teaser.jpg

wydarzenia

Outlander

Outlander PHEV

o Mitsubishi

Mitsubishi Outlander PHEV testowany w najcięższych warunkach

Opublikowano 03 mar 2014

Gdy w Japonii trwały ostatnie przygotowania do uruchomienia produkcji europejskiej wersji Mitsubishi Outlander PHEV, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) poddała swój najbardziej zaawansowany technologicznie model ostatniej i najbardziej zaskakujące próbie – wysłała go na rajd cross country...

Asia Cross Country Rally (FIA)
Zdaniem kierownictwa MMC, udział w sportach motorowych ma wyjątkowo pozytywny wpływ na gamę modeli cywilnych. Sukcesy Mitsubishi w Rajdzie Dakar oraz w WRC i ostatnie osiągnięcia elektrycznego Mitsubishi i-MiEV Evo na Pikes Peak stanowią potwierdzenie słuszności takiego przekonania, szczególnie w odniesieniu do pionierskich technologii.

W przypadku większego SUV-a/crossovera, jakim jest Outlander, impreza cross country wydawała się najbardziej odpowiednim miejscem prezentacji nowego modelu z unikatowym hybrydowym napędem elektrycznym typu plug-in.

Dlatego przedprodukcyjną wersję Mitsubishi Outlander PHEV zgłoszono do rajdu Asia Cross Country Rally 2013 (AXCR), która odbyła się między 10 a 16 sierpnia w Tajlandii i Laosie.

Jako oficjalny punkt w kalendarzu FIA*, Rajd AXCR to azjatycki odpowiednik słynnego Dakaru. W ubiegłym roku start imprezy wyznaczono w tajlandzkim Pattaya a metę w miejscowości Pakse, położonej w południowej części Laosu.

W ciągu 6 dni uczestnicy pokonali ponad 2000 km terenu o rozmaitej nawierzchni i w różnych warunkach pogodowych (m.in. drogi górskie, błotnista dżungla, rzeczne przeprawy, itd.). Udział w imprezie był ogromnym wyzwaniem sprawdzającym zarówno umiejętności, jak i wytrzymałość pojazdów i zawodników.

*Fédération International de l’Automobile - Międzynarodowa Federacja Samochodowa

Solidna alternatywa
Z 20 pojazdów w kategorii czterokołowców (do mety dotarło 19) to właśnie Outlander PHEV wzbudził największe zainteresowanie, jako jedyny hybrydowy model w stawce, gdzie przeważały pikapy przystosowane do pracy w ciężkim terenie, napędzane mocnymi silnikami wysokoprężnymi.

Zgłoszony przez prywatny zespół („Two and Four Motor Sports”) wspierany przez Mitsubishi Motors, Outlander PHEV ukończył zawody na 17. miejscu nie odnotowując żadnej awarii, co traktować należy jako sukces, zważywszy, że była to praktycznie konstrukcja seryjna z elektrycznym, hybrydowym układem napędowym Twin Motor 4WD oraz systemem aktywnej kontroli napędu na cztery koła Super All-Wheel Control (S-AWC). W pojeździe wprowadzono jedynie podstawowe modyfikacje konieczne do pokonania trasy cross country – wzmocnione amortyzatory i sprężyny, klatkę bezpieczeństwa, panele ochronne podwozia, zmodyfikowany układ wydechowy i snorkel.

Światowe rynki
Bezawaryjne ukończenie tak trudnego rajdu zaledwie kilka miesięcy przed światową premierą rynkową potwierdza wytrzymałość i osiągi nowego Mitsubishi Outlander PHEV.

Zaprezentowany we wrześniu 2012 roku podczas salonu Paris Motor Show, Outlander PHEV zadebiutował w Japonii w styczniu 2013 roku. Od tego czasu nowy SUV firmy MMC jest stopniowo wprowadzany na europejskie rynki, zaczynając od Holandii, Szwajcarii, Norwegii i Szwecji (październik 2013).

Na większości europejskich rynków zamówienia na ten model zaczęto przyjmować na początku 2014 roku, przy czym pierwsze auta trafią do nabywców wiosną. Mitsubishi Outlander PHEV już pojawił się w polskiej ofercie a pierwsze samochody wjadą do salonów w maju bieżącego roku.

Od czasu debiutu, firma Mitsubishi Motors zebrała już ponad 15 000 zamówień w regionie (stan na 1 lutego).

W sumie, firma MMC planuje produkować w fabryce Okazaki (Japonia) ponad 50 000 egzemplarzy modelu Outlander PHEV rocznie. Największym rynkiem zbytu ma być Europa.


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się