teaser.jpg

Outlander PHEV

premiery

o Mitsubishi

2 niespodzianki od Mitsubishi w Genewie

W Targi motoryzacyjne , Modele koncepcyjne
Opublikowano 13 lut 2013

Od początku prac badawczo-rozwojowych nad elektrycznymi rozwiązaniami transportowymi w 1966 roku działania firmy Mitsubishi Motors Corporation wynikały z przekonania, że pojazdy z napędem elektrycznym powinny z czasem stanowić trzon oferty, co dziś potwierdzają ogólnoświatowe obawy związane ze zjawiskiem globalnego ocieplenia.

Wprowadzając rewolucyjny model i-MiEV (2009) oraz narzucając sobie ambitne plany zakładające, iż w 2020 roku 20% oferty modelowej firmy stanowić będą pojazdy elektryczne, Mitsubishi poczyniło bardzo ważne kroki w celu urzeczywistnienia swojej wizji. Dowodem na to jest nowy Outlander PHEV z napędem hybrydowym i architekturą Dual Design.
 
Patrząc w przyszłość, firma Mitsubishi Motors opracowuje pełną gamę pojazdów z napędem elektrycznym – modele wyłącznie z napędem elektrycznym (EV), elektryczne pojazdy hybrydowe (HEV) oraz elektryczne pojazdy hybrydowe typu plug-in (PHEV). Zwiastunem tej gamy są dwa debiutujące samochody koncepcyjne, które podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2013 roku towarzyszyć będą hybrydowemu Mitsubishi Outlander PHEV.
 
Jednocześnie, obserwując rynek motoryzacyjny z globalnej perspektywy, firma MMC ma na celu produkcję uniwersalnych, bezkompromisowych konstrukcji, które mogą sprostać oczekiwaniom i potrzebom klientów na rynkach wysokorozwiniętych. Ale także rozwijających się…
 
… I w tym momencie na scenie pojawiają sie dwa stylowe pojazdy studyjne Mitsubishi Motors, których premiera odbędzie się w 2013 roku podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
 
Mitsubishi Concept GR-HEV* – The Sport Utility Hybrid Truck - sportowo-użytkowy pickup z napędem hybrydowym
 
Aby pojazdy z napędem hybrydowym miały istotny wpływ na poprawę stanu środowiska naturalnego, muszą przyciągnąć szerokie grono nabywców. W tym celu klientom należy zaoferować pełną gamę modelową, od małych miejskich pojazdów po wielkie samochody klasy SUV. A każdy z modeli powinien wykorzystywać dedykowaną mu technologię napędową (EV, HEV lub PHEV).
 
Pod tym względem, nowe Mitsubishi Outlander PHEV dowiodło już, że mariaż elektrycznego układu napędowego i masywnego nadwozia typu crossover z segmentu D sprawdza się bez zarzutu.
 
Dla MMC jedyne kolejne, logiczne posunięcie to pójście o krok dalej i przystosowanie elektrycznego układu napędowego do jeszcze większego, bardziej wytrzymałego i sportowego pojazdu, który ma posiadać walory rekreacyjno-praktyczne zarówno na rynkach rozwiniętych, jak i rozwijających się… To przekonanie stanowi bezpośrednią przyczynę powstania koncepcyjnego pojazdu Mitsubishi Concept GR-HEV. Po raz pierwszy w historii firmy Mitsubishi Motors napęd hybrydowy HEV zastosowano w pickupie o ładowności jednej tony.
 
Nowy pojazd koncepcyjny może być kolejnym modelem wykorzystującym architekturę Dual Design, bowiem Mitsubishi Motors wprowadza zupełnie nowe rozwiązania w zakresie napędu HEV.
 
Samochód został wyposażony w wysokoprężną jednostkę Clean Diesel oraz silniki elektryczne. Prostszy i tańszy od EV oraz PHEV, układ napędowy HEV to rozwiązanie, które najlepiej sprawdzi się w codziennej eksploatacji pickupów.
 
Wytrzymały, ładny i ponadprzeciętnie funkcjonalny pickup sportowo-użytkowy z napędem na wszystkie koła i hybrydowym, elektrycznym układem napędowym HEV został opracowany z myślą o ograniczeniu emisji CO2 poniżej 149 g/km, co oznacza wynik znacznie lepszy od średniej w segmencie.
 
*Grand Runner-HEV
 
Mitsubishi Concept CA-MiEV* – podmiejski samochód elektryczny
 
Po analizie wyników trzyletnich badań zadowolenia użytkowników modelu i-MiEV (2009) oraz za sprawą rozwoju technologii akumulatorów i elektrycznych układów napędowych, firma MMC rozważa obecnie wyprowadzenie pojazdów napędzanych wyłącznie energią elektryczną z miast, w czym pomóc miałby kompaktowy pojazd elektryczny nowej generacji.
 
Jako wizytówka nowych technologii, które firma MMC planuje wprowadzić w swoich modelach w najbliższej i nieco odleglejszej przyszłości, eleganckie koncepcyjne Mitsubishi Concept CA-MiEV ma wykorzystywać elektryczne układy napędowe nowej generacji oraz niezwykle pojemne akumulatory.
 
Ponadto pojazd ma się wyróżniać niską masą własną oraz znakomitymi właściwościami aerodynamicznymi. Dzięki 300-kilometrowemu zasięgowi samochód z powodzeniem sprawdzi się w codziennym użytkowaniu poza miastem.
 
Kolejne innowacyjne rozwiązania to system bezprzewodowego ładowania wykorzystujący technologię rezonansu magnetycznego, funkcje aktywowane przy pomocy smartfona itd.
 
*Compact & Advanced technology-MiEV
 
Kontakt dla przedstawicieli mediów: Kinga Lisowska tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla dziennikarzy przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/
 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się