teaser.jpg

Space Star

wydarzenia

premiery

o Mitsubishi

Nowe Mitsubishi Space Star - teczka prasowa

Opublikowano 25 mar 2014

Mitsubishi Space Star
(Projekt „Global Small”)


Wydajny


marzec 2014





Nazwa „Space Star” obowiązuje na większości z 34 rynków zbytu firmy Mitsubishi Motors Europe oraz w Rosji i na Ukrainie

Nazwa „Mirage” obowiązuje w pozostałych regionach świata

- Spis treści -

* W SKRÓCIE

* INFORMACJE KORPORACYJNE – Wydajny

* MARKETING – Mniej znaczy więcej

* KONSTRUKCJA – Wydajność przede wszystkim

* PRZYJAZNY DLA KIEROWCY – Dorosły

* JAKOŚĆ – Potwierdzona przez Mitsubishi





- W SKRÓCIE -

 I - Ramy czasowe:


- Kwiecień 2009        Rozpoczęcie prac nad projektem „Global Small”
- Grudzień 2010        Wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę nowej fabryki MMTh w Tajlandii
- Styczeń 2011        Oficjalne ogłoszenie projektu „Global Small” w ramach 3-letniego planu biznesowego „Jump 2013”
- Marzec 2011:         Debiut modelu „Concept-Global Small” podczas salonu Geneva Motor Show
- Marzec 2012:        Rozpoczęcie produkcji w nowej fabryce MMTh
- Sierpień 2012:        „Najbardziej wydajny paliwowo samochód z silnikiem benzynowym” w Japonii* (z wyłączeniem aut typu Kei-car)
- Wrzesień 2012:        Europejska premiera podczas salonu Paris Motor Show
- Pierwszy kwartał 2013:    Rozpoczęcie sprzedaży w Europie (sukcesywne wprowadzanie na kolejne rynki) pod nazwą „Nowy Space Star”


* Z wyłączeniem aut hybrydowych. Dane Mitsubishi Motors na dzień 1 sierpnia 2012 r.

II - Sprzedaż:
- Fabryka MMTh przygotowana do produkcji 120 000 sztuk rocznie (rok podatkowy 2012)
- Zwiększenie zdolności produkcyjnej do 200 000 sztuk od lata 2013
- Sprzedaż z podziałem na regiony:
* Państwa członkowskie ASEAN:        29 %
* Europa (w tym Rosja i Ukraina):        27 %
* Japonia                    26 %
* Ameryka Północna            8 %
* Australia/Nowa Zelandia:        6 %
* Pozostałe regiony:            4 %
         
- 5 największych rynków zbytu na świecie:


* Tajlandia
* Australia
* Niemcy
* Indonezja
* USA

- 5 największych rynków zbytu w Europie (podatkowy 2013)


* Niemcy
* Wielka Brytania
* Holandia
* Austria
* Norwegia

- Łącznie w Europie: 20 000 sztuk


III - Pozycjonowanie:


- Samochód segmentu B nowej generacji przeznaczony na światowe rynki - powrót do korzeni segmentu B


- W związku z wprowadzeniem w Europie surowych norm dotyczących emisji CO2, popyt na oszczędne i niskoemisyjne samochody rośnie. „Nowy Space Star” to odpowiedź firmy Mitsubishi Motors na potrzeby klientów szukających auta z segmentu B - model ten odznacza się bardzo wysoką wydajnością paliwowo-ekologiczną dzięki zastosowaniu „zielonych” technologii, aerodynamicznej konstrukcji o znacząco obniżonej masie własnej, funkcjonalnego projektu wnętrza oraz dynamicznych jednostek napędowych.


- Wydajność uzyskana dzięki przemyślanym rozwiązaniom...:


… pozwalającym uzyskać rekordowe w segmencie osiągi:


* Zużycie paliwa już od 4,0 l/100 km**
* Emisja CO2 juz od 92 g/km**


… będące zasługą:


* Niższej masy własnej (od 845 kg)
* Zaawansowanej aerodynamiki (Cx 0.27)
* Oszczędnych i dynamicznych 3-cylindrowych silników benzynowych z systemem Auto Stop & Go*
w połączeniu z:
* Zmniejszonymi rozmiarami (3,71 m), długością nadwozia: 1651 mm / Pojemnością bagażnika (VDA): od 235 l
* Promieniem skrętu wynoszącym zaledwie 4,6 m


*Oferowany w zależności od rynku i wersji wyposażeniowej.
**Silnik benzynowy 1,0 l z systemem AS&G i 5 biegową skrzynią manualną – średnio w cyklu pomiarowym UE

IV - Ogólny zarys produktu:


