teaser.jpg

motorsport

wydarzenia

Pajero

o Mitsubishi

Koniec treningu Adama Małysza przed Dakarem

W Motorsport
Opublikowano 31 paź 2011

Zawodnicy przejechali dwa ostatnie odcinki specjalne i przyjechali na uroczyste zakończenie rajdu i metę ostatniego odcinka do ruin dawnego fortu Legii w okolicach miejscowości Missour.


Skrócona trasa siódmego etapu rajdu w większości szybkimi szutrowymi trasami z dużą ilością kamieni, choć na zawodników czekało sporo niespodzianek, które były efektem burz z początku tygodnia. Część quedów zyskała nowy kształt, pojawiły się nowe skarpy i wyrwy w nawierzchni pustyni, a kilka wcześniejszych niespodzianek, takich, jak zerwane mosty wymagało od zawodników pełnej koncentracji do ostatnich minut ostatniego odcinka. Nie obyło się bez drobnych kontuzji i komplikacji. Tym razem Tomasz Kołodziej z Fun Riders po uderzeniu kamieniem z wyprzedzającego go quada doznał kontuzji palca. Pomimo bolesnego złamania dokończył etap. Z trasy zwieziony został również jeden motocykl z niewielkimi uszkodzeniami. Dużo bardziej widowiskowo wyglądała usterka Macieja Albinowskiego, który stracił tylne koło i przedziurawił zbiornik paliwa w swoim quadzie. Szczęśliwie „Albin” nie ucierpiał w wyniku awarii, ale musiał ostatnie kilometry trasy dojechać już jako pasażer jednego z samochodów ewakuujących go z trasy.

Wieczorem, po zjechaniu wszystkich załóg i przebrnięciu aut z cateringiem przez rozmyty qued do fortu Legii przyszedł czas na nagrody dla uczestników. Nagrodę Fair play, za zachowanie i podejście do sportu otrzymał Marek Hopek, który po awarii swojego quada w drugim dniu rajdu, udostępnił innym zawodnikom części ze swojego quada. Dzięki jego poświęceniu kilku zawodników mogło dojechać do mety, a jego części dotarły nawet do podium.
 
O sile trudności i wymaganiach wszystkich ukończonych odcinków trasy świadczy między innymi fakt, że kilka quadów, motocykli i samochodów dojechało do ostatniego obozu na lawetach lub kończyło rajd po drogach publicznych.
 
-„Tak ekstremalnego RMF Morocco Challenge jeszcze nie było. Planowałem trudną trasę, ale nie przypuszczałem, że okaże się aż tak ekstremalna. Afryka nas zaskoczyła pogodą, która utrudniała jazdę. Dla mnie każdy kto dotarł do mety jest bohaterem.” – przyznał na koniec rajdu Albert Gryszczuk, organizator rajdu.

Wszyscy zawodnicy, którzy nie mogli o własnych siłach ukończyć trasy bardzo żałowali, że nie mogli rywalizować między sobą do końca, wszyscy zachwyceni byli Afryką i praktycznie nie ma osób, które nie chciały by wrócić na trasę rajdu w przyszłym roku.
 
W rajdzie RMF Morocco Challenge 2011 nagrodzeni zostali następujący zawodnicy:
Samochody – VIP
3 – Anna Dereszowska / Piotr Grabowski (69)
2 – Izabela Małysz / Karolina Małysz / Hubert Słok (66)
Samochody – klasa sportowa
3 – Piotr Białkowski / Waldemar Gonciarz (59)
2 – Mariusz Andrych / Marcin Smidt (54)
1 – Piotr Sołtys / Bernard Afeltowicz (50)
Samochody – GT
2 – Dawid Wawrzeniuk / Janusz Gzik (72)
1 – Grzegorz Węglarz / Laryssa Najda-Węglarz (71)
Ciężarówki:
1 – Beata Sadowska / Piotr Domownik / Molgo Paweł (105)
1 – Sławomir Dudziński / Wojciech Białowąs  (60)
Motocykle:
3 - Wojciech Rencz (1)
2 – Artur Zbikowski (15)
1 – Michał Zoll (16)
Quady
3 – Piotr Zeszuta (34)
2 – Marek Gluszek (36)
1 – Krzysztof Kretkiewicz (33)
 
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/
 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się