Światowa premiera Outlandera PHEV
Opublikowano 28 wrz 2012
(Światowa premiera)
Kolejny rozdział
Dzięki wieloletniej tradycji rozwoju pionierskich rozwiązań technologicznych oraz obecności na ponad 160 rynkach, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) jest dobrze przygotowana do strukturalnej przemiany, jaką przechodzi obecnie przemysł samochodowy, zarówno w kontekście geograficznym, jak i środowiskowym.
Wychodząc na przeciw specyficznym potrzebom rynków wschodzących (popyt na niedrogie, solidne acz nowoczesne pojazdy) oraz nowym trendom na rynkach rozwiniętych (mniejsze, lżejsze i bardziej wydajne paliwowo modele) firma MMC sukcesywnie realizuje postanowienia planu biznesowego „Jump 2013” (do 2020 roku 20% oferty mają stanowić pojazd elektryczne lub hybrydy typu plug-in).
Przygotowując szerokie spectrum nowych rozwiązań i technologii, dział rozwojowo-badawczy firmy MMC zaangażowany jest w szereg projektów takich jak:
- Globalne płyty podłogowe:
o Global Small w segmencie B (Mirage,...)
o Project Global w segmencie C i D* (ASX**, nowy Outlander,...)
- Downsizing:
o Przeniesienie koncepcji pokazowego crossovera Outlander o jednej segment niżej – stąd model ASX w segmencie C*
o Powrót do korzeni segmentu B przy pomocy inteligentnego, mierzącego 3710 mm modelu Mirage.
- Redukcja wagi:
o Wymierne efekty na wszystkich płaszczyznach, czego przykładem jest lepiej wyciszony, bezpieczniejszy i lepiej wyposażony Nowy Outlander (redukcja wagi o maksymalnie 100 kilogramów)
*Nowy Outlander, Lancer i Lancer Evolution, Delica D:5, ASX**
**„RVR” na niektórych rynkach lub „Outlander Sport” w Stanach Zjednoczonych.
**„RVR” na niektórych rynkach lub „Outlander Sport” w Stanach Zjednoczonych.
- Oszczędność paliwa / Niższy poziom emisji
o Udostępnienie systemu Auto Stop & Go w większej liczbie modeli i konfiguracji napędowych
o Kolejne modyfikacje i udoskonalenia niezwykle wydajnych i bardziej przyjaznych środowisku, firmowych jednostek wysokoprężnych 4N13/4N14
o Dalszy rozwój technologii silników benzynowych (Nowy Outlander, Mirage,...)
- Alternatywne jednostki napędowe:
o Rozszerzenie gamy pojazdów z napędem elektrycznym marki Mitsubishi
o Wdrożenie pochodzącej z pojazdów elektrycznych, opracowanej przez Mitsubishi technologii hybrydowego napędu Plug-in EV (nowy Outlander,...)
o Rozszerzenie gamy pojazdów z napędem elektrycznym marki Mitsubishi
o Wdrożenie pochodzącej z pojazdów elektrycznych, opracowanej przez Mitsubishi technologii hybrydowego napędu Plug-in EV (nowy Outlander,...)
Solidne podstawy
W oparciu o ponad 40-letnie doświadczenie badawczo-rozwojowe na polu pojazdów EV (od 1966 roku), firma Mitsubishi Motors zobowiązała się do badania nowych możliwości wykorzystania pojazdów elektrycznych poza terenami miejskimi.
Ten dalekosiężny plan zakłada prowadzenie programów badawczo-rozwojowych nad nowymi technologiami stosowanymi w akumulatorach (zgodnie ze strategią METI mapy drogowej dla pojazdów następnej generacji*) oraz nad systemami elektronicznymi, innowacyjnymi jednostkami napędowymi (takimi, jak silniki umieszczone w kole**) lub ekologicznymi pojazdami / pojazdami o dużym zasięgu, których pierwszym przedstawicielem jest prezentowany dziś w Paryżu Nowy Outlander PHEV zasilany hybrydowym systemem Plug-in EV.
- Pierwszy seryjny samochód osobowy czołowego producenta zaprojektowany od podstaw do współpracy z silnikami spalinowymi lub jednostkami typu PHEV.