1 - Architektura i nadwozie:
- Opracowana przez firmę MMC nowa, wszechstronna płyta podłogowa „Global Small”
- Jedna architektura + jedna fabryka + jeden samochód przeznaczony na rynki całego świata
- Budowany w nowej fabryce MMC w „Laem Chabang Industrial Estate” w prowincji Chonburi w Tajlandii z przeznaczeniem na rynki całego świata.
- „Dwutorowa” architektura uwzględniająca możliwość zastosowania napędu EV oraz innych wariantów.
- Aerodynamiczny projekt nadwozia
- Wiodący w segmencie współczynnik oporu powietrza Cx 0,27
- „Przyjazny” temat stylizacyjny
- Kompaktowe nadwozie o długości tylko 3,71 m oferujące:


o 5 drzwi
o Miejsce dla 5 osób (1651 mm całkowitej przestrzeni na nogi) oraz bagażnik o pojemności (VDA) od 235 l
o Możliwość łatwego manewrowania dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu zaledwie 4,6 m
o Doskonałą widoczność i ograniczone „martwe pola”

- Znacząca redukcja wagi w porównaniu z oferowanymi obecnie modelami z segmentu B (masa niższa o około 120 kg w porównaniu z Mitsubishi Colt); masa własna auta wynosi nawet 845 kilogramów, co osiągnięto dzięki optymalizacji strukturalnej oraz zastosowaniu na szeroką skalę stali o wysokiej odporności na rozciąganie.

- Pełen pakiet systemów bezpieczeństwa pasywnego:
o Opatentowana przez MMC struktura nadwozia RISE („Reinforced Impact Safety Evolution”)
o 6 poduszek powietrznych w standardzie (łącznie z poduszkami bocznymi i kurtynami powietrznymi)
o Podwójne napinacze (przy przednich pasach bezpieczeństwa)
o Zaawansowana konstrukcja zapewniająca lepszą ochronę pieszych podczas zderzenia (głowa i nogi)

- Standardowe systemy bezpieczeństwa aktywnego:
o ABS + system stabilizacji pojazdu (ASC) + system kontroli trakcji (TC) + system wspomagania nagłego hamowania (BA)
o System wspomagania ruszania na wzniesieniu HSA (tylko wersje z przekładnią CVT) + System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu ESS

2 – Układ napędowy
- Nowe, wydajne 3-cylindrowe silniki benzynowe firmy MMC
- Opracowany przez Mitsubishi Motors system zmiennych faz rozrządu MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control)
- Dostępny pakiet „ClearTec” obniżający poziom emisji CO2*. W jego skład wchodzą:


o System Auto Stop & Go
o Czujnik IBS z układem analizującym podstawowe parametry pracy akumulatora (Intelligent Battery Sensor)
o Wydajny alternator,
o Rekuperacyjny układ hamulcowy wspierany przez IBS,
o Opony w rozmiarze 165/65R14 o obniżonych oporach toczenia,
o Wyświetlacz „Eco Drive Assist”

- Skrzynie biegów:
o 5-biegowa manualna
o INVECS-III CVT ze zwiększonym zakresem prędkości obrotowej silnika



3 – Podwozie:
- Przód: Kolumny MacPhersona i stabilizator / Tył: belka skrętna ze sprężynami śrubowymi
- Optymalizacja komponentów w celu obniżenia wagi
- Priorytetem jest komfort jazdy
- Elektryczne wspomaganie układu kierowniczego (3,48 obrotu pomiędzy skrajnymi położeniami).
- Tarcze wentylowane z przodu / konstrukcja bębnowa z tyłu + ABS + system stabilizacji pojazdu (ASC) + system kontroli trakcji (TC) + system wspomagania nagłego hamowania (BA)

INFORMACJE KORPORACYJNE
Wydajny

Dzięki wieloletniej tradycji rozwoju pionierskich rozwiązań technologicznych oraz obecności na ponad 160 rynkach, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) jest dobrze przygotowana do strukturalnej przemiany, jaką przechodzi obecnie przemysł samochodowy, zarówno w kontekście geograficznym, jak i środowiskowym.
Wychodząc na przeciw specyficznym potrzebom rynków wschodzących (popyt na niedrogie, solidne acz nowoczesne pojazdy) oraz nowym trendom na rynkach rozwiniętych (mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne paliwowo modele) firma MMC sukcesywnie realizuje postanowienia planu biznesowego „Jump 2013” (do 2020 roku 20% oferty mają stanowić pojazd elektryczne lub hybrydy typu plug-in).


