Nowe Mitsubishi i-MiEV Evolution wystartuje w legendarnym Pikes Peak
Opublikowano 23 maj 2012
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC), wystawi w legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb*1 dwa samochody z napędem elektrycznym (EV). MMC spróbuje wygrać wyścig w kategorii samochodów elektrycznych (Electric Class), korzystając z samochodu i-MiEV Evolution - specjalnie przygotowanej do zawodów wersji swojego seryjnego samochodu elektrycznego i-MiEV *2. MMC wystawi również do wyścigu zwykłą, produkcyjną wersję samochodu i-MiEV.
1: Wyścig górski odbywający się co roku w Colorado (USA). W roku 2012 impreza odbędzie się w dniach 3 – 8 lipca.
2: samochód sprzedawany w USA jako Mitsubishi i, znany w Europie i Kanadzie jako i-MiEV.
2: samochód sprzedawany w USA jako Mitsubishi i, znany w Europie i Kanadzie jako i-MiEV.
Udział samochodu i-MiEV Evolution
Mitsubishi i -MiEV Evolution wyposażono w silniki elektryczne, akumulatory trakcyjne i inne zasadnicze zespoły pochodzące z produkcyjnej wersji samochodu i-MiEV. Samochód powstał przy współpracy z partnerami takimi, jak Meidensha Corporation oraz GS Yuasa Corporation. Mitsubishi i-MiEV Evolution został opracowany w celu popularyzacji zaawansowanych technologii stosowanych przez MMC w podzespołach i elementach sterowania samochodów elektrycznych. Wiedza, którą MMC zyskuje w trakcie konstruowania i eksploatacji wyczynowego samochodu i-MiEV Evolution zostanie wykorzystana przy opracowywaniu następnych samochodów elektrycznych, służąc uzyskaniu najwyższej trwałości i niezawodności tych pojazdów.
Mitsubishi i -MiEV Evolution wyposażono w silniki elektryczne, akumulatory trakcyjne i inne zasadnicze zespoły pochodzące z produkcyjnej wersji samochodu i-MiEV. Samochód powstał przy współpracy z partnerami takimi, jak Meidensha Corporation oraz GS Yuasa Corporation. Mitsubishi i-MiEV Evolution został opracowany w celu popularyzacji zaawansowanych technologii stosowanych przez MMC w podzespołach i elementach sterowania samochodów elektrycznych. Wiedza, którą MMC zyskuje w trakcie konstruowania i eksploatacji wyczynowego samochodu i-MiEV Evolution zostanie wykorzystana przy opracowywaniu następnych samochodów elektrycznych, służąc uzyskaniu najwyższej trwałości i niezawodności tych pojazdów.
Profesjonalny zespół
Kierowcą samochodu i-MiEV Evolution w wyścigu na szczyt Pikes Peak, a także szefem zespołu będzie Hiroshi Masuoka — pierwszy japoński kierowca, który wygrał dwa razy pod rząd rajd Dakar. Za kierownicą Mitsubishi i-MiEV zajmie miejsce Beccy Gordon, która triumfowała między innymi w terenowych wyścigach Score International Off-Road Racing Series.
Kierowcą samochodu i-MiEV Evolution w wyścigu na szczyt Pikes Peak, a także szefem zespołu będzie Hiroshi Masuoka — pierwszy japoński kierowca, który wygrał dwa razy pod rząd rajd Dakar. Za kierownicą Mitsubishi i-MiEV zajmie miejsce Beccy Gordon, która triumfowała między innymi w terenowych wyścigach Score International Off-Road Racing Series.
