Małysz i Marton w goglach do celu
Opublikowano 04 sie 2012
Team Adam Małysz/Rafał Marton dachował na drugim odcinku specjalnym w drugim dniu Rajdu Gyulai Várfürdö Cupa. Samochód teamu dzięki pomocy kibiców udało się postawić na koła i Mitsubishi wróciło na trasę rajdu. Po pełnym emocji dniu walki, pomimo trudności i bez przedniej szyby załoga dojechała z 10. czasem na metę. Strata do lidera rajdu wynosi 14 min 33 s.
Rywalizacja w rozgrywanym na Węgrzech rajdzie Gyulai Várfürdö Cup przekroczyła półmetek. Tempo sobotniej rywalizacji ponownie nadawali Węgrzy. Liderem rajdu nadal pozostaje FAZEKAS Károly - Albert HORN, tuż za nimi, tylko z 9 sekundową stratą uplasował się Miroslav Zapletal i Maciek Marton (H3 EVO).
Na sobotę przygotowano nieco ponad 160 km ścigania, podzielonych na 5 OS-ów. Rywalizacja Polaków, którzy w rajdzie startują po punkty do klasyfikacji FIA CEZ Cross-Country Trophy rozpoczęła się pomyślnie – na pierwszym OS-ie załoga miała niezłe tempo. Niestety na drugim odcinku specjalnym team Adam Małysz/Rafał Marton zaliczył dachowanie po zbyt głębokim najechaniu na bandę. Uruchomienie samochodu zajęło sporo czasu, co przełożyło się niestety na wynik.
O okolicznościach i konsekwencjach wypadku powiedział pilot Rafał Marton: „Na drugim dzisiejszym OS-ie przytrafiła nam się przygoda – mieliśmy „dacha” na ciasnym lewym zakręcie. Na szczęście było to w miejscu, gdzie stało dużo kibiców, którzy podbiegli i postawili nas na koła. Niestety podczas dachowania urwał się zewnętrzny wyłącznik prądu i nie mogliśmy uruchomić auta. Zanim doszliśmy do tego co się stało i udało się usunąć usterkę upłynęło około 10 min. Dalej jechaliśmy z pękniętą szybą i połamanymi drzwiami, które musiałem trzymać jedną ręką, przez co najmniej 20 km. Do mety poruszaliśmy się już bardzo wolno. Przed trzecim OS-em nie udało się usunąć wszystkich uszkodzeń, mieliśmy m.in. ograniczoną widoczność i oczywiście – gorsze tempo. Ostatnie dwa odcinki jechaliśmy już po serwisie. Co prawda nie mieliśmy przedniej szyby, ale jechaliśmy w goglach, dzięki czemu mogliśmy już powrócić do walki z czołowymi zawodnikami.”
Na niedzielnych 110 km OS-ów będziemy zatem świadkami pięknej walki wśród Węgrów. Załoga Małysz/Marton co prawda nie liczy się już w rywalizacji o czołowe lokaty, ale będzie starała się maksymalnie poprawić swoją pozycję.
Wyniki drugiego dnia w Gyulai Várfürdő Cup
Samochody klasa T.
1. FAZEKAS Károly - HORN Albert (BMW X5) HUN 01:52:16
2. ZAPLETAL Miroslav - MARTON Maciek (H3 EVO) HUN 01:52:25
3. SZALAY Balázs - BUNKOCZI László (Chevrolet Blazer) HUN 01:55:30
4. PORIZEK Zdenek - ULEHLA Zdenek (H3 EVO II.) HUN 01:57:15
5. KORDA Erik - FÁBIÁN Erik (Nissan Navara Pick-Up) HUN 01:58:13
6. PELC Josef - PELCOVA Alena (H3 EVO III.) HUN 01:59:05
7. LÓNYAI Pál - GARAMVÖLGYI Zoltán (Nissan Navara) HUN 01:59:18
8. MOLNÁR István - TÓTH Dénes (Opel Antara) HUN 02:01:12
9. DE NORA Michelle - SECCHI Sergio (Mitsubishi Pajero) ITA 02:03:09
10. MAŁYSZ Adam - MARTON Rafał (Mitsubishi L200) POL 02:06:49
11. HORANSKY Tomas - UHRIK Karel (Toyota Land Cruiser) CZE 02:11:48
12. APÁTHY Zoltán - EROS Gábor (Nissan Pick-Up) HUN 02:15:11
13. SEBESTYÉN Sándor - BOGNÁR József (Toyota Land Cruiser) HUN 02:20:37
14. KAPOSI Zoltán - TÓTH György (Nissan Pick-Up) HUN 03:48:17
Samochody klasa T.