- Taka sama pojemność kabiny pasażerskiej i przedziału bagażowego, co w modelu z silnikiem spalinowym (w konfiguracji 5-miejscowej).
- Architektura typu EV: silniki elektryczne – z przodu (60 kW) i z tyłu (60 kW) – oraz umieszczony z przodu 2-litrowy silnik benzynowy.
- Akumulator litowo-jonowy o wysokiej pojemności 12 kWh (dostawca - Lithium Energy Japan***)
- Możliwość ładowania ze standardowego gniazdka (pełne ładowanie trwa 4 godziny - 240V – 15 A)
- Brak dźwigni zmiany biegów (jak w modelach EV)
- Przednie koła napędzane silnikiem przez układ kół zębatych (w trybie Parallel Hybrid).
* patrz strona 3 pod adresem: http://www.meti.go.jp/english/press/data/pdf/N-G-V2.pdf
** http://www.mitsubishi-motors.com/en/corporate/pressrelease/corporate/detail1321.html
*** spółka joint venture firm GS Yuasa, Mitsubishi Corporation i Mitsubishi Motors Corporation
- Stały, dwusilnikowy elektryczny napęd na wszystkie koła 4WD (Twin-motor 4WD) – każdy silnik napędza niezależnie każdą oś, co zapewnia optymalny rozkład momentu obrotowego pomiędzy kołami z przodu i z tyłu.
- Znany z modelu Lancer Evolution system napędu 4 kół i kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control) zapewniający płynne prowadzenie pojazdu oraz zwiększający bezpieczeństwo aktywne.
- Nisko umieszczony środek ciężkości i doskonały rozkład masy w stosunku przód/tył (55% - 45%).
- Automatyczny wybór trybów jazdy:
o EV (w pełni elektryczny)
o Series Hybrid (hybrydowy szeregowy)
o Parallel Hybrid (hybrydowy równoległy)
- Wysoka wydajność ekologiczna :
o Poniżej 49 g/km - podczas jazdy (1)
o Ponad 61 km/l (2)
(1) w cyklu pomiarowym UE
(2) w japońskim cyklu pomiarowym JC08
o Ponad 61 km/l (2)
(1) w cyklu pomiarowym UE
(2) w japońskim cyklu pomiarowym JC08
- Maksymalna użyteczność:
o W trybie elektrycznym (EV) (w japońskim cyklu pomiarowym JC08) zasięg ponad 55 km / prędkość ponad 120 km/h (tam, gdzie dozwolone)
o Całkowity zasięg: ponad 880 km (w japońskim cyklu pomiarowym JC08)
o Całkowity zasięg: ponad 880 km (w japońskim cyklu pomiarowym JC08)
Cud techniki
Nowy Outlander PHEV nie jest tylko odmianą obecnego na rynku wariantu z silnikiem spalinowym, ani modelem demonstrującym potencjał technologii hybrydowej typu plug-in, ale kolejnym wcieleniem Nowego Outlandera – obok wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym – opracowanym od podstaw jako hybrydowy pojazd PHEV...
... jest także swoistym cudem techniki, czyniącym Nowego Outlandera pierwszym seryjnym samochodem osobowym czołowego producenta zaprojektowanym od podstaw do współpracy z silnikami spalinowymi lub jednostkami typu PHEV.
Na początku 2013 roku Outlander PHEV wejdzie do sprzedaży w Japonii, a następnie w Europie i w innych częściach świata.
Więcej, niż EV
W oparciu o ponad czterdziestoletnie doświadczenie w pracach nad pojazdami elektrycznymi, którego pierwszym realnym przykładem był zaprezentowany w 2009 roku model i-MiEV (a następnie Lekki dostawczy elektryczny samochód klasy „K-car”, stworzony na potrzeby rynku japońskiego), firma MMC postanowiła skupić wysiłki na opracowaniu większych pojazdów elektrycznych, pozwalających na długodystansowe podróże z kompletem pasażerów i ich bagażem.
Plan biznesowy Jump 2013 – zakładający wprowadzenie na rynek do roku 2015 szerokiej gamy pojazdów EV i PHEV – ma również na celu pełne wykorzystanie potencjału nowoczesnych akumulatorów, aby uczynić pojazdy elektryczne bardziej dostępnymi dla klientów. W tym celu firma MMC opracowała technologię hybrydową plug-in bazującą na samochodzie elektrycznym, ale z napędem na 4 koła...
