teaser.jpg

wydarzenia

Outlander PHEV

o Mitsubishi

Przyszłość tu i teraz!

Opublikowano 09 cze 2014
Innowacyjne Mitsubishi Outlander PHEV - pierwszy na świecie SUV z napędem 4x4 wyposażony w technologię hybrydową typu plug-in - w praktyce potwierdziło swoje osiągi – przebyło 830-kilometrową trasę z Härkingen (siedziba szwajcarskiego importera) do Amsterdamu (siedziba holenderskiego importera) na jednym pełnym zbiorniku paliwa i po jednym ładowaniu akumulatora, bez ładowania z gniazdka po drodze. Średnie zużycie energii wyniosło 1 kWh i 5,44 l. benzyny na 100 km. 
 
Mitsubishi Outlander PHEV został wyposażony w trzy silniki (dwa elektryczne i jeden benzynowy o łącznej mocy systemowej 203 KM), dzięki czemu oferuje najlepsze cechy trzech różnych konstrukcji:
 
- samochodu elektrycznego zasięg do 52 km, a w trybie hybrydowym do 824 km
- SUV-a 4x4 stały napęd 4x4 z dwoma silnikami elektrycznymi
- rodzinnego kombi dużo miejsca dla pięciorga pasażerów i ich bagażu
 
Firma Mitsubishi Switzerland chciała sprawdzić, czy podany przez producenta zasięg tego modelu w trybie hybrydowym (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w rzeczywistych warunkach eksploatacji. W tym celu przedstawiciele szwajcarskiego oddziału Mitsubishi przeprowadzili długodystansowy test, wykorzystując Outlandera PHEV z pełnym zbiornikiem paliwa (45 litrów) i w pełni naładowanym akumulatorem.
 
Za kierownicą testowego Outlandera PHEV zasiadł Szwajcar Felix Egolf, pionier hypermilingu (odmiana ekologicznej jazdy samochodem) i były kapitan Airbusa A330/A340, który zdobył już w imieniu Mitsubishi Switzerland kilka rekordów w zakresie zużycia paliwa. Test został przeprowadzony w dniach od 12 do 14 maja na trasie wiodącej z siedziby Mitsubishi Switzerland w Härkingen, przez Bazyleę i Wogezy do Metz, a następnie przez południową część terytorium Luksemburgu do Belgii, przez Ardeny do Eindhoven w Holandii i ostatecznie do siedziby holenderskiego importera Mitsubishi w Amstelveen w pobliżu Amsterdamu. Trasa była częściowo górzysta, a autostrady stanowiły 38 procent.
 
Po dotarciu do celu licznik przebiegu wskazywał 729 km, a licznik zasięgu 90 km. W związku z tym Outlander PHEV udał się do Amsterdamu na sesję zdjęciową, a następnie do Utrecht, gdzie komputer pokładowy poinformował o przejechaniu łącznie 830,2 km. W tym miejscu odbyło się też pierwsze tankowanie auta: do baku dolano dokładnie 45,14 litra paliwa, co oznacza średnie zużycie 5,44 l/100 i dodatkowo około 1 kWh/100 km.
 
 „Test został zdany celująco: zasięg podawany przez producenta (824 km) jest możliwy do osiągnięcia w praktyce. W trasie, poza miastem należy jedynie pamiętać o zasadach ekojazdy i odpowiednio wykorzystywać zalety technologii Plug-in-Hybrid, czyli na przykład ładować akumulator podczas jazdy (CHARGE) lub oszczędzać energię (SAVE), a także korzystać z systemu odzysku energii podczas hamowania. Przyszłość rozpoczyna się tu i teraz!” - podsumował tę próbę kierowca testowy Outlandera PHEV.
 
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/ 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się