Rozpoczęcie sprzedaży Outlandera PHEV w Europie!
Opublikowano 21 paź 2013
W dniu dzisiejszym Mitsubishi Motors Corporation (MMC) rozpoczyna europejską sprzedaż swojego pionierskiego samochodu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatorów - Plug-in Hybrid Electric Vehicle (w skrócie “PHEV”). Pierwsze samochody wyprodukowane pod koniec sierpnia w zakładach MMC Okazaki koło miasta Nagoya dotarły już do Holandii, pierwszego kraju w Europie, w którym będzie można kupić nowy model.
W blokach startowych
Europa będzie prawdopodobnie największym na świecie rynkiem dla nowego modelu, na co wskazuje ponad 10 tysięcy zamówień złożonych od grudnia 2012 roku przez klientów z tego kontynentu. Nic dziwnego zatem, że Mitsubishi Outlander PHEV jest niecierpliwie oczekiwany zarówno przez dealerów, jak i przez ich klientów.
Starając się zaspokajać popyt przy wykorzystaniu posiadanego potencjału produkcyjnego, MMC będzie kolejno wprowadzać Outlandera PHEV na kolejne rynki europejskie, zaczynając od Holandii i krajów nordyckich.
Konkurencyjność
Biorąc pod uwagę koszty zakupu i koszty eksploatacji, Outlander PHEV będzie atrakcyjną propozycją dla europejskiego klienta. Samochód sprzedawany w Europie jest bardzo zbliżony do swojego japońskiego odpowiednika, a różnice sprowadzają się do zmian wymaganych przez europejskie wymogi homologacyjne oraz ustawień podwozia, które dostosowano do wymogów kierowców ze Starego Kontynentu.
Najważniejsze dane techniczne modelu Outlander PHEV w specyfikacji EU (ze stałym napędem ”Twin Motor 4WD”):
– Maksymalny zasięg: 824 km*
– Zasięg w trybie tylko EV: 52 km*
– Zużycie paliwa: 1,9 l/100 km*
– Emisja CO2: 44 g/km*
– Prędkość maksymalna: 170 km/h
– Ładowanie akumulatorów:
– 5 godzin – normalne ładowanie (230V / 10A)
– 30 minut – szybkie ładowanie / do 80% (według standardu CHAdeMO)
– Zasięg w trybie tylko EV: 52 km*
– Zużycie paliwa: 1,9 l/100 km*
– Emisja CO2: 44 g/km*
– Prędkość maksymalna: 170 km/h
– Ładowanie akumulatorów:
– 5 godzin – normalne ładowanie (230V / 10A)
– 30 minut – szybkie ładowanie / do 80% (według standardu CHAdeMO)
– Pojemność bagażnika: 463 l (według VDA – z pasażerami z tyłu)
– Masa przyczepy hamowanej: 1500 kg
– Masa własna: 1810 kg
– Masa przyczepy hamowanej: 1500 kg
– Masa własna: 1810 kg
* w cyklu pomiarowym EU
Outlander PHEV nie jest ani adaptacją istniejącego samochodu z napędem spalinowym, ani też pojazdem mającym zademonstrować potencjał w dziedzinie konstrukcji samochodów hybrydowych z zewnętrznym ładowaniem. Outlander PHEV jest jedną z wersji nowej generacji modelu Outlander przeznaczoną do sprzedaży równolegle z wersjami benzynową i dieslowską, opracowaną od samego początku z uwzględnieniem takiego układu napędowego, co czyni ten samochód unikalnym, bezkompromisowym i wyjątkowym na tle konkurencji….
… Jest to pierwszy samochód wytwarzający energię dla układu napędowego Twin Motor 4WD (ze stałym napędem) w konfiguracji hybrydowej z możliwością zewnętrznego ładowania akumulatorów.
Outlander PHEV trafia na rynek w czasach głębokich zmian w świadomości klientów na całym świecie. Zmiany te skłoniły firmę Mitsubishi Motors do rozszerzenia oferty samochodów z elektrycznymi i hybrydowymi (także z zewnętrznym ładowaniem) układami napędu. Do 2020 roku takie modele będą stanowić 20% produkcji Mitsubishi Motors Corporation.
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/