Pełna paleta


Przygotowując szerokie spektrum nowych rozwiązań i technologii, dział rozwojowo-badawczy firmy MMC zaangażowany jest w szereg projektów takich jak:
- Globalne płyty podłogowe:
o Global Small w segmencie A/B (Nowy Space Star,...)
o Project Global w segmencie C i D* (ASX**, Outlander,...)
- Downsizing:
o Przeniesienie koncepcji crossovera Outlander o jeden segment niżej – stąd model ASX w segmencie C*
o Powrót do korzeni segmentu B za sprawą mierzącego 3710 mm modelu Space Star
- Obniżenie masy własnej:
o Udoskonalenia konstrukcyjne przekładające się na lżejszą konstrukcję nowej generacji modelu Outlander (średnio o 100 kg niższa masa własna) lub modelu Space Star (masa niższa o około 120 kg w porównaniu z Mitsubishi Colt)

- Oszczędność paliwa / Niższy poziom emisji:
o Udostępnienie systemu Auto Stop & Go w większej liczbie modeli i konfiguracji napędowych
o Kolejne modyfikacje i udoskonalenia niezwykle wydajnych i bardziej przyjaznych środowisku, firmowych jednostek wysokoprężnych 4N13/4N14
o Dalszy rozwój technologii silników benzynowych (nowe jednostki z rodziny MIVEC dostępne w modelach Outlander i Space Star)

* Outlander, Lancer i Lancer Evolution, Delica D:5, ASX
*„RVR” lub „Outlander Sport”, w zależności od rynku.

- Alternatywne jednostki napędowe:
o Rozszerzenie gamy pojazdów z napędem elektrycznym marki Mitsubishi
o Wdrożenie pochodzącej z pojazdów elektrycznych, opracowanej przez Mitsubishi technologii hybrydowego napędu Plug-in EV (nowy Outlander,...)


Globalnie jednolity
Wprowadzanie nowych, rewolucyjnych technologii, takich, jak elektryczny napęd hybrydowy typu plug-in (PHEV) zawsze stanowi bardzo poważne wyzwanie. Równie trudne jest jednak tworzenie modeli małych samochodów nowej generacji, bowiem ich forma narzuca pewne ograniczenia. Sytuacja komplikuje się jeszcze bardziej, gdy dany model ma odpowiadać potrzebom WSZYSTKICH światowych rynków, niezależnie od tego, czy są to gospodarki wysokorozwinięte czy rozwijające się…
Okoliczności te dotyczą modelu Space Star, czyli nowego przedsięwzięcia firmy MMC w GLOBALNYM segmencie małych samochodów.


Jako pierwszy produkt stworzony na nowej, rewolucyjnej platformie Global Small, model Space Star można pokrótce opisać jako:


- Jedna konstrukcja + jedna fabryka + jeden samochód dostępny na całym świecie.
- Samochód tworzony nie „po kosztach”, ale produkt praktyczny / funkcjonalny, przeznaczony na szybko rosnący globalny rynek małych samochodów, gdzie następuje unifikacja potrzeb:
o Klienteli z klasy średniej na rynkach rozwijających się.
o Klientów poszukujących ekonomicznych rozwiązań na rynkach rozwiniętych.
- Produkt o jednolitym charakterze dzięki nadaniu właściwego priorytetu pracom konstrukcyjno-inżynieryjnym.

MARKETING
Mniej znaczy więcej

Po analizie wyzwań natury środowiskowej (emisja CO2) oraz finansowej (zużycie paliwa oraz koszty eksploatacji), z którymi muszą się w obecnym świecie zmagać klienci firmy, dział rozwojowo-badawczy MMC doszedł do oczywistych wniosków, że koncepcję „małego samochodu” należało całkowicie przedefiniować.

Rosnący segment B
Segment B, który przez długi czas stanowił podstawę przemysłu motoryzacyjnego w Europie, obecnie zyskuje większe znaczenie na całym świecie, notując szacunkowy globalny wzrost o 33% w latach 2010-2015 (z 12,1 miliona do 16,1 miliona sztuk)*. Na taki stan wpływ mają następujące trendy:


- Klienci z klasy średniej na rynkach rozwijających się poszukują przestronnego modelu bazowego o wysokiej jakości, produkowanego przez uznaną firmę o zasięgu globalnym.
- Klienci poszukujących ekonomicznych rozwiązań na rynkach rozwiniętych są gotowi na zakup mniejszego modelu o niższych kosztach eksploatacji (podatki, zużycie paliwa, emisja,...), a jednocześnie nie chcą rezygnować z przestronnego wnętrza, optymalnego wyposażenia, wysokiej jakości i dobrych właściwości jezdnych.


Przeprojektowanie segmentu B
W ostatnich 20 latach niezwykle popularny segment B przeszedł na rynku europejskim absolutną rewolucję. Modele z tego sektora rynku znacznie się powiększyły i stały się niezwykle bogato wyposażone, oferując właściwie to, co dawniej było domeną pojazdów z segmentu C...


Zamysłem firmy MMC nie było jednak ani wprowadzanie taniego produktu z bazowym wyposażeniem ani produkowanie niskobudżetowych samochodów. Zamiast tego koncern zaproponował model funkcjonalny oferujący jakość i niezawodność, do jakich Mitsubishi Motors przyzwyczaiło swoich klientów*.


