Premiera Mirage w Tajlandii
MITSUBISHI MOTORS CORPORATION ROZPOCZYNA SPRZEDAŻ MODELU MIRAGE W TAJLANDII
- Realizacja strategii JUMP 2013 skupiającej się na rynkach wschodzących -
Bangkok, 20 marca 2012 r. - Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ogłosiła, że 28 marca rozpocznie w Tajlandii sprzedaż nowego, kompaktowego samochodu o nazwie Mirage, przeznaczonego do sprzedaży na wszystkich światowych rynkach.
Mirage to kompaktowy samochód globalny opracowany na bazie rewolucyjnej koncepcji, pozwalającej na spełnienie oczekiwań zarówno klientów z szybko rozwijających się rynków wschodzących, jak i nabywców niewielkich samochodów i entuzjastów pojazdów ekologicznych o doskonałych osiągach z krajów rozwiniętych. Mirage będzie produkowany w nowej, trzeciej fabryce Laem Chabang Plant należącej do firmy Mitsubishi Motors Thailand (MMTh), czyli w największym oddziale produkcyjnym MMC poza Japonią. Samochód będzie początkowo sprzedawany w Tajlandii, a następnie trafi do państw należących do Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN (Association of South-East Asian Nations), Japonii, Europy i na inne rynki.
Prezydent MMC, Pan Osamu Masuko, powiedział tuż przed rozpoczęciem ceremonii w Tajlandii: “Z przyjemnością prezentuję model Mirage po raz pierwszy w Tajlandii. Mirage to nowy samochód kompaktowy wyróżniający się wysoką wydajnością paliwową i ekologiczną, co w czasach, gdy zapotrzebowanie na konstrukcje tego typu na rynkach całego świata stale rośnie jest niezaprzeczalnym atutem. Chciałbym osobiście podziękować przedstawicielom rządu w Tajlandii za ich wkład w promocję programu Eco-car, co pozwoliło nam na zwiększenie wydajności na tutejszym rynku. W dalszej kolejności Mirage będzie eksportowany do państw ASEAN oraz do innych zakątków całego świata.”
Cechy modelu Mirage:
o Bardzo dobre własności jezdne dzięki kompaktowym wymiarom przy zachowaniu wystarczającej przestrzeni dla pięciorga pasażerów.
o Zużycie paliwa i emisja CO2 na jednym z najniższych poziomów w klasie dzięki nowemu silnikowi MIVEC*1, dużej wydajności aerodynamicznej i ograniczonym oporom toczenia.
o Zoptymalizowana struktura nadwozia i zakrojone na szeroką skalę wykorzystanie stali o wysokiej odporności na rozciąganie pozwalają obniżyć wagę samochodu o około siedem procent*2 w porównaniu z konkurentami w klasie, co zmniejsza zużycie paliwa. Mirage wykorzystuje także opracowaną przez Mitsubishi strukturę nadwozia RISE*3, która absorbuje i rozprasza siły uderzenia podczas wypadku i w ten sposób zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa wszystkim pasażerom.
o Wysoka jakość dzięki MMDS (Mitsubishi Motors Development System), czyli systemowi zarządzania jakością, który ustanawia i ocenia realizację określonych zadań na każdym etapie realizacji projektu, od planowania, poprzez sprzedaż, usługi posprzedażowe, aż po zunifikowaną globalną strukturę MMPW (Mitsubishi Motors Production Way).
o Dodatkowo, przed rozpoczęciem produkcji, firma MMC umieściła w fabryce w Tajlandii doświadczonych inspektorów z Japonii, których zadaniem była inspekcja produkowanych komponentów w nowym, trzecim oddziale fabryki w celu utrzymania tych samych standardów jakości, które obowiązują w Japonii.
*1: Opracowany przez Mitsubishi elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu
*2: Kalkulacje na podstawie stosunku stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie wykorzystanej w modelach Colt i Mirage do ich wagi
*3: Technologia bezpieczeństwa kabiny RISE (Reinforced Impact Safety Evolution)
Model Mirage oferowany na rynku w Tajlandii będzie wyposażony w silnik 1,2 l MIVEC, pozwalający przejechać 22 kilometry na jednym litrze paliwa*4, co jest jedną z najlepszych wartości w klasie i wynikiem przewyższającym wymagania tajlandzkiego rządu w kwestii certyfikacji „eco-car”*5. Mirage w specyfikacji na rynek w Tajlandii będzie kosztował pomiędzy 380 000 a 551 000 THB w zależności od wersji wyposażenia. Firma planuje sprzedawać w Tajlandii 2 500 modeli miesięcznie.
*4: Wewnętrzne kalkulacje w uśrednionym trybie pomiarowym ECE R101 Rev.01.
*5: Kwalifikacje: w oparciu o europejskie metody pomiarowe, poniżej 5l/100 km (20 km/l), spełnienie normy emisji EURO4, inwestycja 5 miliardów THB w produkcję w Tajlandii oraz wyprodukowanie 100 000 sztuk rocznie po piątym roku produkcji.
Firma MMC przedstawiła trzyletni biznes plan o nazwie „Jump 2013” w styczniu 2011 roku. Jednym z założeń planu jest skupienie zasobów biznesowych na rozwijających się rynkach wschodzących. W związku z tym firma pragnie umocnić swoje działania w regionie ASEAN. Ważnym posunięciem w ramach uzgodnionej strategii będzie także produkcja i eksport modelu Mirage z Tajlandii. Ponadto, MMC będzie kontynuowało intensywne działania na wschodzących rynkach o dużym potencjale.
Informacje o Mitsubishi Motors Thailand (MMTh)
1 Adres: 88 Moo 11 Phaholyothin Road, Klongneung, Klongluang, Pathumthani 12120, Tajlandia
2 Fabryka Laem Chabang: 199 Moo 3, Laemchabang Industrial Estates, Tungsukhla, Sriracha, Chonburi 20230, Tajlandia
3 Prezes: Pan Nobuyuki Murahashi
4 Kapitał: 7 000 000 THB
5 Liczba pracowników: 6 400
6 Data powstania: styczeń 1987 r.
7 Produkowane modele:
Fabryka nr 1: Lancer, Lancer EX, Pajero Sport
Fabryka nr 2: Triton (L200)
Fabryka nr 3: Mirage
8 Produkcja: 199 760 sztuk (rok budżetowy 2010, 16,8% całkowitego wolumenu produkcji firmy MMC)
9 Łączna produkcja YTD: 2 360 000 sztuk (od lutego 2012)
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/