Mitsubishi i-MiEV Evolution Mitsubishi i -MiEV
-1-
1. Zespół Mitsubishi Motors 2012 Pikes Peak Challenge
Szef zespołu
Hiroshi Masuoka
1. Zespół Mitsubishi Motors 2012 Pikes Peak Challenge
Szef zespołu
Hiroshi Masuoka
Kierowcy
Hiroshi Masuoka
Beccy Gordon
Samochody
i-MiEV Evolution
Mitsubishi i (i-MiEV na rynku europejskim)
Kategoria
Samochody elektryczne
2. Wstępny opis samochodów wystawionych do wyścigu Pikes Peak
(1) i-MiEV Evolution
Samochód w wersji przygotowanej do wyścigu Pikes Peak, oznaczony jako i-MiEV Evolution, wykorzystuje ten sam silnik, akumulatory trakcyjne oraz inne komponenty, co seryjny i-MiEV. Wszystkie podzespoły umieszczono w specjalnie zaprojektowanym do wyścigów nadwoziu wykonanym z przestrzennej ramy rurowej oraz paneli z tworzywa wzmacnianego włóknami węglowymi, zastosowano też inne rozwiązania służące obniżeniu masy i podwyższeniu sprawności aerodynamicznej nadwozia. Układ napędowy składający się z pojedynczego silnika elektrycznego napędzającego koła przednie oraz z dwóch silników elektrycznych napędzających koła tylne pozwolił uzyskać system napędu wszystkich kół, zapewniający świetne osiągi i prowadzenie samochodu
Długość, szerokość, wysokość (mm) 4341 x 1900 x 1339
Liczba miejsc 1
Układ napędowy
Napęd na 4 koła
Silniki
Liczba 3 (1 z przodu, 2 z tyłu)
Moc maksymalna (kW)
240 (80 kW x 3)
240 (80 kW x 3)
Akumulatory trakcyjne
Pojemność znamionowa (kWh) 35
Podwozie Specjalnie zaprojektowana przestrzenna rama rurowa
Poszycie Kompozyt (tworzywo wzmacniane włóknem węglowym)
Opony 245/40R18
(2) Mitsubishi i-MiEV
Pod kątem wyścigu Pikes Peak produkcyjną wersję Mitsubishi i-MiEV zmodyfikowano stosując bardziej aerodynamiczny zderzak przedni oraz instalując pałąki przeciwkapotażowe i inne zabezpieczenia stosowane w rajdach i wyścigach. Mitsubishi i-MiEV wszedł już do sprzedaży na zachodnim wybrzeżu USA (w stanach Kalifornia, Waszyngton i Oregon) oraz na Hawajach w listopadzie 2011 roku. Rozszerzenie sprzedaży na całe terytorium USA planowane jest do czerwca 2012 roku. Mitsubishi i trafił także do salonów sprzedaży w Kanadzie jako Mitsubishi i-MiEV w grudniu 2011 roku, tak więc samochód już wkrótce będzie oferowany na pełną skalę na całym terytorium Ameryki Północnej i będzie pojazdem dostępnym zarówno dla klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych.
Pod kątem wyścigu Pikes Peak produkcyjną wersję Mitsubishi i-MiEV zmodyfikowano stosując bardziej aerodynamiczny zderzak przedni oraz instalując pałąki przeciwkapotażowe i inne zabezpieczenia stosowane w rajdach i wyścigach. Mitsubishi i-MiEV wszedł już do sprzedaży na zachodnim wybrzeżu USA (w stanach Kalifornia, Waszyngton i Oregon) oraz na Hawajach w listopadzie 2011 roku. Rozszerzenie sprzedaży na całe terytorium USA planowane jest do czerwca 2012 roku. Mitsubishi i trafił także do salonów sprzedaży w Kanadzie jako Mitsubishi i-MiEV w grudniu 2011 roku, tak więc samochód już wkrótce będzie oferowany na pełną skalę na całym terytorium Ameryki Północnej i będzie pojazdem dostępnym zarówno dla klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych.
