II runda Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, Rajd Świdnicki był jedną z liczniej obsadzonych imprez rajdowych w ostatnich latach. Na starcie do pierwszego odcinka stanęło ponad 100 załóg (łącznie z Rajdowym Pucharem Polski), z czego w rywalizacji RSMP osiem ekip zasiadło w rajdówkach ze znakiem „Trzech Diamentów” na masce. Byli to m.in. Mariusz Małyszczycki z Jackiem Rathe, Mariusz Stec z Michałem Przystupą, Łukasz Habaj z Piotrem Wosiem oraz Mariusz Nowocień z Bartłomiejem Jakubowskim. Wszystkie Lancery rywalizowały w klasie III (niegdysiejsza Grupa N), tylko Paweł Tomaszek z Michałem Bojarem konkurowali swoim Evo IX w kategorii Open. Załoga Habaj/Woś zwyciężyła w Klasie III, zajmując 4 miejsce w klasyfikacji generalnej.
Szybko okazało się, że karty w klasyfikacji generalnej rozdają kierowcy samochodów R4 oraz S2000, ale rywalizacja w klasie samochodów „seryjnych” była nie mniej emocjonująca.
Od początku rajdu szybkie tempo utrzymywali Mariusz Małyszczycki, Grzegorz Dul i Łukasz Habaj, ostro konkurując czasami na kolejnych odcinkach specjalnych. Po pierwszym dniu Małyszczycki liderował w Klasie III trzymając za sobą Łukasza Habaja i Mariusza Steca. Podium pierwszego etapu w całości zajęli kierowcy Lancerów.
Drugiego dnia rajdu zawodnicy mieli sobie jeszcze sporo do udowodnienia na technicznych i wymagających odcinkach asfaltowych wokół Świdnicy. Kolejne sześć prób sportowych stanowiło arenę zaciętej walki pomiędzy Małyszczyckim a Habajem. Ten wysunął się na prowadzenie po trzecim odcinku specjalnym dnia, a obu kierowców Mitsubishi dzieliło wówczas jedynie 0,3 sekundy. Ewidentnie jednak trójmiejski kierowca miał kłopoty na trasie spowodowane złym doborem ciśnienia w oponach i po kolejnym odcinku od jadącego bardzo szybko Habaja dzieliło go już ponad 20 sekund.
Kolejne próby już nie zmieniły tej klasyfikacji i po 14 odcinkach specjalnych rajdu Łukasz Habaj z Piotrem Wosiem zameldowali się na mecie zajmując czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej i wygrywając klasę III. Podium w tej kategorii uzupełnili Mariusz Małyszczycki i Mariusz Stec, odpowiednio plasując się w „generalce” na 6 i 9 miejscu.
Bardzo udany rajd zaliczyli także debiutanci w rywalizacji aut czteronapędowych, ubiegłoroczni triumfatorzy RPP – Mariusz Nowocień z Bartłomiejem Jakubowskim jadący Lancerem Evo X przygotowanym przez Dytko Sport. Załoga zameldowała się na 10 pozycji w klasyfikacji generalnej i czwartej w klasie.
Kolejną rundą krajowych mistrzostw będzie ruszający z początkiem czerwca Rajd Karkonoski.