W związku z tym Nowy Outlander PHEV:
- to pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in firmy Mitsubishi Motors - będący jednocześnie pojazdem elektrycznym EV - stworzony w oparciu o bogate doświadczenie firmy w zakresie pojazdów EV oraz systemów elektronicznych, który w razie potrzeby może być wspierany silnikiem benzynowym,
- w pełni wykorzystuje uznany system napędu wszystkich kół opracowany przez Mitsubishi, a jednocześnie jest pierwszym elektrycznym samochodem seryjnym uznanego producenta oferowanym ze stałym napędem 4WD,
- jako przedstawiciel rodziny Nowego Outlandera nie jest tylko adaptacją modelu z silnikiem spalinowym, więc jego funkcjonalność nie została ograniczona zastosowaniem dodatkowych komponentów, na przykład systemu EV.
Dodatkowy wybór
Samochody hybrydowe obecnie oferowane na rynku dzielą się na następujące kategorie:
- Hybrydowy system szeregowy z napędem na dwa koła 2WD (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu)
- Hybrydowy system szeregowy z napędem na cztery koła 4WD (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z tyłu)
- Hybrydowy system szeregowy z napędem na dwa koła 2WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu)
- Hybrydowy system szeregowy z napędem na cztery koła 4WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu + silnik elektryczny z tyłu)
- Hybrydowy system szeregowy z napędem na cztery koła 4WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu + silnik elektryczny z tyłu)
- Hybrydowy system typu Plug-in z napędem na dwa koła 2WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu + możliwość ładowania)
- Hybrydowy system typu Plug-in z napędem na cztery koła 4WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z tyłu + możliwość ładowania)
- Hybrydowy system typu Plug-in z napędem na cztery koła 4WD / system hybrydowy równoległy (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z tyłu + możliwość ładowania)
Mitsubishi Motors wprowadza kolejną kategorię, oferując w Outlanderze PHEV system dwusilnikowego napędu Twin-Motor / równoległy hybrydowy system typu Plug-in (silnik spalinowy z przodu + silnik elektryczny z przodu + silnik elektryczny z tyłu + możliwość ładowania)...
... jest to architektura typowa dla pojazdów elektrycznych (EV), a nie standardowych samochodów z jednostką spalinową, natomiast dodatkowym atutem jest wszechstronność crossovera/SUV-a:
Architektura bazująca na samochodzie elektrycznym (EV)
W oparciu o doświadczenie wyniesione z prac nad modelem i-MiEV, Outlander PHEV został wyposażony w bezkompromisową architekturę typową dla pojazdów EV.
Nie jest to więc standardowa konstrukcja typu silnik + skrzynia biegów + przeniesienie napędu, ale „czystszy” układ obejmujący:
- Silnik z przodu: 2-litrowy benzynowy*, umieszczony po prawej stronie tej samej komory silnikowej, co w Nowym Outlanderze z tradycyjnym napędem spalinowym.
- Silnik elektryczny z przodu (60 kW) + inwertor + generator: zlokalizowany po lewej stronie komory silnikowej wraz z silnikiem benzynowym.
- Akumulator: umieszczony (w bezpiecznym miejscu) pod podłogą pomiędzy osiami; nie ma wpływu na ilość miejsca w kabinie pasażerskiej.
- Silnik elektryczny z tyłu (60kW) + inwertor: umieszczony pod podłogą, aby nie ograniczać przestrzeni w bagażniku.
*Samochód w fazie końcowego opracowywania, moc silnika benzynowego zostanie potwierdzona w późniejszym terminie.
De facto, ten innowacyjny układ nie zawiera ani tradycyjnej skrzyni biegów, ani wału napędowego. System jest sterowany elektronicznie, natomiast silnik benzynowy przekazuje moc na przednie koła poprzez układ kół zębatych (w trybie Parallel Hybrid).
