Niezwykła ekspozycja MiEV House
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC), która od 1966 roku pozostaje jednym z liderów elektrycznej mobilności, rozszerza plany związane z rozwojem i rozbudową infrastruktury dla pojazdów elektrycznych.
Firma MMC angażuje się w szereg działań związanych z popularyzacją napędów elektrycznych i jednym z takich inicjatyw był jej udział w powołaniu stowarzyszenia CHAdeMO, którego celem jest promocja pojazdów elektrycznych poprzez rozwój technologiczny szybkich ładowarek, standaryzację technologii ładowania oraz propagowanie wiedzy stowarzyszenia CHAdeMO związanej z instalacjami szybkich ładowarek (http://www.chademo.com/indexa.html).
Inteligentny
Ekspozycję MiEV House zaprezentowano po raz pierwszy na tokijskim salonie samochodowym w 2009 roku. Dwa lata później, również w Tokio, pokazano jego udoskonaloną wersję. MiEV umożliwia ograniczenie użycia energii i emisji gazów cieplarnianych, dzięki inteligentnym rozwiązaniom, wykorzystaniu pojazdów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in, inteligentnej instalacji elektrycznej z systemem EMS (Energy Management System) oraz opatentowanym przez firmę MMC systemem EIS (Electric Vehicle Integration System).
- System EMS:
Pracując nad tworzeniem inteligentnych instalacji elektrycznych zapewniających oszczędność energii w domu, biurze i miejscach użyteczności publicznej, firma Mitsubishi Motors bierze udział w wielu projektach i badaniach nad możliwymi sposobami wykorzystania pojazdów elektrycznych, hybrydowych typu plug-in oraz przetworzonych akumulatorów pochodzących z pojazdów z napędem elektrycznym.
Firma Mitsubishi Motors pracuje również nad stworzeniem inteligentnego systemu integracji pojazdów elektrycznych EIS (ang. Electric Vehicle Integration System). Integracja ta ma być możliwa dzięki współpracy z systemem EMS. System EMS nieustannie monitoruje poziom naładowania zespołu akumulatorów i dopasowuje schemat jego doładowywania do sposobu użytkowania takiego pojazdu.
Ekspozycja MiEV House pokazuje również potencjał pojazdów z napędem elektrycznym i hybrydowym, które oprócz funkcji transportowych, mogą również – jako dodatkowe źródła zasilania budynków, takich, jak MiEV House – przyczyniać się do ogólnej poprawy zarządzania energią elektryczną na danym obszarze, powodując tym samym zmniejszenie jej całkowitego zużycia oraz obniżenie poziomu emisji, aż po recycling akumulatorów, które posłużą wtedy jako dodatkowy magazyn energii zasilającej MiEV House.
Dlatego też, firma Mitsubishi Motors pracuje obecnie nad systemem, który umożliwiałby pojazdowi elektrycznemu przesył do 1500 W mocy po jego uprzednim podłączeniu do zewnętrznego źródła zasilania. Plany zakładają wprowadzenie tego systemu do sprzedaży detalicznej (na rynku japońskim) do końca roku fiskalnego 2011.
Na salonie samochodowym w Tokio w 2011 roku zaprezentowano kawiarenkę MiEV Café, która stanowiła bardziej żartobliwy przykład potencjalnych zastosowań pojazdów elektrycznych. W kawiarence zainstalowano prototyp omawianego powyżej systemu, a akumulatory pojazdu zasiliły duże sprzęty gospodarstwa domowego.
Systemy takie wykorzystują transmitery umieszczone w pasie drogi do przesyłu energii elektrycznej do pojazdów wyposażonych w odbiorniki do jej przechwytywania.
Wprowadzenie tej technologii na rynek umożliwi szybkie ładowanie pojazdu, np. podczas postoju na czerwonym świetle lub na parkingu przed supermarketem, a może nawet przed własnym, inteligentnym domem takim, jak zaprezentowany w Tokio w 2011 roku MiEV House, dzięki czemu pojazdy elektryczne staną się jeszcze wygodniejsze w użytkowaniu.