teaser.jpg

o Mitsubishi

Dobre wyniki MMC w 2012 roku

W Aktualności
Opublikowano 14 maj 2013

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) podała do publicznej wiadomości wyniki sprzedaży oraz rezultaty finansowe za rok 2012, który zakończył się 31 marca bieżącego roku oraz prognozy na rok 2013. Globalny zysk netto w 2012 roku sięgnął 38 miliardów jenów, co oznacza  59% wzrost. Na całym świecie sprzedano 987 000 samochodów marki Mitsubishi - o 1% mniej niż przed rokiem. Prognoza na rok podatkowy 2013 zakłada 18% zwiększenie globalnej sprzedaży do poziomu 1 169 000 sztuk i 32% powiększenie zysku netto do sumy 50 miliardów jenów.

1. Wyniki finansowe - rok fiskalny 2012
W roku podatkowym 2012 (od 1 kwietnia 2012 do 31 marca 2013) firma Mitsubishi Motors zanotowała skonsolidowaną sprzedaż netto o wartości 1 815,1 miliarda jenów, co oznacza wzrost o 7,8 miliarda jenów w stosunku do poprzedniego roku rozliczeniowego. Wzrost ten to w głównej mierze zasługa zwiększenia ogólnego wolumenu sprzedaży.
 
W roku podatkowym 2012 firma Mitsubishi Motors odnotowała zysk z działalności operacyjnej o wartości 67,4 miliardów jenów, co oznacza wzrost o 6% (lub o 3,7 miliarda jenów) w porównaniu z poprzednim rokiem rozliczeniowym. Mimo negatywnych czynników takich, jak wyższe koszty reklamy i marketingu nowych modeli oraz koszty związane z akcją przywoławczą dotyczącą samochodów segmentu mini, ogłoszoną w grudniu zeszłego roku, wzrost ten możliwy był głównie dzięki zwiększeniu wolumenu sprzedaży, modyfikacjom oferty modelowej oraz ograniczeniu kosztów materiałowych i innych wydatków.
 
Firma Mitsubishi Motors zanotowała zysk zwykły o wartości 93,9 miliardów jenów (wzrost o 54% lub 33 miliardy jenów) oraz zysk netto o wartości 38 miliardów jenów (poprawa o 59% lub 14,1 miliarda jenów w stosunku do poprzedniego roku rozliczeniowego).
 
2. Wolumen sprzedaży
Wolumen globalnej sprzedaży detalicznej za rok podatkowy 2012 wyniósł 987 000 sztuk, co oznacza spadek o 1% lub 14 000 egzemplarzy. Wolumen sprzedaży z podziałem na regiony przedstawia się następująco:
 
Na rynku japońskim sprzedaż ogółem za omawiany okres wyniosła 134 000 sztuk, co oznacza spadek o 12% (lub 18 000 sztuk) w stosunku rok do roku. Pomimo faktu, iż sprzedaż zarejestrowanych pojazdów utrzymywała się na poziomie zbliżonym do ubiegłego roku podatkowego, sprzedaż samochodów segmentu mini spadła. Dotyczy to również modelu eK Wagon, który zbliża się do końca modelowego cyklu życia obecnej generacji.
 
Na rynku północnoamerykańskim firma MMC zanotowała wolumen sprzedaży o wartości 85 000 sztuk, co oznacza spadek o 20% (lub 21 000 sztuk) w porównaniu z poprzednim rokiem podatkowym. Pomimo dobrych notowań sprzedaży modelu Outlander Sport (ASX lub RVR na innych rynkach), który wszedł do lokalnej produkcji w lipcu zeszłego roku, ogólne osłabienie sprzedaży na tym rynku to wynik mniejszego popytu na modele Eclipse, Eclipse Spyder i Endeavor po tym, jak zaprzestano ich produkcji w sierpniu 2011 roku.
 
W Europie wolumen sprzedaży wyniósł 181 000 sztuk, co oznacza spadek o 17% (lub 37 000 sztuk) w stosunku rok do roku. Spadku sprzedaży w Europie Zachodniej nie udało się zniwelować nawet dzięki bardzo dobrym wynikom z rynku rosyjskiego czy wprowadzeniu do oferty w lipcu zeszłego roku najnowszego modelu Outlander.
 
W Azji oraz na pozostałych rynkach firma MMC zanotowała wolumen sprzedaży o wartości 587 000 sztuk, co oznacza wzrost o 12% (lub 62 000 sztuk) w porównaniu z poprzednim rokiem podatkowym. Pomimo spadku sprzedaży w Azji Północnej, ogólny wzrost to w głównej mierze zasługa bardzo dobrych wyników sprzedaży na rynkach państw członkowskich Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej (ang. ASEAN) takich, jak Tajlandia, gdzie świetnie sprzedawał się model Mirage wprowadzony do oferty w marcu 2012 roku, a także dobrych wyników Ameryki Środkowej i Południowej, Bliskiego Wschodu i Afryki.
 