Ponadto, główna siła napędowa Outlandera PHEV pochodzi z silników elektrycznych umieszczonych z przodu i z tyłu, podobnie jak w pojazdach elektrycznych EV ze stałym napędem na cztery koła 4WD:
- System PHEV opracowany przez Mitsubishi Motors wykorzystuje nowy, dwusilnikowy układ napędu na wszystkie koła połączony ze znanym z modelu Lancer Evolution systemem kontroli dynamiki pojazdu S-AWC (Super All Wheel Control). Układ ten współpracuje z systemem PHEV, sterując jednocześnie systemami 4WD, ASC i ABS.
- Dwa silniki elektryczne napędzają niezależnie koła przedniej i tylnej osi. Takie rozwiązanie oferuje bardziej precyzyjną kontrolę pracy systemu 4WD, a także pozwala na przenoszenie mocy niemal bez żadnych opóźnień. W systemie Twin Motor 4WD nie ma bowiem wału napędowego, układu hydraulicznego czy tarczy sprzęgła, które łączą koła przedniej i tylnej osi w konwencjonalnym systemie 4WD.
- Dodatkowo, układ tego typu zapewnia wysokie bezpieczeństwo aktywne oraz pozwala na wygenerowanie 100% momentu obrotowego już podczas ruszania ze startu zatrzymanego – przyspieszenie pojazdu jest więc porównywalne z osiągami samochodu wyposażonego w 3-litrowy silnik benzynowy V6. Dwa silniki elektryczne generują też płynną siłę napędową w trudnych warunkach jazdy, np. zimą.
Outlander PHEV oferuje kierowcy wybór dwóch różnych trybów jazdy, które można przełączać ręcznie:
- Tryb ECO: Priorytetem jest wydajność paliwowa
- Tryb NORMAL: Optymalny balans pomiędzy siłą napędową a wydajnością ekologiczną
W kwestii ładowania, Outlander PHEV może zostać wpięty do każdego gniazdka prądu w ten sam sposób, co model i-MiEV. Czas pełnego ładowania wynosi 4 godziny (240 V – 15 A) lub 30 minut z wykorzystaniem specjalnej ładowarki, dzięki czemu istnieje możliwość szybkiego zwiększenia zasięgu elektrycznego i swobodnego wykorzystywania samochodu w codziennej eksploatacji.
Dodatkowo:
- Kierowca może podczas jazdy włączyć tryb ładowania akumulatora „Battery Charge Mode”, kontrolując tym samym stopień zużycia energii zgromadzonej w akumulatorze i wykorzystując silnik benzynowy jako generator ładujący akumulator.
- W czasie, gdy kierowca naciska pedał hamulca, silniki elektryczne umieszczone z przodu i z tyłu działają na zasadzie generatora odzyskującego energię kinetyczną i wykorzystującego ją do ładowania akumulatora.
Podobnie, jak w modelu i-MiEV, elektronika odgrywa ważną rolę w codziennej eksploatacji pojazdu. W przypadku auta typu PHEV swoistym „mózgiem” całego systemu jest opracowany przez Mitsubishi system operacyjny.
System operacyjny gromadzi dane ze wszystkich najważniejszych komponentów układu EV, aby w zintegrowany sposób zarządzać osiągami samochodu. Ten zaawansowany system sterowania nieustannie monitoruje stan akumulatora oraz ilość energii odzyskanej podczas hamowania, a następnie odpowiednio dostosowuje moc układu, aby zapewnić płynne i dynamiczne przyspieszenie ze startu zatrzymanego. W rezultacie system optymalizuje i minimalizuje zużycie energii, dzięki czemu dba o zachowanie odpowiednich osiągów we wszystkich warunkach eksploatacji.
Outlander PHEV wykorzystuje najnowocześniejszy system, wywodzący się ze zintegrowanego systemu zarządzania pojazdami z serii MiEV, ale uwzględniający wersję plug-in. Kontroluje on nie tylko akumulator i silniki elektryczne, ale także silnik spalinowy i generator. System operacyjny automatycznie rozpoznaje 3 tryby jazdy (elektryczny, hybrydowy szeregowy i hybrydowy równoległy) w zależności od stopnia naładowania baterii i warunków jazdy, zapewniając dobre osiągi i niskie spalanie.