Nowy Space Star mierzy 3,71 metra długości, co plasuje go pomiędzy segmentami A i B. Zadaniem tego modelu, występującego w roli „bazowej propozycji w segmencie B”, będzie zdobycie nowych klientów w Europie - w tym osób kupujących swój jedyny samochód dla rodziny lub drugie auto w gospodarstwie - oferując im:


* Niskie koszty eksploatacji (rekordowo wysoka wydajność paliwowo-ekologiczna) oraz japońską niezawodność
* Przestronne wnętrze + kompaktowe rozmiary ułatwiające eksploatację w mieście
* Doskonały stosunek wartości do ceny (cena zakupu, a koszty eksploatacji i wyposażenie)
Dzielenie grupy docelowej według płci nie zawsze odzwierciedla przyszłą sytuację rynkową, jednak Mitsubishi Motors szacuje, że wśród nabywców europejskich 54% będą stanowiły kobiety, a 46% mężczyźni.
* Warto przypomnieć, że firma Mitsubishi Motors zajęła w 2012 roku trzecie miejsce w rankingu zadowolenia użytkowników samochodów (VOSS) przygotowanym przez J.D. Power and Associates oraz niemiecki AUTO TEST.


KONSTRUKCJA


Wydajność przede wszystkim

Nowy Space Star to, podobnie jak nowy Outlander, produkt o jednolitym charakterze dzięki nadaniu właściwego priorytetu pracom konstrukcyjno-inżynieryjnym. Auto oferuje wydajne rozwiązania i wiodące w segmencie osiągi (od 4,0 l/100km, od 92 g/km, 0,27 Cx, od 845 kg, itd,…):


- Znacząco zredukowana masa własna
- Zaawansowana aerodynamika
- Jednostki napędowe o wysokiej wydajności

Znacząco zredukowana masa własna


Biorąc pod uwagę fakt, iż obniżenie wagi samochodu o 10% może przyczynić się do obniżenia zużycia paliwa o 6,5%*, a tym samym do zredukowania emisji, inżynierowie Mitsubishi Motors uznali, że najlepszym sposobem na zrealizowanie ambitnych celów planu biznesowego „Jump 2013” będzie znaczące zredukowanie masy własnej Global Small w stosunku do średniej dla segmentu B.


*źródło: amerykańska agencja NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration)

Obniżenie masy własnej auta jest dużym wyzwaniem dla inżynierów z branży motoryzacyjnej, przy czym zadanie to jest o wiele cięższe do zrealizowania w przypadku niewielkiego auta, w którym trudniej zlokalizować zbędne kilogramy, a stosowanie egzotycznych materiałów (aluminium, włókno węglowe, materiały kompozytowe,...) nie ma uzasadnienia finansowego i eksploatacyjnego.

Obniżenie masy własnej przystępnego cenowo modelu tego segmentu wymaga zatem zastosowania realistycznych rozwiązań przy zachowaniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa, jakości, niezawodności i komfortu...

... Taką właśnie drogę do rozwiązania problemu obrali inżynierowie MMC z działu badawczo-rozwojowego pracujący nad projektem Global Small. Wprowadzone przez nich modyfikacje konstrukcyjne oraz szerokie zastosowanie paneli ze stali o wysokiej wytrzymałości przyczyniło się do znacznego obniżenia masy do zaledwie 845 kg, co doprowadziło do obniżenia zapotrzebowania na paliwo oraz zmniejszenia poziomu emisji CO2.

Porównanie projektu Global Small z poprzednim modelem Mitsubishi segmentu B (Colt) pozwala zobrazować ogrom pracy włożonej w konstrukcję auta. Nowy model jest lżejszy od poprzednika o około 120 kilogramów, co wiąże się nie tylko z mniejszymi gabarytami nadwozia, ale również z obniżeniem masy w następujących obszarach:


- Podwozie:        - 40 kg (przednie + tylne zawieszenie lub na przykład hamulce)
- Nadwozie:        - 40 kg (karoseria lub na przykład panele drzwiowe)
- Układ napędowy:    - 40 kg (silnik, skrzynia manualna lub na przykład przekładnia CVT)
W obu modelach użyto stali o wysokiej wytrzymałości.
                      

Tak, jak w przypadku nowego Outlandera, nowy Space Star wykorzystuje specjalną konstrukcję, tzw. « efekt naprężenia », w której forma i wykończenie powierzchni paneli nadwozia tworzą sztywną strukturę - poczynając od maski silnika (z wkomponowanym logo Mitsubishi w kształcie trzech diamentów), aż po podwójne boczne przetłoczenia w kształcie strzał.