Prognozy na rok podatkowy 2013
 
1. Wolumen sprzedaży
W roku podatkowym 2013 (od 1 kwietnia 2013 do 31 marca 2014) firma Mitsubishi Motors przewiduje globalny wolumen sprzedaży o wartości 1 169 000 sztuk, czyli 18-procentowy wzrost (o 182 000 sztuk) w porównaniu z rokiem 2012. Prognozy te oparto na przewidywanym wzroście sprzedaży wynikającym z, ale nie ograniczonym do:
 
- Wprowadzenia nowym modeli segmentu mini w Japonii (eK Wagon, eK Custom)
- Przyspieszenia wprowadzenia na globalne rynki strategicznych modeli (Mirage/Space Star, Outlander)
- Wprowadzenia nowych modeli, które będą produkowane lokalne na rynkach wschodzących.
Zależnie od regionu firma MMC prognozuje następujące wartości wolumenu sprzedaży:
- Japonia: 148 000 sztuk (wzrost o 14 000 sztuk lub 10% w porównaniu rok do roku)
- Ameryka Północna: 100 000 sztuk (wzrost o 15 000 sztuk lub 18% w porównaniu rok do roku)
- Europa: 212 000 sztuk (wzrost o 31 000 sztuk lub 17% w porównaniu rok do roku)
- Azja i pozostałe rynki: 709 000 sztuk (wzrost o 122 000 sztuk lub 12% w porównaniu rok do roku)
 
2. Prognozy finansowe
W roku podatkowym 2013 firma Mitsubishi Motors przewiduje wzrost nakładów na reklamę nowych modeli i rozwój produktów oraz wzrost innych kosztów związanych ze sprzedażą pojazdów, a także wzrost wydatków niezbędnych do dalszego rozwoju firmy. Jednak firma Mitsubishi Motors będzie równoważyć wzrost kosztów poprzez zwiększenie sprzedaży i zysków dzięki wypracowaniu znacznego wolumenu sprzedaży, a także dzięki nieustającym wysiłkom mającym na celu ograniczenie kosztów materiałowych i innych wydatków.
 
Na tej podstawie, na rok podatkowy 2013 firma MMC przygotowała następujące prognozy:
 
- Sprzedaż netto: 2 270 miliardów jenów (wzrost o 454,9 miliarda jenów lub 25% w porównaniu rok do roku)
- Zysk z działań operacyjnych: 100 miliardów jenów (wzrost o 32,6 miliarda jenów lub 48% w porównaniu rok do roku)
- Zysk zwykły: 90 miliardów jenów (spadek o 3,9 miliarda jenów lub 4% w porównaniu rok do roku)
- Zysk netto: 50 miliardów jenów (wzrost o 12 miliardów jenów lub 32% w porównaniu rok do roku)
 
Nota odnośnie zawartych w tym tekście prognoz i stwierdzeń
Wszelkie stwierdzenia, poza faktami historycznymi, zawierają prognozy i oparte są na aktualnych przewidywaniach, oczekiwaniach, planach i ocenach szacunkowych firmy MMC. Każda prognozowana wartość jest wyliczana lub otrzymywana w oparciu o pewne założenia, dlatego wszelkie prognozy i przewidywania z natury obarczone są ryzkiem.
 
Istnieje sporo czynników, dzięki którym rzeczywiste wyniki mogą różnić się od tych przewidywanych. Czynniki te to m.in.:
- Wykonalność każdego planu lub działania wyszczególnionego w tej publikacji;
- Fluktuacja stop procentowych, kursów wymiany walut i cen ropy;
- Zmiany w prawie, przepisach czy polityce rządów; oraz
- Lokalne lub ogólnoświatowe zmiany społeczno-gospodarcze.
 
Potencjalne ryzyko i niewiadome nie ograniczają się jedynie do tych wymienionych powyżej, a na firmie MMC nie ciąży obowiązek aktualizacji informacji zawartych w tej publikacji w związku z zaistniałymi w przyszłości zmianami czy wydarzeniami. Jeśli są Państwo zainteresowani inwestowaniem w firmę Mitsubishi Motors, wszelkie decyzje inwestycyjne podejmują Państwo na własne ryzyko i mając na uwadze przedstawione powyżej zastrzeżenia. Pragniemy również zaznaczyć, iż firma Mitsubishi Motors, ani żadna inna strona trzecia dostarczająca dane lub informacje, nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w wyniku inwestycji w firmę Mitsubishi Motors poczynionych w oparciu o informacje i dane przedstawione w tej publikacji.
 
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/
 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się