kolumny MacPherson z przodu / belka skręta ze sprężynami śrubowymi z tyłu) i układ kierowniczy (wspomaganie elektryczne) zostały skalibrowane pod kątem uzyskania bardziej płynnego działania na tle typowego konkurenta z segmentu B. Pomimo komfortowych nastawów zawieszenia, nowy Space Star oferuje odpowiednią kontrolę przechyłów nadwozia, szczególnie podczas pokonywania długich łuków. Ogólna wysoka stabilność to również zasługa nowoopracowanej belki skrętnej w tylnym zawieszeniu oraz lekkiej konstrukcji nadwozia.
Precyzyjne prowadzenie w połączeniu z lekkim nadwoziem umożliwia płynną zmianę kierunku jazdy, na co wpływ ma również zastosowanie stabilizatora z przodu, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (zestrojonego z uwzględnieniem wymagań krajów Unii Europejskiej) oraz zaawansowanych elementów aerodynamicznych.
Bezpieczny i …
Jak przystało na nowoczesną konstrukcję, nowy Space Star został zbudowany w oparciu o bardzo wydajną architekturę, która jest lekka, wytrzymała i bezpieczna. Mimo kompaktowych rozmiarów, model ten równie bezpieczny, jak inne auta z tego segmentu. Punktem wyjścia była opatentowana przez MMC konstrukcja nadwozia RISE („Reinforced Impact Safety Evolution”), której zadaniem jest wydajne absorbowanie energii uderzenia ze wszystkich stron i rozpraszanie jej. W modelu Space Star zastosowano również wzmocnioną ramę przednią, która wzbogaciła się o masywne poprzecznice. Wraz z usztywnioną klatką kabiny pasażerskiej, elementy te odpowiadają za lepsze rozproszenie sił zderzeniowych w razie kolizji czołowej.
Przednie siedzenia modelu Space Star oferują wysoki poziom bezpieczeństwa, potęgowany zastosowaniem pasów bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami (zwijacz i ogranicznik siły napięcia), jak również konstrukcji ograniczającej urazy kręgosłupa spowodowane szarpnięciem. Zatrzaski drzwi i pokrywy bagażnika obejmują funkcję zapobiegającą ich przypadkowemu otwarciu podczas zderzenia.
Kolejną zaletą lekkiej konstrukcji nowego Space Star jest duża wydajność optymalnie skonfigurowanego układu hamulcowego, zarówno pod kątem drogi hamowania, jak i stabilności.
Nowy Space Star jest wyposażony w 6 poduszek powietrznych w standardzie (łącznie z poduszkami bocznymi i kurtynami powietrznymi) i systemy bezpieczeństwa aktywnego – ABS, system stabilizacji pojazdu (ASC), system kontroli trakcji (TC), system wspomagania nagłego hamowania (BA) oraz system wspomagania ruszania na wzniesieniu HSA (tylko wersje z przekładnią CVT) i system ostrzegania o awaryjnym hamowaniu ESS.
Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych, nowy Space Star spełnia wymogi rozporządzeń UE, które zaczęły obowiązywać w 2013 roku: ochrona głowy - wysoko poprowadzona linia maski pozwala wygospodarować większą przestrzeń pomiędzy miękką maską i twardym silnikiem a łamana i absorbująca energię struktura podszybia / panelu wycieraczek i przednich nadkoli oraz ochrona nóg - pochłaniająca energię rama jest zamontowana za przednim zderzakiem a struktura reflektorów pochłania energię.
… Niezawodny, dzięki wysokiej jakości
Od wielu lat firma Mitsubishi Motors stosuje procedury mające gwarantować najwyższą jakość procesów rozwoju i produkcji na całym świecie. Podczas produkcji wykorzystuje się system kontroli jakości procesu produkcyjnego MMPW (ang. Mitsubishi Motors Production Way). Kontrola polega tu na ocenie wykonania danego podzespołu na linii produkcyjnej zanim zostanie on przesłany na kolejne stanowisko montażowe.
Przy produkcji nowej generacji modelu Space Star firma Mitsubishi Motors poczyniła jeszcze większe starania aby zagwarantować najwyższą jakość produktu końcowego. Ponieważ Space Star to zupełnie nowy model produkowany w zakładach w Tajlandii, oprócz standardowych kontroli na linii montażowej wszystkie egzemplarze muszą przejść inspekcję przedspedycyjną pod okiem doświadczonych japońskich inspektorów, którzy organizują również szkolenia dla lokalnego personelu.
Warto przypomnieć, że firma Mitsubishi Motors potwierdziła jakość i niezawodność swoich produktów, zajmując w 2012 roku trzecie miejsce w rankingu zadowolenia użytkowników samochodów (VOSS) przygotowanym przez J.D. Power and Associates oraz niemiecki AUTO TEST. Czołowa pozycja modelu Mitsubishi Colt w rankingach niezawodności Dekra, ADAC czy TUV Vsą także dobrym prognostykiem dla nowego modelu Mitsubishi Space Star.
Świetna cena i bogate wyposażenie w porównaniu z konkurencją
W Polsce oferowanych jest 5 wersji nowego modelu Space Star z roku modelowego 2015. Bazowa wersja Inform z silnikiem 1.0 l. i manualną, 5-biegową skrzynią biegów oraz systemem Auto Stop & Go w cenie 38 990 zł oferuje opisane powyżej systemy bezpieczeństwa i 6 poduszek powietrznych, klimatyzację, zdalnie sterowany zamek, radio z CD/MP3 z 4 głośnikami i złączami AUX i USB oraz elekrycznie regulowane przednie szyby i lusterka boczne, regulację wysokości fotela kierowcy a także elektryczne wspomaganie kierownicy wraz z regulacją wysokości. W cenie 40 990 zł klienci mogą kupić wersję 1.2 l. MIVEC MT, która oferuje regulowane elektrycznie szyby przednie i tylne (przyciemniane), światła z czujnikiem zmierzchu i wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne w kolorze nadwozia oraz regulację wysokości foteli kierowcy i pasażera. W cenie 43 990 zł dostępna jest wersja Intense oferująca tempomat z zestawem głośnomówiącym Bluetooth, automatyczną klimatyzację, system dostępu bezkluczykowego, aluminiowe, 15-calowe obręcze kół, przednie światła przeciwmgielne, kierunkowskazy w lusterkach bocznych oraz skórzaną kierownicę i gałkę zmiany biegów.
Warto podkreślić, że za 45 000 zł klienci mogą zakupić nowy model Mitsubishi Space Star ze zmodernizowaną automatyczną przekładnią INVECS-II CVT i benzynową jednostką 1.2 l. w wersji Invite a już za 48 000 zł jest oferowany bogato wyposażony model 1.2 Intense CVT. Mitsubishi Space Star jest dostępne w 8 inspirujących kolorach nadwozia a dopłata za lakier metalizowany wynosi 1500 zł. Polskie placówki Mitsubishi Motors oferują już pełną gamę tego modelu oraz dysponują samochodami do jazd próbnych a więcej informacji na temat tego pojazdu można znaleźć na stronie www.mitsubishi.pl
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/