Cx 0,27
Te same wyzwania dotyczą kwestii wydajności aerodynamicznej, gdzie im dłuższe nadwozie, tym większa szansa na pomyślne usprawnienie przepływu powietrza w celu uzyskania niskiego współczynnika Cx. W tym przypadku po raz kolejny należy przypomnieć, iż nowy Space Star mierzy zaledwie 3,71 m długości…

… De facto, wydajność aerodynamiczna była priorytetem podczas projektowania nadwozia nowego Space Star, dzięki czemu ekspertom Mitsubishi Motors udało się uzyskać współczynnik Cx wynoszący tylko 0,27 - to jedna z najniższych wartości, jeśli nie NAJNIŻSZA wartość w segmencie B, a już z pewnością niższa, niż w przypadku większych modeli.

Dzięki analizie CFD (numeryczna mechanika płynów) oraz testom w tunelu aerodynamicznym udało się wypracować bardzo dobre właściwości aerodynamiczne całego nadwozia nowego modelu Space Star, w którego konstrukcji zastosowano między innymi:
- Rozstaw kół większy z przodu niż z tyłu oraz ostro zakończone tylne narożniki mające na celu ustabilizowanie toru jazdy.


- Innowacyjną, zwężaną linię tylnej części dachu, która redukuje opór powietrza – rozwiązanie chronione patentem


- Osłonę aerodynamiczną podwozia


- Zoptymalizowany kształt przedniego zderzaka w celu uzyskania płynnego przepływu powietrza w bocznej części nadwozia


- Efektywne aerodynamiczne elementy, jak owiewki, duży spoiler dachowy, pełne kołpaki, itp. redukujące opór i siłę nośną.
Oprócz tego, kształt nadwozia nowego Space Star to wynik szczegółowych prac zespołu ds. aerodynamiki, który zastosował liczne i wyrafinowane detale stylizacyjne, mające na celu złagodzenie linii nadwozia, czego najlepszym przykładem jest przyjaźnie zaokrąglony przedni pas z wąskim górnym wlotem powietrza. Projektanci zastosowali również pełne kołpaki kół, które w porównaniu z 14-calowymi aluminiowymi obręczami kół, obniżają współczynnik Cx o 0,007...

Od 4,0l/100 km i 92 g/km
Wysoka wydajność (energetyczna) nowego Space Star jest również zasługą nowej generacji jednostek napędowych, które zostały opracowane specjalnie z uwzględnieniem potrzeb projektu Global Small:


- 3-cylindrowe, 12-zaworowe silniki benzynowe 1.0 i 1.2 MIVEC DOHC:
Lżejsze od swoich 4-cylindrowych odpowiedników, te aluminiowe silniki są również bardziej wydajne paliwowo od 3-cylindrowych silników poprzedniej generacji stosowanych w modelu Colt. Wyższa wydajność nowych jednostek to zasługa:


* Zoptymalizowanego kształtu gwarantującego redukcję masy o 6,5% w przypadku bloku i 9% w przypadku głowicy cylindrów.


* Redukcji tarcia wewnętrznego w silniku (niższe obciążenie sprężyny zaworu, asymetryczna część prowadząca tłoka powleczona żywicą, nowy projekt obudowy napędu łańcuchowego dla zoptymalizowanej pompy olejowej, itp.…).


* Zastosowania opracowanego przez firmę MMC systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC* po stronie dolotowej.


*Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control


* Kompaktowego systemu chłodzenia (mającego pozytywny wpływ na aerodynamikę, masę własną, itp.…


* Lekkiego układu wydechowego z mniejszym tłumikiem (8 litrów w porównaniu z 15 litrami w modelu Colt) i ukrytej końcówki.

* Mniejszego zbiornika paliwa wykonanego z plastiku (35 litrów w porównaniu z 45 litrami w modelu Colt - zbiornik stalowy), który w zupełności wystarczy biorąc pod uwagę niższe zużycie paliwa.

Należy również zauważyć, że nowy Space Star nie będzie oferowany z silnikiem Diesla z uwagi na koszty, złożoność konstrukcji, problem hałasu i wibracji oraz niewielkie zainteresowanie takimi jednostkami poza rynkami europejskimi.

- Pakiet „ClearTec” obniżających poziom emisji CO2:

* System Auto Stop & Go

* … wspierany przez czujnik IBS (Intelligent Battery Sensor) z układem analizującym podstawowe parametry pracy wytrzymałego akumulatora (50 000 cykli pracy) i zapewniającym niezakłóconą pracę układu,

* Wydajny alternator 95 Ah,

* Rekuperacyjny układ hamulcowy wspierany przez czujnik IBS i system Auto Stop & Go,

* Opony w rozmiarze 165/65R14 o obniżonych oporach toczenia,

* Wyświetlacz „Eco Drive Assist” działający z uwzględnieniem analizowanych w czasie rzeczywistym informacji drogowych:


Wydajne skrzynie biegów:

* 5-biegowa przekładnia manualna: nowa, mniejsza i lżejsza skrzynia przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa dzięki mniejszej objętości oleju (o niższej lepkości), niż w przypadku modeli konkurencyjnych, niskiemu przełożeniu (3,550 w porównaniu z 4,158 w przypadku Colta), itp.

