teaser.jpg

motorsport

L200

Małysz nadal siódmy po drugim etapie Baja Poland

W Motorsport
Opublikowano 08 wrz 2012

Sobota była niezwykle wymagającym dniem dla rajdowców startujących w Baja Poland. Po dwóch długich i niezwykle wymagających odcinkach specjalnych Adam Małysz wraz z pilotem Rafałem Martonem podtrzymali swoją pozycję z prologu i w klasyfikacji zajmują siódme miejsce.  

Po piątkowym prologu wszyscy fani Adama Małysza mieli nadzieję na powtórzenie dobrego wyniku.  Rajdowcy przenieśli się na poligon w Drawsku Pomorskim, gdzie do pokonania mieli odcinki mierzące kolejno 93 km i 240 km. Zwłaszcza ten drugi wymaga od kierowców dużej dawki umiejętności i wytrzymałości. Team Małysz/Marton zaczęli sobotnie wyścigi z niezwykłym animuszem. Wyprzedzili na początku dwie ekipy i wydawało się, że może być jeszcze lepiej. Niestety małe problemy techniczne na długiej i wymagającej trasie, spowodowały, że ostatecznie na koniec dnia zespół uplasował się na siódmej pozycji.

„Poszło nam dziś bardzo dobrze. Trasa była trudna, ale nawet jej długość nie była dla nas problemem, ponieważ jeździliśmy w przeszłości dłuższe odcinki. Mieliśmy od samego początku bardzo dobre tempo, a wręcz w pewnym momencie wydawało się, że możemy być jeszcze wyżej. Udało się nam przez pewien czas być nawet na piątym miejscu, jednak mieliśmy małą awarię, która sprawiła, że ostatecznie ukończyliśmy odcinki na siódmej pozycji. Jednak i tak jesteśmy zadowoleni z naszego występu.” – relacjonuje Adam Małysz.

Trasa dzisiejszych odcinków była bardzo dobrze przygotowana, dodatkowo rajdowcom dopisała piękna pogoda. W takich warunkach zespoły mogły wykazać pełnię swoich umiejętności, przez co uzyskanie dobrego rezultatu było jeszcze trudniejsze. Sobotnie występy teamu Małysz/Marton są dobrym prognostykiem przed jutrzejszymi równie ciężkimi, ale już nie tak długimi odcinkami specjalnymi.

„Chcemy jutro jechać swoje – nie myślimy o zachowawczej czy agresywnej jeździe. Nie nastawiamy się na konkretny wynik, chcemy zaprezentować się dobrze a wtedy jesteśmy dobrej myśli. Naszym celem było od początku miejsce w pierwszej dziesiątce i nic w tej kwestii się nie zmieniło.” – mówi Rafał Marton.

Po trzech odcinkach specjalnych na prowadzeniu znajduje się Krzysztof Hołowczyc, przez Władimirem Wasiliewem oraz Miroslavem Zapletalem. Jutro czekają zespoły dwa ostatnie odcinki o łącznej długości 158 km. Zakończenie rajdu nastąpi około godziny 15, a o 15:30 nastąpi ceremonia zakończenia rajdu w Parku Serwisowym.

Klasyfikacja generalna po OS 3 Baja Poland:
1. Krzysztof Hołowczyc/Filipe Palmeiro (PL/P) Mini All4 Racing 4:27.06,5
2. Władimir Wasiliew/Witalij Jewtekow (RUS) G-Force Proto +6.41,6
3. Miroslav Zapletal/Maciej Marton (CZ/PL) Hummer H3 Evo +8.21,6
4. Boris Gadasin/Aleksiej Kuzmicz (RUS) G-Force Proto +17.42,9
5. Erik Korda/Csaba Fabian (H) Toyota Hilux +19.45,1
6. Szymon Ruta/Sebastian Rozwadowski (PL) Toyota Hilux +26.09,0
7. Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Mitsubishi L200 +29.06,2
8. Khalifa al-Mutaiwei/Andreas Schulz (UAE/D) Mini All4 Racing +31.14,8
9. Jean-Louis Schlesser/Konstantin Żilcow (F/RUS) Schlesser Original +32.42,3
10. Ilja Kuzniecow/Roman Jełagin (RUS) Mitsubishi Pajero Evo +37.02,9

***

Adam Małysz i Rafał Marton to nowa polska załoga rajdowa, która z powodzeniem zadebiutowała w Rajdzie Dakar 2012 uzyskując  doskonałe 37. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Adam Małysz – najpopularniejszy polski sportowiec, multimedalista olimpijski, najbardziej utytułowany polski skoczek w historii indywidualnych konkursów mistrzostw świata po zakończeniu kariery narciarskiej w 2011 roku podjął nowe wyzwanie jakim są rajdy cross country.

Rafał Marton - doświadczony pilot, uczestnik wielu Rajdowych Mistrzostw Świata, Europy oraz Mistrzostw Polski, w tym ośmiokrotny uczestnik Rajdu Dakar – największy sukces to 4. Miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata Cross Country w 2003 roku, 14. Miejsce w Rajdzie Dakar jako pilot Łukasza Komornickiego.

W sezonie 2012 Adam Małysz i Rafał Marton startują w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych oraz w cyklu FIA CEZ Cross-Country Trophy. Polacy ścigali się we Włoszech, Portugali i na Węgrzech, to bardzo udany sezon dla załogi, która zajmuje wysokie 6. miejsce w klasyfikacji T1.
 
Mitsubishi L200 za kierownicą którego  ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. Nadwozie tego Mitsubishi L200 z kevlarową karoserią zbudowano na konstrukcji rurowej "Faster". Pojazd napędza 4-litrowy benzynowy silnik V6 Mitsubishi o mocy 280 KM współpracujący z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią biegów Sadev. Pojazd wyposażono w dyferencjały X-track Factory step II, 8 amortyzatorów Donnere, hamulce Alcon 320 chłodzone cieczą, 450-litrowy zbiornik paliwa Continental FIA i szesnastocalowe obręcze kół Ralliart z oponami BF Goodrich All Terrain.
 
Więcej informacji: Grupa Codex ul. Czereśniowa 19 A, 02-457 Warszawa, Tel. +48 22 868 73 95, fax. +48 22 868 73 96, e-mail: biuro@grupacodex.pl ; www.grupacodex.pl
 
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/
 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się