teaser.jpg

ASX

premiery

o Mitsubishi

Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT RALLIART już w Polsce!

Opublikowano 04 lut 2014

W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował nowy model Mitsubishi ASX 2.2 AT RalliArt. Limitowaną serię najpopularniejszego modelu spod znaku Trzech Diamentów wyposażono po raz pierwszy w automatyczną przekładnię oraz dynamiczny i niezwykle oszczędny silnik Diesla konstrukcji Mitsubishi o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM a także napęd na 4 koła. ASX RalliArt wyróżnia się również zestawem wysmakowanych elementów wyposażenia i dodatków ze słynnym logo RalliArt.

Czas na automat


Sprzedaż ponad 400.000 egzemplarzy na całym świecie, poczynając od premiery modelu ASX w 2010 roku, w tym niemal 200.000 egzemplarzy na jego najważniejszym rynku - w Europie (wraz z Rosją) dowodzi, że ASX jest światowym sukcesem Mitsubishi Motors Corporation (MMC). Opierając się na tak solidnym fundamencie, Mitsubishi Motors utrzymuje samochód na fali sukcesu, stale go ulepszając i odświeżając, by być na bieżąco z trendami rynkowymi i upodobaniami klientów. Po debiucie ASX po faceliftingu w 2013 roku , kolejnym etapem rozwoju samochodu jest premiera oczekiwanej przez wielu klientów wersji z przekładnią automatyczną, którą opracowano ze szczególnym uwzględnieniem wymagań europejskich klientów.

Przekładnia automatyczna “INVECS-II”


Zgodnie z nomenklaturą stosowaną przez Mitsubishi Motors, “INVECS” (“Intelligent & Innovative Vehicle Electronic Control System” – opracowanie własne MMC), przekładnia INVECS-II jest sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów, do której najważniejszych funkcji należy zaliczyć:

* blokadę przekładni hydrokinetycznej,
* tryby zmiany biegów “D” oraz “Sport”
* automatyczną zmienę biegów od 1 do 6 w trybie „D”
* możliwość zmieniania biegów łopatkami przy kierownicy w trybie „Sport”

Czysty silnik (Diesel) + inteligentna automatyczna przekładnia

Korzystając z uniwersalnego charakteru płyty podłogowej Project Global, inżynierowie z MMC stworzyli i zastosowali w modelu ASX 2.2 AT świetną kombinację podzespołów opracowaną już dla potrzeb modelu Outlander nowej generacji:

-  Czysty Diesel “4N14”
Jednostka 4N14 to większy pojemnościowo (2,2 litra) wariant rodziny silników “4N1”, która powstała w wyniku współpracy Mitsubishi Motors Corporation z Mitsubishi Heavy Industries, Ltd.

“4N1” jest rodziną niezwykle oszczędnych silników z zapłonem samoczynnym wykonanych z aluminium, wyposażanych w dwa wałki rozrządu w głowicy (DOHC), 16 zaworów, 4 cylindry i system bezpośredniego wtrysku Common Rail. Silniki spełniają normę czystości spalin Euro 5 i charakteryzują się jednym z najniższych stopni sprężania (14.9:1), jakie można spotkać w silnikach Diesla.


Podobnie jak w modelu Outlander, inżynierom z MMC udało się obniżyć spalanie w ASX bez stosowania skomplikowanego (i mającego swoją dodatkową masę) systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC.


Wariant samochodu z silnikiem 2,2 litra jest dostępny wyłącznie z automatyczną przekładnią i układem przeniesienia napędu 4WD. Automatyczny system Stop & Go (AS&G) w tej konfiguracji nie jest stosowany.

150 KM – 360 Nm – 5,8 l/100 km – 153 g/km


Przy stosunkowo niewielkich modyfikacjach i nieznacznym przyroście masy (tylko 10 kg więcej od najcięższej konfiguracji 1.8 DiD), nowa wersja 2.2 DiD 6 A/T oferuje dobrą dynamikę, a większa pojemność skokowa poprawia charakterystykę momentu obrotowego, pozwalając na jednoczesne utrzymanie niskiego zużycia paliwa i emisji CO2, które stały się już uznanymi cechami modelu ASX.


Mitsubishi ASX RalliArt – niepowtarzalny styl i emocje


RalliArt to nazwa dobrze znana z tras rajdowych nie tylko wielbicielom marki Mitsubishi. Limitowaną serię Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT wyposażono w najwyższej jakości tapicerkę skórzano-materiałową ze znaczkiem RalliArt i czerwonymi przeszyciami, światła do jazdy dziennej LED, aluminiowe, czarne obręcze kół, podświetlane nakładki na progi z logo ASX a także chromowane ramki nawiewów oraz osłony przedniego i tylnego zderzaka. Słynny emblemat RalliArt umieszczono także na przednich błotnikach, tylnej klapie samochodu i welurowych dywanikach we wnętrzu.

Cena
Cena Mitsubishi ASX 2.2 DiD AT RalliArt wynosi 129 990 zł. Obecnie – po uwzględnieniu zniżki w wysokości 12 000 zł – ten model kosztuje 117 990 zł a za lakier metalizowany klienci dopłacą 2300 zł.

Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się