* Przekładnia INVECS-III CVT: mniejsza i lżejsza od poprzedniczki stosowanej w modelu Colt sprzedawanym w Japonii, nowa przekładnia odznacza się następującymi cechami:

* 4,007?0,550 szeroki zakres przełożenia w celu uzyskania lepszych osiągów ORAZ niższego zużycia paliwa

* Płaski przemiennik momentu obrotowego ze specjalnym tłumikiem o niskiej sztywności w celu uzyskania niższego zużycia paliwa

* Wbudowana chłodnica oleju (chłodzenie cieczą)

* Kompatybilna z systemem Auto Stop & Go

* Lepsza analiza charakterystyki jazdy podczas zjeżdżania ze wzniesienia (mniejszy efekt hamowania) lub podczas podjazdu pod wzniesienie (zwiększenie docelowej wartości obrotowej, aby zapobiec spadkowi obrotów silnika)

* Wprowadzenie systemu „Idle Neutral Control”, który minimalizuje straty spowodowane tarciem przekładni CVT. Straty te są przypisywane sile oporu wytwarzanej przez przemiennik momentu obrotowego podczas sterowania sprzęgłem w momencie pracy na obrotach jałowych w położeniu „D” - podobny układ zastosowano w nowym Outlanderze.

Podsumowując, połączenie zaawansowanej aerodynamiki, znacząco obniżonej masy własnej oraz wydajnych jednostek napędowych pozwoliło osiągnąć rekordowo niskie wartości zużycia paliwa i emisji.

PRZYJAZNY DLA KIEROWCY
Dorosły
Global Small produkcji Mitsubishi Motors to jeden z niewielu małych modeli aut, który został zaprojektowany i zbudowany od podstaw z przeznaczeniem na WSZYSTKIE globalne rynki.

W związku z tym cechy tego samochodu oraz jego wyposażenie przemawiają zarówno do klientów z rynków wschodzących, którzy kupują swoje pierwsze auto (od Tajlandii po Amerykę Południową), jak również do klientów z rynków rozwiniętych, którzy szukają mniejszego samochodu (od Europy po Stany Zjednoczone). Pomimo różnic wynikających z potrzeb, obie grupy są równie wymagające i cenią produkty oferujące doskonały stosunek jakości do ceny...

… Łatwa eksploatacja
Nowy Space Star  to jeden z najbardziej kompaktowych samochodów oferowanych w europejskim segmencie B, przy czym odznacza się optymalnym projektem zagospodarowania przestrzeni, co sugeruje jego (nowa) nazwa:
- Wymiary komory silnika zostały pomniejszone, aby stworzyć jak największy przedział pasażerski. Nowy Space Star jest mniejszy, niż typowe auto segmentu B, przez co łatwiej nim manewrować w mieście. Mimo wszystko wnętrze tego modelu pomieści pięcioro dorosłych pasażerów, a pojemność bagażnika w zupełności wystarczy w codziennej eksploatacji.
- W porównaniu z większym i całkiem przestronnym modelem Colt (3,94 m vs. 3,71 m), nowy Space Star odzwierciedla nowy pomysł inżynierów MMC na auto segmentu B.


- To samo dotyczy pojemności bagażnika. Nowy Space Star w optymalny sposób wykorzystuje przestrzeń zawartą w kompaktowych rozmiarach nadwozia, oferując więcej miejsca w porównaniu z modelem Colt oraz tradycyjnymi modelami z segment B.


- Pojemny bagażnik wygospodarowany w kompaktowym nadwoziu dopełnia wizerunku auta wszechstronnego, który dodatkowo potęguje lekka konstrukcja ramy tylnej kanapy z oparciem składanym w proporcjach 60/40.

… Zwinne prowadzenie
Nowy Space Star dobrze sprawdzi się w roli poręcznego auta do dojazdów do pracy, oferując kierowcy przyjemność z prowadzenia z dużym nastawieniem na komfort i zwrotność:
- Dobra widoczność:
* Połączenie specjalnie wyprofilowanego przodu nadwozia - gdzie kierowca widzi oba krańce maski silnika - oraz nisko poprowadzonej linii szyb pozwala z dużą precyzją wykonywać manewry na drodze.

