Dobry początek
Opublikowano 03 sie 2012
W pierwszym dniu rajdu dwukrotnie rozegrano „superoes”, który miał aż 15 km, więc rywalizacja od razu nabrała rumieńców. Długie proste pomiędzy polami nie były z trudne z offroadowego punktu widzenia, ale wymagały nienagannej techniki i szybkiej jazdy. Liderzy FIA CEZ Cross-Country Trophy w klasyfikacji T1 Miroslav Zapletal i Maciek Marton (H3 EVO) zajęli 2. miejsce. Team Adam Małysz/Rafał Marton jadący Mitsubishi L200 w tym doborowym gronie zajął 5. miejsce w pierwszym przejeździe, zaś po drugim lokują się na 7. pozycji.
- Pierwszy odcinek pojechaliśmy całkiem nieźle, koncentrując się głównie na rozpoznaniu trasy. Musieliśmy też wyczuć auto po krótkim urlopie, jaki udało się wygospodarować w lipcu. Drugi odcinek pojechaliśmy już mniej zachowawczo, wyraźnie poprawiając swój czas. Myślę, że nasza technika jazdy znacznie się poprawiła, co zauważa również bardziej doświadczony w terenie Rafał, który ma coraz mniej uwag „technicznych”. Procentuje kilkunastoletnie doświadczenie Rafała i moja determinacja – powiedział Adam Małysz na mecie pierwszego etapu rajdu.
W ubiegłym roku rajd Gyulai Várfürdő Cup był jedną z rund mistrzostw Polski. W tym sezonie nie trafił do naszego kalendarza, ale stanowi eliminację europejskich rozgrywek FIA CEZ, dlatego przyciągnął jedną z najbardziej znanych polskich załóg z Adamem Małyszem za kierownicą i Rafałem Martonem jadącym w roli pilota. Panowie zasiadają w przygotowywanym w czeskiej stajni Mitsubishi L200.
Poza rozgrywkami FIA CEZ rajd przynosi punkty w czempionatach Węgier, Włoch i Słowacji, dlatego na starcie pojawili się czołowi rajdowcy z tych państw z Miroslavem Zapletalem, Zdenkiem Porizkiem, Karoly Fazekasem i Balazsem Szalayem na czele. Pojawił się też Erik Korda, który – przypomnijmy – parę tygodni temu miał dość groźnie wyglądający wypadek na Baja Carpathia.
Załoga Adam Małysz/Rafał Marton, jadąca Mitsubishi L200, nie odnotowała żadnych kłopotów z autem i jest w pełni gotowa na sobotnie odcinki specjalne – jutrzejszy program obejmuje rozegranie pięciu prób (o długości 28 i 35 km, pokonywane kilkukrotnie, łącznie ponad 160 km ścigania).
Wyniki pierwszego dnia Gyulai Várfürdő Cup
1. FAZEKAS Károly - HORN Albert (BMW X5) HUN T1.1 00:16:07
2. ZAPLETAL Miroslav - MARTON Maciek (H3 EVO) HUN T1.1 00:16:20
3. SZALAY Balázs - BUNKOCZI László (Chevrolet Blazer) HUN T1.1 00:16:38
4. KORDA Erik - FÁBIÁN Erik (Nissan Navara Pick-Up) HUN T1.1 00:16:40
5. DE NORA Michelle - SECCHI Sergio (Mitsubishi Pajero) ITA T1.1 00:17:25
6. PORIZEK Zdenek - ULEHLA Zdenek (H3 EVO II.) HUN T1.1 00:17:29
7. MAŁYSZ Adam - MARTON Rafał (Mitsubishi L200) POL T1.1 00:17:36
8. PELC Josef - PELCOVA Alena (H3 EVO III.) HUN T1.1 00:17:48
9. LÓNYAI Pál - GARAMVÖLGYI Zoltán (Nissan Navara) HUN T1.1 00:17:53
10. VARGA Imre - SZEGEDI Ferenc (Nissan King Cab) HUN T1.1 00:18:10
11. MOLNÁR István - TÓTH Dénes (Opel Antara) HUN T1.1 00:18:14
12. HORANSKY Tomas - UHRIK Karel (Toyota Land Cruiser) CZE T2.2 00:19:21
13. APÁTHY Zoltán EROS - Gábor (Nissan Pick-Up) HUN T1.2 00:19:53
14. KAPOSI Zoltán - TÓTH György (Nissan Pick-Up) HUN T1.2 00:19:55
15. SEBESTYÉN Sándor - BOGNÁR József (Toyota Land Cruiser) HUN T2.2 00:20:10
Adam Małysz i Rafał Marton to nowa polska załoga rajdowa, która z powodzeniem zadebiutowała w Rajdzie Dakar 2012 uzyskując doskonałe 37. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Adam Małysz – najpopularniejszy polski sportowiec, multimedalista olimpijski, najbardziej utytułowany polski skoczek w historii indywidualnych konkursów mistrzostw świata po zakończeniu kariery narciarskiej w 2011 roku podjął nowe wyzwanie jakim są rajdy cross country.
Rafał Marton - doświadczony pilot, uczestnik wielu Rajdowych Mistrzostw Świata, Europy oraz Mistrzostw Polski, w tym ośmiokrotny uczestnik Rajdu Dakar – największy sukces to 4. Miejsce w klasyfikacji generalnej Pucharu Świata Cross Country w 2003 roku, 14. Miejsce w Rajdzie Dakar jako pilot Łukasza Komornickiego.
Mitsubishi L200 za kierownicą którego ściga się w tym roku załoga Adam Małysz/Rafał Marton został przygotowany przez zespół fabryczny Mitsubishi Ralliart w klasie T1.1 - samochody prototypowe napędzane silnikiem benzynowym. Nadwozie tego Mitsubishi L200 z kevlarową karoserią zbudowano na konstrukcji rurowej "Faster". Pojazd napędza 4-litrowy benzynowy silnik V6 Mitsubishi o mocy 280 KM współpracujący z sekwencyjną, 6-biegową skrzynią biegów Sadev. Pojazd wyposażono w dyferencjały X-track Factory step II, 8 amortyzatorów Donnere, hamulce Alcon 320 chłodzone cieczą, 450-litrowy zbiornik paliwa Continental FIA i szesnastocalowe obręcze kół Ralliart z oponami BF Goodrich All Terrain.
W sezonie 2012 Adam Małysz i Rafał Marton startują w pełnym cyklu Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych oraz w cyklu FIA CEZ Cross-Country Trophy. Polacy ścigali się we Włoszech, Portugali i na Węgrzech. to bardzo udany sezon dla załogi, która zajmuje wysokie 6. miejsce w klasyfikacji T1.
Sportowych emocji nie brakuje w tym sezonie, a to dopiero półmetek rozgrywek. Przed zawodnikami już niedługo kolejne starty, w sierpniu HUNGARIAN BAJA a we wrześniu oczekiwany przez polskich kibiców Adama Małysz i Rafała Martona BAJA POLAND. Na starcie tych rozgrywek nie zabraknie nowego polskiego zespołu, który będzie walczył o cenne punkty w klasyfikacjach generalnych Pucharu Świata i Mistrzostw Świata.
Więcej informacji: Grupa Codex ul. Czereśniowa 19 A, 02-457 Warszawa, Tel. +48 22 868 73 95, fax. +48 22 868 73 96, e-mail: biuro@grupacodex.pl ; www.grupacodex.pl
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/