Długodystansowiec
W rezultacie, układ napędowy Nowego Outlandera PHEV obejmujący silnik elektryczny z przodu + silnik elektryczny z tyłu + silnik benzynowy z przodu + generator pozwala na pracę w trzech trybach jazdy:
o Pure EV - tryb w 100% elektryczny - (Twin Motor 4WD EV):
- Zarówno silnik przedni, jak i tylny napędzają samochód korzystając wyłącznie z energii zgromadzonej w akumulatorze.
- Prędkość maksymalna wynosi w tym przypadku 120 km/h (tam, gdzie dozwolone), a zasięg to 55 kilometrów, dzięki czemu Outlander PHEV może być eksploatowany na co dzień przy możliwie jak najmniejszym negatywnym wpływie na środowisko (emisja CO2 poniżej 49 g/km – wg standardów UE).
o Series Hybrid - hybrydowy szeregowy - (Twin Motor 4WD EV przy wsparciu generatora zasilanego silnikiem benzynowym):
- Gdy poziom naładowania akumulatora spada poniżej ustalonej granicy lub gdy zachodzi potrzeba nagłego przyspieszenia, dwa silniki elektryczne czerpią moc z akumulatora ORAZ z generatora.
- W tej konfiguracji generator pomaga 1) ładować akumulator oraz 2) wspomaga silniki elektryczne.
- Silnik benzynowy nie jest aktywny.
o Parallel Hybrid - hybrydowy równoległy - (silnik benzynowy wspierany systemem Twin Motor 4WD):
Outlander PHEV wykorzystuje podczas jazdy w tym trybie maksymalną wydajność układu napędowego:
- Silnik benzynowy* napędza przednie koła poprzez układ kół zębatych,
- Dwa silniki elektryczne zapewniają wsparcie, napędzając przednie i tylne koła,
- Generator wytwarzający dodatkowy moment obrotowy, dzięki któremu silnik osiąga maksymalną wydajność; pozwala to również zaoszczędzić energię zgromadzoną w akumulatorze.
- Outlander PHEV staje się więc długodystansowym / ekologicznym / bezpiecznym / komfortowym samochodem elektrycznym, oferującym:
- Zasięg wynoszący ponad 880 km (1)
- Zużycie paliwa wynoszące ponad 61 km/l (1) – (1,63 l./100 km)
- Emisję CO2 na poziomie poniżej 49 g/km (2).
(1) w japońskim cyklu pomiarowym JC08 / (2) w cyklu pomiarowym UE
Cichy
Oprócz opływowego nadwozia uformowanego w tunelu aerodynamicznym oraz technologii mających na celu obniżenie poziomu hałasu i drgań wewnętrznych, stosowanych w wersjach Nowego Outlandera napędzanych silnikami spalinowymi, Outlander PHEV dodatkowo czerpie korzyści z napędu elektrycznego (w trybie Pure EV), który pozwala niemal na bezgłośną jazdę.
Płynna i komfortowa jazda możliwa jest również w trybach Series Hybrid i Parallel Hybrid, dzięki odpowiedniemu sterowaniu pracą jednostek napędowych poprzez ograniczenie wykorzystania silnika benzynowego lub, jeśli będzie to wymagane, zarządzanie prędkością jego pracy.
Obraz cichego i komfortowego auta, jakim jest Outlander PHEV, dodatkowo potęguje proces elektronicznie sterowanego przyspieszenia bez efektu zawahania podczas zmiany biegów.
Ceniony również na długich dystansach (zasięg wynoszący ponad 880 km…), Outlander PHEV wyróżnia się ponadto niższym środkiem ciężkości, bardziej stabilnym i komfortowym prowadzeniem oraz doskonałym rozkładem masy (55% przód / 45% tył). Ważną rolę odgrywa w tym przypadku akumulator umieszczony pomiędzy osiami.
Rodzinny
Outlander PHEV, jako najbardziej ekskluzywny członek rodziny modelu Outlander, wciąż pozostaje typowym Outlanderem, odróżniającym się od pozostałych wersji tylko kilkoma – celowo – akcentami stylistycznymi na zewnątrz i wewnątrz. Na zewnątrz są to: nowy kolor „Technical Silver”, charakterystyczna osłona chłodnicy, tylne światła LED, 18-calowe obręcze kół oraz zderzaki w całości polakierowane w kolorze nadwozia. Wnętrze skrywa natomiast niepowtarzalne panele dekoracyjne, wyświetlacze o wysokim kontraście z dodatkowym wskaźnikiem mocy, dźwignię zmiany trybów przypominającą joystick, itp.…).
