Dobre wyniki MMC w 2012 roku
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) podała do publicznej wiadomości wyniki sprzedaży oraz rezultaty finansowe za rok 2012, który zakończył się 31 marca bieżącego roku oraz prognozy na rok 2013. Globalny zysk netto w 2012 roku sięgnął 38 miliardów jenów, co oznacza 59% wzrost. Na całym świecie sprzedano 987 000 samochodów marki Mitsubishi - o 1% mniej niż przed rokiem. Prognoza na rok podatkowy 2013 zakłada 18% zwiększenie globalnej sprzedaży do poziomu 1 169 000 sztuk i 32% powiększenie zysku netto do sumy 50 miliardów jenów.
W roku podatkowym 2012 (od 1 kwietnia 2012 do 31 marca 2013) firma Mitsubishi Motors zanotowała skonsolidowaną sprzedaż netto o wartości 1 815,1 miliarda jenów, co oznacza wzrost o 7,8 miliarda jenów w stosunku do poprzedniego roku rozliczeniowego. Wzrost ten to w głównej mierze zasługa zwiększenia ogólnego wolumenu sprzedaży.
W roku podatkowym 2012 firma Mitsubishi Motors odnotowała zysk z działalności operacyjnej o wartości 67,4 miliardów jenów, co oznacza wzrost o 6% (lub o 3,7 miliarda jenów) w porównaniu z poprzednim rokiem rozliczeniowym. Mimo negatywnych czynników takich, jak wyższe koszty reklamy i marketingu nowych modeli oraz koszty związane z akcją przywoławczą dotyczącą samochodów segmentu mini, ogłoszoną w grudniu zeszłego roku, wzrost ten możliwy był głównie dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży, modyfikacjom oferty modelowej oraz ograniczeniu kosztów materiałowych i innych wydatków.
Firma Mitsubishi Motors zanotowała zysk zwykły o wartości 93,9 miliardów jenów (wzrost o 54% lub 33 miliardy jenów) oraz zysk netto o wartości 38 miliardów jenów (poprawa o 59% lub 14,1 miliarda jenów w stosunku do poprzedniego roku rozliczeniowego).
2. Wolumen sprzedaży
Wolumen globalnej sprzedaży detalicznej za rok podatkowy 2012 wyniósł 987 000 sztuk, co oznacza spadek o 1% lub 14 000 egzemplarzy. Wolumen sprzedaży z podziałem na regiony przedstawia się następująco:
Na rynku japońskim sprzedaż ogółem za omawiany okres wyniosła 134 000 sztuk, co oznacza spadek o 12% (lub 18 000 sztuk) w stosunku rok do roku. Pomimo faktu, iż sprzedaż zarejestrowanych pojazdów utrzymywała się na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku podatkowego, sprzedaż samochodów segmentu mini spadła. Dotyczy to również modelu eK Wagon, który zbliża się do końca modelowego cyklu życia obecnej generacji.
W Europie wolumen sprzedaży wyniósł 181 000 sztuk, co oznacza spadek o 17% (lub 37 000 sztuk) w stosunku rok do roku. Spadku sprzedaży w Europie Zachodniej nie udało się zniwelować nawet dzięki bardzo dobrym wynikom z rynku rosyjskiego czy wprowadzeniu do oferty w lipcu zeszłego roku najnowszego modelu Outlander.
W Azji oraz na pozostałych rynkach firma MMC zanotowała wolumen sprzedaży o wartości 587 000 sztuk, co oznacza wzrost o 12% (lub 62 000 sztuk) w porównaniu z poprzednim rokiem podatkowym. Pomimo spadku sprzedaży w Azji Północnej, ogólny wzrost to w głównej mierze zasługa bardzo dobrych wyników sprzedaży na rynkach państw członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ang. ASEAN) takich, jak Tajlandia, gdzie świetnie sprzedawał się model Mirage wprowadzony do oferty w marcu 2012 roku, a także dobrych wyników Ameryki Środkowej i Południowej, Bliskiego Wschodu i Afryki.
Prognozy na rok podatkowy 2013
1. Wolumen sprzedaży
W roku podatkowym 2013 (od 1 kwietnia 2013 do 31 marca 2014) firma Mitsubishi Motors przewiduje globalny wolumen sprzedaży o wartości 1 169 000 sztuk, czyli 18-procentowy wzrost (o 182 000 sztuk) w porównaniu z rokiem 2012. Prognozy te oparto na przewidywanym wzroście sprzedaży wynikającym z, ale nie ograniczonym do:
- Przyspieszenia wprowadzenia na globalne rynki strategicznych modeli (Mirage/Space Star, Outlander)
- Wprowadzenia nowych modeli, które będą produkowane lokalne na rynkach wschodzących.
- Ameryka Północna: 100 000 sztuk (wzrost o 15 000 sztuk lub 18% w porównaniu rok do roku)
- Europa: 212 000 sztuk (wzrost o 31 000 sztuk lub 17% w porównaniu rok do roku)
- Azja i pozostałe rynki: 709 000 sztuk (wzrost o 122 000 sztuk lub 12% w porównaniu rok do roku)
W roku podatkowym 2013 firma Mitsubishi Motors przewiduje wzrost nakładów na reklamę nowych modeli i rozwój produktów oraz wzrost innych kosztów związanych ze sprzedażą pojazdów, a także wzrost wydatków niezbędnych do dalszego rozwoju firmy. Jednak firma Mitsubishi Motors będzie równoważyć wzrost kosztów poprzez zwiększenie sprzedaży i zysków dzięki wypracowaniu znacznego wolumenu sprzedaży, a także dzięki nieustającym wysiłkom mającym na celu ograniczenie kosztów materiałowych i innych wydatków.
- Zysk z działań operacyjnych: 100 miliardów jenów (wzrost o 32,6 miliarda jenów lub 48% w porównaniu rok do roku)
- Zysk zwykły: 90 miliardów jenów (spadek o 3,9 miliarda jenów lub 4% w porównaniu rok do roku)
- Zysk netto: 50 miliardów jenów (wzrost o 12 miliardów jenów lub 32% w porównaniu rok do roku)
Wszelkie stwierdzenia, poza faktami historycznymi, zawierają prognozy i oparte są na aktualnych przewidywaniach, oczekiwaniach, planach i ocenach szacunkowych firmy MMC. Każda prognozowana wartość jest wyliczana lub otrzymywana w oparciu o pewne założenia, dlatego wszelkie prognozy i przewidywania z natury obarczone są ryzkiem.
- Wykonalność każdego planu lub działania wyszczególnionego w tej publikacji;
- Fluktuacja stop procentowych, kursów wymiany walut i cen ropy;
- Zmiany w prawie, przepisach czy polityce rządów; oraz
- Lokalne lub ogólnoświatowe zmiany społeczno-gospodarcze.