* Wysunięte do przodu słupki A oraz nisko poprowadzona linia przewężenia w przedniej części nadwozia znacznie zwiększają pole widzenia kierowcy zarówno przed pojazdem, jak i z boków pojazdu.
- Duża poręczność:
* Dzięki promieniowi skrętu wynoszącemu 4,6 metra - co jest jednym z najlepszych wyników w klasie - nowy Space Star ułatwia manewrowanie na skrzyżowaniach, na krętych drogach i na parkingach (3,48 obrotu kierownicą pomiędzy skrajnymi położeniami)
- Komfortowe właściwości jezdne:

* Kierowca nowego Space Star zasiadający na komfortowym fotelu (nowa, lekka rama) może w pełni wykorzystać zalety wydajnego i dynamicznego silnika 3-cylindrowego, odznaczającego się porównywalną z konkurencją wydajnością NVH (hałas, wibracje i drgania wewnętrzne) i wyposażonego w m.in. w 3-punktowy system zawieszenia silnika.

* Dodatkowo,  zawieszenie (kolumny MacPherson z przodu / belka skręta ze sprężynami śrubowymi z tyłu) i układ kierowniczy (wspomaganie elektryczne) zostały skalibrowane pod kątem uzyskania bardziej płynnego działania na tle typowego konkurenta z segmentu B.
- Płynne prowadzenie

* Pomimo komfortowych nastawów zawieszenia, nowy Space Star oferuje odpowiednią kontrolę przechyłów nadwozia, szczególnie podczas pokonywania długich łuków. Ogólna wysoka stabilność to również zasługa nowoopracowanej belki skrętnej w tylnym zawieszeniu oraz lekkiej konstrukcji nadwozia.

* Precyzyjne prowadzenie w połączeniu z lekkim nadwoziem umożliwia płynną zmianę kierunku jazdy, na co wpływ ma również zastosowanie stabilizatora z przodu, elektrycznego wspomagania układu kierowniczego (zestrojonego z uwzględnieniem wymagań krajów Unii Europejskiej) oraz zaawansowanych elementów aerodynamicznych.

* Kolejną zaletą lekkiej konstrukcji nowego Space Star jest duża wydajność optymalnie skonfigurowanego układu hamulcowego, zarówno pod kątem drogi hamowania, jak i stabilności.

… Dynamiczne osiągi
Celem konstruktorów nowego Space Star było nie tylko zaoferowanie najwyższej w segmencie wydajności paliwowo-ekologicznej.
Połączenie lekkiego nadwozia, zaawansowanej aerodynamiki oraz dynamicznych i wydajnych silników 3-cylindrowych pozwoliło stworzyć auto o dynamicznych osiągach:


… Niskie koszty eksploatacji
- Konstrukcja nowego modelu Space Star ma oczywisty wpływ na zużycie paliwa:

Zużycie paliwa (użytkowanie samochodu przez 5 lat) (15 000 km rocznie - 1,61 € / litr)

Colt 1.1 AS&G (MY11) € 5 900  rocznie (ok. 25 00 zł)

Nowy Space Star 1.0 AS&G € 4 800  rocznie (ok. 20 000 zł)

OSZCZĘDNOŚĆ  € 1 100  rocznie (ok. 5000 zł)

- Dodatkowo, bardzo niska emisja CO2 uprawnia do uzyskania ulg podatkowych, obowiązujących w niektórych państwach.
- W kwestii czynności serwisowych, inżynierowie MMC dążyli do uproszczenia zadań koniecznych do przeprowadzenia w warsztacie (a przez to zmniejszenia rachunków), tworząc liczne obszary o łatwym dostępie i ograniczonej liczbie wymaganych części zamiennych, poczynając od reflektorów, a kończąc na pompie paliwa.
- To samo dotyczy przedniej struktury zderzeniowej, którą można łatwo wymienić w po drobnej kolizji.
- Warto przypomnieć, że firma Mitsubishi Motors potwierdziła jakość i niezawodność swoich produktów, zajmując w 2012 roku trzecie miejsce w rankingu zadowolenia użytkowników samochodów (VOSS) przygotowanym przez J.D. Power and Associates oraz niemiecki AUTO TEST.
… Bezpieczne doświadczenie

Jak przystało na nowoczesną konstrukcję, nowy Space Star został zbudowany w oparciu o bardzo wydajną architekturę, która jest lekka, wytrzymała i bezpieczna. Mimo kompaktowych rozmiarów, model ten równie bezpieczny, jak inne auta z tego segmentu:

- Punktem wyjścia była opatentowana przez MMC konstrukcja nadwozia RISE („Reinforced Impact Safety Evolution”), której zadaniem jest wydajne absorbowanie energii uderzenia ze wszystkich stron i rozpraszanie jej.

- W modelu Space Star zastosowano również wzmocnioną ramę przednią, która wzbogaciła się o masywne poprzecznice. Wraz z usztywnioną klatką kabiny pasażerskiej, elementy te odpowiadają za lepsze rozproszenie sił zderzeniowych w razie kolizji czołowej.