1. FAZEKAS Károly - HORN Albert (BMW X5) HUN 01:52:16
2. ZAPLETAL Miroslav - MARTON Maciek (H3 EVO) HUN 01:52:25
3. SZALAY Balázs - BUNKOCZI László (Chevrolet Blazer) HUN 01:55:30
4. PORIZEK Zdenek - ULEHLA Zdenek (H3 EVO II.) HUN 01:57:15
5. KORDA Erik - FÁBIÁN Erik (Nissan Navara Pick-Up) HUN 01:58:13
6. PELC Josef - PELCOVA Alena (H3 EVO III.) HUN 01:59:05
7. LÓNYAI Pál - GARAMVÖLGYI Zoltán (Nissan Navara) HUN 01:59:18
8. MOLNÁR István - TÓTH Dénes (Opel Antara) HUN 02:01:12
9. DE NORA Michelle - SECCHI Sergio (Mitsubishi Pajero) ITA 02:03:09
10. MAŁYSZ Adam - MARTON Rafał (Mitsubishi L200) POL 02:06:49
11. HORANSKY Tomas - UHRIK Karel (Toyota Land Cruiser) CZE 02:11:48
12. APÁTHY Zoltán - EROS Gábor (Nissan Pick-Up) HUN 02:15:11
13. SEBESTYÉN Sándor - BOGNÁR József (Toyota Land Cruiser) HUN 02:20:37
14. KAPOSI Zoltán - TÓTH György (Nissan Pick-Up) HUN 03:48:17
Adam Małysz i Rafał Marton to nowa polska załoga rajdowa, która z powodzeniem zadebiutowała w Rajdzie Dakar 2012 uzyskując doskonałe 37. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Adam Małysz – najpopularniejszy polski sportowiec, multimedalista olimpijski, najbardziej utytułowany polski skoczek w historii indywidualnych konkursów mistrzostw świata po zakończeniu kariery narciarskiej w 2011 roku podjął nowe wyzwanie jakim są rajdy cross country.
Rafał Marton - doświadczony pilot, uczestnik wielu Rajdowych Mistrzostw Świata, Europy oraz Mistrzostw Polski, w tym ośmiokrotny uczestnik Rajdu Dakar – największy sukces to 4. Miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata Cross Country w 2003 roku, 14. Miejsce w Rajdzie Dakar jako pilot Łukasza Komornickiego.
Mitsubishi L200 za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. Nadwozie tego Mitsubishi L200 z kevlarową karoserią zbudowano na konstrukcji rurowej "Faster". Pojazd napędza 4-litrowy benzynowy silnik V6 Mitsubishi o mocy 280 KM współpracujący z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią biegów Sadev. Pojazd wyposażono w dyferencjały X-track Factory step II, 8 amortyzatorów Donnere, hamulce Alcon 320 chłodzone cieczą, 450-litrowy zbiornik paliwa Continental FIA i szesnastocalowe obręcze kół Ralliart z oponami BF Goodrich All Terrain.
W sezonie 2012 Adam Małysz i Rafał Marton startują w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych oraz w cyklu FIA CEZ Cross-Country Trophy. Polacy ścigali się we Włoszech, Portugali i na Węgrzech. to bardzo udany sezon dla załogi, która zajmuje wysokie 6. miejsce w klasyfikacji T1.
Sportowych emocji nie brakuje w tym sezonie, a to dopiero półmetek rozgrywek. Przed zawodnikami już niedługo kolejne starty, w sierpniu HUNGARIAN BAJA a we wrześniu oczekiwany przez polskich kibiców Adama Małysz i Rafała Martona BAJA POLAND. Na starcie tych rozgrywek nie zabraknie nowego polskiego zespołu, który będzie walczył o cenne punkty w klasyfikacjach generalnych Pucharu Świata i Mistrzostw Świata.
Więcej informacji: Grupa Codex ul. Czereśniowa 19 A, 02-457 Warszawa, Tel. +48 22 868 73 95, fax. +48 22 868 73 96, e-mail: biuro@grupacodex.pl ; www.grupacodex.pl
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/