Adam Małysz w Pajero na Dakar!
RMF Caroline Team pojedzie wspólnie z Lotosem
RMF Caroline Team nawiązał we wrześniu 2011 roku współpracę z Grupą LOTOS S.A. Zespół rajdowy pozyskał tym samym ważnego partnera, dzięki któremu coraz bliższe stają się plany osiągnięcia mety w rajdzie Dakar i udziału w najbardziej wymagającej przygodzie motoryzacyjnej na świecie.
Przedstawiciele Grupy LOTOS S.A. i RMF Caroline Team podpisali we wtorek 20 września umowę dotyczącą współpracy w ciągu najbliższych kilku wydarzeń sportowych, w których uczestniczył będzie zespół Adama Małysza. W ramach współpracy logo Grupy LOTOS pojawi się na samochodach rajdowych i serwisowych, kombinezonach rajdowych i strojach całego zespołu oraz innych elementach wyposażenia „camp-u”. Równocześnie dzięki wsparciu Grupy Lotos, zespół zyskał możliwość przyspieszenia przygotowań do rajdu Dakar i śmielszego planowania uczestnictwa w jednej z największych motoryzacyjnych przygód off-roadowych.
- Mając wsparcie Grupy LOTOS, możemy już teraz zmodyfikować nasze plany rozwoju zespołu. W naszym garażu pojawiły się samochody Mitsubishi Pajero przygotowane do startów w klasyfikacji T1. Są to jedne z najlepiej przygotowanych i sprawdzonych na Dakarze samochodów terenowych. – powiedział Albert Gryszczuk, szef RMF Caroline Team. - Możemy już teraz zadeklarować, że w rajdzie Dakar, zespół wystartuje w klasie T1, a w Porsche T2 będziemy rywalizowali na rajdach pucharu świata FIA. Nie zadeklaruję teraz czy Mitsubishi będzie jedynym autem Caroline Team na Dakarze. – dodał Gryszczuk.
- Grupa LOTOS S.A. sponsoruje sport z pełnym przekonaniem, że jest to jedno z najważniejszych zadań firmy odpowiedzialnej społecznie. Mamy do sportu wielki szacunek, bo jest to dziedzina ciężkiej pracy, walki i rzetelnych sukcesów. Można powiedzieć, że sport niewiele różni się od biznesu, a ja od czasu do czasu przypominam swoim kolegom, że prowadzenie firmy jest trudnym sportem. Mamy też - czym chcę nieskromnie się pochwalić - dobrą rękę do sportu. Pewnie dlatego, że szanujemy sportowców, wczuwamy się w ich potrzeby i pomagamy wszędzie tam, gdzie możemy. Nie mam wątpliwości, że nowe zadania stawiane przed Adamem Małyszem dostarczą nam wiele emocji i wiele okazji do wykrzykiwania przed telewizorami - już nie „Leć Adam, leć”, ale „Jedź Adam, jedź!”. Jedź Adam i zwyciężaj! Tego mu serdecznie życzę.– powiedział Paweł Olechnowicz, prezes zarządu Grupy LOTOS S.A.
- Mitsubishi zostało przygotowane zgodnie ze specyfikacją T1 i w takiej kategorii startowało już w rajdzie Dakar. Dla auta mamy zapewnione wsparcie serwisowe, a potwierdzona w wielu rajdach na świecie niezawodność, pozwala na osiąganie linii mety w kolejnych rajdach. – powiedział Rafał Marton, pilot współpracujący z Adamem Małyszem.
- Do niedawna uczyłem się jeździć samochodem w klasie T2. Kiedy już poznałem na własnej skórze możliwości i ograniczenia auta, dostałem do zabawy samochód zdecydowanie sprawniejszy w warunkach terenowych. Mitsubishi klasy T1 jeździ się inaczej, niż Porsche. Większy skok zawieszenia, inaczej przygotowane nadwozie, profesjonalna skrzynia biegów i wiele innych elementów znacznie poprawia osiągi klasy T1 w trudnych warunkach. – powiedział Adam Małysz.
LOTOS dla sportu
Grupa LOTOS wspiera kluby, organizacje i imprezy sportowe w całej Polsce. W obszarze sportów motorowych koncern zaangażowany jest w organizację wyścigów gokartowych KIA LOTOS Race oraz wsparcie dwóch załóg rajdowych – LOTOS Dynamic Rally Team oraz LOTOS Subaru Poland Rally Team. Ponadto firma jest sponsorem generalnym polskiego narciarstwa oraz klubu piłki nożnej Lechia Gdańsk, jest sponsorem tytularnym zespołu LOTOS Gdynia w koszykówce żeńskiej, LOTOS Trefl w siatkówce męskiej a także zespołu żużlowego LOTOS Wybrzeże Gdańsk. Firma wspiera również klub lekkoatletyczny SKLA Sopot oraz elbląski zespół tańca sportowego LOTOS Jantar.
Specyfikacja techniczna samochodu RMF Caroline Team
Silnik: 3.2 DID
model – Pajero V60
pojemność skokowa – 3200 cm3
układ i liczba cylindrów – 4 rzędowy
moc maksymalna – 220 KM
maksymalny moment obrotowy –560 Nm przy 2000 obr./min
ręczna skrzynia biegów – 6 biegowa sekwencyjna
Skrzynia rozdzielcza: std
Mosty napędowe
przedni: std ralliart modification
tylny: std ralliart modification
blokada mechanizmu różnicowego: std
Koła jezdne
felgi rozmiar: 16 z ogumieniem rozmiar 235/70R16
Zawieszenie przód i tył – 8 x Reiger
Układ hamulcowy – Alcon 320 mm
Masy, wymiary, objętości
masa własna – 1975 kg
długość – 4260 mm
rozstaw - 1845 mm
objętość zbiornika paliwa – 350 l
Kamil Wnuk, RMF Caroline Team, tel. +48 600 100 001, kamil@wnuk.com.pl
Jasiek Nałęcz, RMF Caroline Team, tel. +48 509 17 68 99 , jasiek@carolineteam.pl