- Jeśli chodzi o bezpieczeństwo pieszych, nowy Space Star spełnia wymogi rozporządzeń UE, które zaczęły obowiązywać w 2013 roku:


* Ochrona głowy:
* Wysoko (wyżej) poprowadzona linia maski pozwala wygospodarować większą przestrzeń pomiędzy miękką maską i twardym silnikiem
* Łamana i absorbująca energię struktura podszybia / panelu wycieraczek i przednich nadkoli
* Ochrona nóg:
* Pochłaniająca energię rama zamontowana za przednim zderzakiem
* Pochłaniająca energię struktura reflektorów.
- Przednie siedzenia modelu Space Star oferują wysoki poziom bezpieczeństwa, potęgowany zastosowaniem pasów bezpieczeństwa z podwójnymi napinaczami (zwijacz  i ogranicznik siły napięcia), jak również konstrukcji ograniczającej urazy kręgosłupa spowodowane szarpnięciem.
- Zatrzaski drzwi i pokrywy bagażnika obejmują funkcję zapobiegającą ich przypadkowemu otwarciu podczas zderzenia.
- Ponadto, nowy Space Star jest wyposażony w:
* 6 poduszek powietrznych w standardzie (łącznie z poduszkami bocznymi i kurtynami powietrznymi)
* Standardowe systemy bezpieczeństwa aktywnego:
* ABS + system stabilizacji pojazdu (ASC) + system kontroli trakcji (TC) + system wspomagania nagłego hamowania (BA)
* System wspomagania ruszania na wzniesieniu HSA (tylko wersje z przekładnią CVT) + System ostrzegania o awaryjnym hamowaniu ESS

JAKOŚĆ
Potwierdzona przez Mitsubishi

Najmniejszy w Europie model firmy Mitsubishi z silnikiem spalinowym wyróżnia się nowymi, żywymi kolorami - od niebieskiego Cerulean Blue po zielony Pop Green - dbając jednocześnie o dobre imię Mitsubishi Motors w zakresie oferowania wysokiej jakości i niezawodności, co ma ważny wpływ na utrzymanie niskich kosztów eksploatacji.
Bez kompromisów

Opływowe nadwozie nowego Space Star wskazuje drogę, jaką podążali projektanci MMC podczas prac nad tym modelem. Ich celem było uzyskanie wydajności i wysokiej jakości, co jest zasługą:

Wyrafinowanych przetłoczeń w „napiętych” panelach nadwozia, braku typowego tylnego panelu nadwozia czy trójkątnych ramek tylnych szyb...
... ograniczenia liczby widocznych spawów, płynnie poprowadzonych wewnętrznych wytłoczeń...
... łatwo otwieranych drzwi, przyjemnego dźwięku podczas zamykania pokrywy bagażnika (dzięki nowym zawiasom)...
... zastosowania stali o wysokiej wytrzymałości w zewnętrznych panelach, aby zapobiec wgnieceniom oraz podwójnych uszczelek w drzwiach...
... wszystkie przykłady wyrafinowanych i drogich detali zastosowanych w nowym Space Star potwierdzają, że nowy model był tworzony bez kompromisów cenowych.

Przemyślane funkcje
To samo podejście jest widoczne wewnątrz auta, zarówno w kwestii doboru kolorów i wykończenia, jak również elementów wyposażenia.
Wnętrze nowego Space Star, oferowane z czarno-beżową tapicerką, ma z założenia być racjonalne i maksymalnie wszechstronne (mimo to zastosowano akcenty w kolorze czerni fortepianowej i srebrnym), w związku z czym projektanci zastosowali odporne na zużycie materiały o niskim połysku, którymi wykończyli komponenty spasowane z japońską precyzją.

W wyposażeniu auta ułatwiającym jego eksploatację znalazły się również przemyślane funkcje, jak automatyczna klimatyzacja, rozbudowany system nawigacji ze zintegrowanym systemem audio (DVD/CD-Rom), czujnik deszczu i zmroku, kamera cofania, system One Touch Start, wejście USB, liczne schowki, itp.…

System produkcji
Od wielu lat firma Mitsubishi Motors stosuje procedury mające gwarantować najwyższą jakość procesów rozwoju i produkcji na całym świecie.
Podczas produkcji wykorzystuje się system kontroli jakości procesu produkcyjnego MMPW (ang. Mitsubishi Motors Production Way). Kontrola jakości polega tu na ocenie jakości wykonania danego podzespołu na linii produkcyjnej zanim zostanie on przesłany na kolejne stanowisko montażowe.
Przy produkcji nowej generacji modelu Space Star firma Mitsubishi Motors poczyniła jeszcze większe starania aby zagwarantować najwyższą jakość produktu końcowego.
Ponieważ Space Star to zupełnie nowy model produkowany w zakładach w Tajlandii, oprócz standardowych kontroli na linii montażowej wszystkie egzemplarze muszą przejść inspekcję przedspedycyjną pod okiem doświadczonych japońskich inspektorów, którzy organizują również szkolenia dla lokalnego personelu.
 


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się