Długość, szerokość, wysokość (mm) 3675 (+280) x 1585 (+110) x 1615 (+5)
Liczba miejsc 4
Układ napędowy
Napęd na tylne koła
Silniki
Liczba 1
Moc maksymalna (kW @ obr/min) 49 (+2) @ 3000 – 6000 obr/min
Akumulatory trakcyjne
Pojemność znamionowa (kWh) 16
Opony Przód: 145/65/R15, Tył: 175/60 (+5)/R15
Akumulatory trakcyjne
Pojemność znamionowa (kWh) 16
Opony Przód: 145/65/R15, Tył: 175/60 (+5)/R15
3. Kierowcy
(1) Hiroshi Masuoka (Dział Strategii Produktowej, Mitsubishi Motors Corporation)
Hiroshi Masuoka rozpoczął swoją karierę w rajdzie Dakar w roku 1987 i wygrywając ten rajd w latach 2003 oraz 2003 został pierwszym Japończykiem, który zwyciężył w Dakarze dwa razy pod rząd.
(1) Hiroshi Masuoka (Dział Strategii Produktowej, Mitsubishi Motors Corporation)
Hiroshi Masuoka rozpoczął swoją karierę w rajdzie Dakar w roku 1987 i wygrywając ten rajd w latach 2003 oraz 2003 został pierwszym Japończykiem, który zwyciężył w Dakarze dwa razy pod rząd.
Obecnie Hiroshi Masuoka pracuje w Mitsubishi Motors, a do jego licznych zadań należy udział w opracowywaniu nowych modeli, szkolenie firmowych kierowców testowych, przeprowadzanie sesji jazd testowych, a także udział w różnych przedsięwzięciach zarówno w Japonii, jak i zagranicą.
- Mając okazję pojechać w tak trudnych warunkach, z jakich słynie Pikes Peak, jestem zdeterminowany pokazać światu, że samochody elektryczne nie tylko są przyjazne dla środowiska, ale też potrafią szybko jeździć i świetnie się je prowadzi – mówi przed wyścigiem Hiroshi Masuoka.
(2) Beccy Gordon
Beccy Gordon jest Amerykanką ścigającą się w rajdach terenowych. Wychowała się w rodzinie, w której wszyscy – ojciec, matka, siostra i brat - byli odnoszącymi sukcesy kierowcami rajdowymi, również jej mąż jest czynnym kierowcą rajdowym. Beccy Gordon uczestniczyła jako kierowca w różnych dyscyplinach sportów motorowych, jest też rzeczniczką prasową organizacji wyścigowych.
- Bardzo się cieszę, że będę mogła pojechać na Mitsubishi i-MiEV w wyścigu Pikes Peak i zamierzam dać z siebie wszystko za kierownicą samochodu elektrycznego, bo wierzę, że ten rodzaj napędu zdominuje sporty motorowe w przyszłości - twierdzi Beccy Gordon.
4. Firmy - partnerzy (20 firm w kolejności alfabetycznej)
Advics Co., Ltd.
Akebono Brake Industry Co., Ltd.
Dunlop Goodyear Tires Ltd.
Endless Advance Co., Ltd.
Enkei Corporation
GKN Driveline Japan Ltd.
GS Yuasa Corporation
Hitachi Automotive Systems, Ltd.
HKS Co., Ltd.
Meidensha Corporation
Mikuni Corp.
Mitsubishi Corporation
Mitsubishi Electric Corporation
Mitsubishi Motor Dealers Association
NHK Spring Co., Ltd.
Nippon Yusen Kabushiki Kaisha
NTN Corporation
Showa Corporation
Toray Industries, Inc.
Tsuchiya Co., Ltd.
Advics Co., Ltd.
Akebono Brake Industry Co., Ltd.
Dunlop Goodyear Tires Ltd.
Endless Advance Co., Ltd.
Enkei Corporation
GKN Driveline Japan Ltd.
GS Yuasa Corporation
Hitachi Automotive Systems, Ltd.
HKS Co., Ltd.
Meidensha Corporation
Mikuni Corp.
Mitsubishi Corporation
Mitsubishi Electric Corporation
Mitsubishi Motor Dealers Association
NHK Spring Co., Ltd.
Nippon Yusen Kabushiki Kaisha
NTN Corporation
Showa Corporation
Toray Industries, Inc.
Tsuchiya Co., Ltd.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/