***
WSTĘPNA SPECYFIKACJA
(Wszystkie dane przed ostateczną homologacją)
(Wszystkie dane przed ostateczną homologacją)
NADWOZIE:
- Długość: 4655 mm
- Szerokość: 1800 mm
- Wysokość: 1680 mm
- Rozstaw osi: 2670 mm
- Rozstaw kół: 1570 mm / 1570 mm
- Masa własna: ± 1810 kg
- Współczynnik oporu pow.: 0,33
- Opony / typ: 225/55R18 / o niskich oporach toczenia
- Liczba miejsc w kabinie: 5
- Pojemność bagażnika: Podobna, jak w Nowym Outlanderze z silnikiem spalinowym (ze schowkiem w bagażniku)
UKŁAD NAPĘDOWY:
- Silnik spalinowy z przodu: 2-litrowy silnik benzynowy (ostateczna moc do potwierdzenia)
- Silnik elektryczny z przodu + inwertor: 60 kW (81,6 KM) / 137 Nm
- Generator: 70 kW (95,2 KM)
- Akumulator: 12 kWh, 80-ogniwowy, litowo-jonowy
- Silnik elektryczny z tyłu + inwerter: 60 kW (81,6 KM) / 195 Nm
- Silnik elektryczny z przodu + inwertor: 60 kW (81,6 KM) / 137 Nm
- Generator: 70 kW (95,2 KM)
- Akumulator: 12 kWh, 80-ogniwowy, litowo-jonowy
- Silnik elektryczny z tyłu + inwerter: 60 kW (81,6 KM) / 195 Nm
PRZENIESIENIE NAPĘDU:
- Stały, elektryczny napęd na wszystkie koła „Twin Motor 4WD”
o Elektronicznie sterowane przeniesienie napędu z silników elektrycznych na koła – niezależnie na koła osi przedniej i tylnej
o Zintegrowany moduł „Super All Wheel Drive Control”
- Przednie koła również napędzane silnikiem benzynowym poprzez układ kół zębatych (wyłącznie w trybie Parallel Hybrid)
- Stały, elektryczny napęd na wszystkie koła „Twin Motor 4WD”
o Elektronicznie sterowane przeniesienie napędu z silników elektrycznych na koła – niezależnie na koła osi przedniej i tylnej
o Zintegrowany moduł „Super All Wheel Drive Control”
- Przednie koła również napędzane silnikiem benzynowym poprzez układ kół zębatych (wyłącznie w trybie Parallel Hybrid)
ŁADOWANIE:
- Podczas jazdy:
o Generator
o Hamowanie z odzyskiem energii
- Sieć:
o 4 godziny – normalne ładowanie (240V / 15A)
o 30 minut – szybkie ładowanie / do 80% (standard CHAdeMO)
- Podczas jazdy:
o Generator
o Hamowanie z odzyskiem energii
- Sieć:
o 4 godziny – normalne ładowanie (240V / 15A)
o 30 minut – szybkie ładowanie / do 80% (standard CHAdeMO)
OSIĄGI:
- Maksymalny zasięg: Ponad 880 km (1)
- Zasięg w trybie elektrycznym EV: Ponad 55 km (1)
- Zużycie paliwa: Ponad 61 km/l (1) – 1,63 l./100 km
- Emisja CO2: Poniżej 49 g/km (2)
- Prędkość maksymalna: 170 km/h (tam, gdzie dozwolone)
- Maksymalny zasięg: Ponad 880 km (1)
- Zasięg w trybie elektrycznym EV: Ponad 55 km (1)
- Zużycie paliwa: Ponad 61 km/l (1) – 1,63 l./100 km
- Emisja CO2: Poniżej 49 g/km (2)
- Prędkość maksymalna: 170 km/h (tam, gdzie dozwolone)
(1) w japońskim cyklu pomiarowym JC08
(2) w cyklu pomiarowym UE
(2) w cyklu pomiarowym UE
***