Nagroda Euro NCAP Advanced dla Outlandera
System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors Corporation*, stanowiący wyposażenie nowej generacji modelu Outlander, która zadebiutowała w Europie kilka miesięcy temu, otrzymał wyróżnienie Euro NCAP Advanced.
Wyższy poziom bezpieczeństwa
Technologie zapobiegania kolizjom oraz łagodzenia ich skutków to w dzisiejszych czasach najważniejsze elementy wyznaczające poziom bezpieczeństwa samochodów. Dlatego od 2010 roku Euro NCAP Advanced przyznaje nagrody producentom, którzy wprowadzają na rynek nowe rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa, mające istotny wpływ na jego poprawę.
Dla każdego zgłoszonego rozwiązania Euro NCAP wyznacza panel niezależnych ekspertów, którzy dokonują jego oceny na podstawie materiałów dostarczonych przez producenta. Dzięki logicznej i wnikliwej analizie sposobu opracowania, testowania oraz uwierzytelnienia danej technologii, a także za sprawą wszelkich istniejących danych z rzeczywistego użytkowania, można określić przypuszczaną skuteczność i sprawność działania danego systemu bezpieczeństwa. Jeśli założenia producenta mają mocne odzwierciedlenie w przebadanym materiale, Euro NCAP nagradza technologię podobnie, jak to właśnie miało miejsce z systemem zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) firmy Mitsubishi Motors.
5 gwiazdek dla Outlandera
Jako kolejny element dowodzący zaangażowania firmy Mitsubishi Motors w poprawę bezpieczeństwa na drogach, system FCM (szczegółowy opis poniżej) zadebiutował w 2012 roku w modelu Outlander nagrodzonym 5 gwiazdkami w testach zderzeniowych Euro NCAP. Pojazd wyposażony był również w szeroką gamę innych systemów bezpieczeństwa takich, jak aktywny tempomat* (ACC) czy system ostrzegający o niezamierzonej zmianie pasa ruchu* (LDW), które pojawią się także w przyszłych modelach marki.
W oświadczeniu wydanym przez Euro NCAP czytamy: „System zapobiegania kolizjom czołowym firmy Mitsubishi Motors nagrodzony przez Euro NCAP stanowi dobry przykład, jak niektórzy producenci samochodów dbają o ograniczenie liczby wypadków oraz ich ofiar na drogach oferując klientom automatyczne systemy hamowania.”
Obok systemów ACC oraz LDW, nagrodzony przez Euro NCAP system zapobiegania kolizjom czołowym to kolejne rozwiązanie potwierdzające nieustanne zaangażowanie firmy Mitsubishi w rozwój rozmaitych inicjatyw i innowacji związanych z poprawą bezpieczeństwa, których kolejnym przykładem może być struktura nadwozia RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)**, udoskonalone systemy bezpieczeństwa aktywnego czy regularnie wprowadzane na rynek, nowe systemy bezpieczeństwa biernego.
*System dostępny zależnie od rynku lub modelu
Gdy pojawia się ryzyko kolizji czołowej, system ostrzega kierowcę sygnałem dźwiękowym oraz świetlnym na zespole zegarów, jednocześnie zwiększając ciśnienie w układzie hamulcowym.
Jeśli kierowca zacznie hamować, wspomaganie hamowania awaryjnego (BA) zostanie uruchomione wcześniej, niż w normalnych warunkach jazdy.
Jeśli ryzyko kolizji staje się bardzo wysokie, aktywuje się dwuetapowa funkcja automatycznego hamowania:
- w pierwszym etapie nastąpi stosunkowo spokojne przyhamowanie pojazdu, które ma na celu wywołanie odpowiedniej reakcji kierowcy.
- w drugim etapie następuje zdecydowana, automatyczna aktywacja układu hamulcowego aby uniknąć, bądź złagodzić skutki zderzenia.
* System zapobiegania kolizjom czołowym (FCM) nie zadziała prawidłowo w każdej sytuacji drogowej i przy każdym natężeniu ruchu oraz wobec każdego napotkanego obiektu. Skuteczne działanie systemu jest również zależne od warunków pogodowych i drogowych.
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/