teaser.jpg

Outlander

Outlander PHEV

MIRAGE

i-MIEV

Raport Środowiskowy Mitsubishi Motors 2012

W Aktualności
Opublikowano 14 lis 2012

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) opublikowała raport dotyczący problemów społecznych i ochrony środowiska (Mitsubishi Motors Social and Environmental Report 2012), który podsumowuje osiągnięcia firmy w rozwiązywaniu problemów społecznych i związanych z ochroną środowiska w roku podatkowym 2011.

Firma MMC publikuje raporty o ochronie środowiska nieprzerwanie od 1999 roku, ale w 2005 roku zmieniono ich tytuł na Raport dotyczący problemów społecznych i ochrony środowiska, ponieważ treść raportu zaczęła wówczas również obejmować odpowiedzialne społecznie działania biznesowe. Najnowszy numer raportu jest jego czternastą edycją.
Najświeższe wydanie raportu ma trzy części, które – na bazie odpowiednich przykładów – ilustrują działania firmy w zakresie rozwoju pojazdów elektrycznych (EV) i samochodów przyjaznych środowisku, jak również wparcia na rzecz międzynarodowej społeczności. Raport posiada czytelny, przystępny i zrozumiały format, który opisano poniżej:
 
Część 1: Pojazdy elektryczne EV jako część infrastruktury społecznej
 
W lipcu 2009 roku firma MMC wprowadziła na rynek pierwszy na świecie produkowany seryjnie samochód elektryczny, czyli Mitsubishi i-MiEV. W grudniu 2011 gamę aut EV uzupełnił elektryczny pojazd użytkowy klasy minicar o nazwie MINICAB-MiEV.
 
Pojazd elektryczny gromadzi na swoim pokładzie dużą ilość energii elektrycznej, dzięki czemu może być wykorzystywany jako źródło energii w awaryjnych sytuacjach lub w ramach inteligentnego systemu energetycznego „Smart Grid”. Rozwiązanie tego typu zyskało szczególne znaczenie po wielkim trzęsieniu ziemi, które nawiedziło wschodnią Japonię w marcu 2011 roku, natomiast oczekiwania względem wykorzystania aut EV wciąż się zmieniają.
 
Firma Mitsubishi Motors, jako światowy lider w produkcji pojazdów elektrycznych, nieustannie pracuje nad najnowocześniejszymi technologiami ochrony środowiska. Niektóre z przykładów umieszczonych w raporcie to wprowadzenie adaptera MiEV Power BOX, rozpoczęcie testów możliwości inteligentnego systemu energetycznego „Smart Grid” oraz opracowanie systemu napędu Plug-in Hybrid EV w oparciu o istniejące technologie EV.
 
Część 2: Nowa generacja ekologicznych samochodów dla rynków całego świata
 
Firma MMC podejmuje działania mające na celu zwiększenie wydajności paliwowej oraz opracowanie nowych technologii dla silników benzynowych, które umożliwią bardziej wydajne korzystanie z zasobów ropy naftowej. Nowe modele Outlander i Mirage wprowadzone na rynek w 2012 roku są oszczędne paliwowo i odznaczają się niewielką emisją CO2.
 
Część 3: Udział pracowników firmy w odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych
 
Ta część raportu zawiera konkretne przykłady zaangażowania firmy MMC w realizację kluczowych założeń własnej filozofii odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych: wsparcie dla przyszłych pokoleń, bezpieczeństwo w ruchu drogowym, ochrona środowiska naturalnego oraz zaangażowanie w życie lokalnych społeczności. Angielska wersja raportu dotyczącego problemów społecznych i ochrony środowiska (2012) stanowi streszczenie edycji japońskiej, która została wydana w sierpniu tego roku i zawiera następujące artykuły:
 
* Filozofia korporacyjna
* Wypowiedź prezesa Masuko
* Społeczne inicjatywy MMC (Promocja CSR i współpraca z klientami)
* Inicjatywy środowiskowe MMC i wypowiedź pana Ohmichi, dyrektora ds. strategii środowiskowej
* Program na rzecz ochrony środowiska naturalnego „Mitsubishi Motors Environment Initiative Program 2015”
* Część 1: Pojazdy elektryczne EV jako część infrastruktury społecznej
* Część 2: Nowa generacja ekologicznych samochodów dla rynków całego świata
* Część 3: Udział pracowników firmy w odpowiedzialnych społecznie działaniach biznesowych
* Zarys rozwoju biznesowego MMC oraz informacje korporacyjne
 
Raport dotyczący problemów społecznych i ochrony środowiska (2012) Mitsubishi Motors można przejrzeć lub pobrać w formacie PDF na stronie internetowej firmy:
 
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się