teaser.jpg

o Mitsubishi

Dobre globalne wyniki sprzedaży i zysków MMC

W Aktualności
Opublikowano 04 sie 2011

Firma Mitsubishi Motors Corporation publikuje wyniki handlowe i finansowe za pierwszy kwartał roku finansowego 2011, który kończy się 31 marca 2012. Dzięki zwiększeniu liczby sprzedanych samochodów,  wprowadzeniu do sprzedaży nowych modeli i obniżce kosztów zanotowano wzrost przychodów ze sprzedaży i zysków.


1. Przegląd wyników finansowych
Mitsubishi Motors odnotowało skonsolidowane przychody netto w wysokości 431,9 miliarda jenów w ciągu pierwszego kwartału roku finansowego 2011 (od 1 kwietnia do 30 czerwca 2011), co oznacza wzrost o 7% lub 28,2 miliarda jenów w stosunku do pierwszego kwartału roku finansowego 2010. Wzrost ten wynika ze zwiększenia ilości sprzedawanych samochodów, głównie na rynkach rozwijających się, a także z wprowadzenia do sprzedaży nowych modeli.

Mitsubishi Motors uzyskało zysk operacyjny w wysokości 12,2 miliardów jenów, czyli o 16,7 miliarda jenów więcej, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Poprawę wyników finansowych uzyskano poprzez wzrost wartości sprzedaży oraz obniżkę kosztów, w tym materiałowych, co pozwoliło z naddatkiem zrównoważyć skutki wysokiego kursu jena.
 
Mitsubishi Motors osiągnęło zysk zwyczajny w wysokości 10,3 miliarda jenów, poprawiając o 16,1 miliarda jenów wynik osiągnięty w analogicznym okresie ubiegłego roku finansowego. Zysk netto w wysokości 4,3 miliarda jenów, oznacza przyrost o 16,1 miliarda jenów w stosunku do wyniku osiągniętego w analogicznym okresie ubiegłego roku finansowego.
 
2. Wielkość sprzedaży 
Globalna wielkość sprzedaży w ciągu pierwszego kwartału roku finansowego 2011 wyniosła 267.000 samochodów, co oznacza wzrost o 16%, czyli o 37.000 samochodów w porównaniu do wyników sprzed roku.
 
W podziale na rejony geograficzne uzyskano następujące wyniki:
 
W Japonii Mitsubishi Motors sprzedało 34.000 samochodów, co oznacza spadek sprzedaży o 11%, czyli o 4.000 samochodów w porównaniu do wyników sprzed roku. Spadek ten był efektem zakończenia we wrześniu ubiegłego roku programu subsydiowania samochodów ekologicznych, na co dodatkowo nałożyły się skutki potężnego trzęsienia ziemi, jakie nawiedziło Wschodnią Japonię.
 
W Ameryce Północnej Mitsubishi Motors odnotowało sprzedaż 31.000 samochodów, uzyskując wzrost o 51%, czyli o 10.000 samochodów. Tak znaczący wzrost sprzedaży nastąpił głównie na rynku USA, dzięki wprowadzeniu na rynek modelu Outlander Sport (ASX) w październiku ubiegłego roku.
 
W Europie Mitsubishi Motors sprzedało 64.000 samochodów, uzyskując wzrost o 39%, czyli o 18.000 samochodów w porównaniu z poprzednim rokiem finansowym. Wynik ten można przypisać wzrostowi sprzedaży na głównych rynkach Europy Zachodniej, w tym w Niemczech, Włoszech i we Francji. Osiągnięto ten wynik mimo stopniowego wprowadzania na poszczególne rynki modelu ASX, poczynając od czerwca 2010. Wzrostowi sprzedaży sprzyjał także rynek rosyjski, na którym nastąpiło wyraźne ożywienie.
 
Na pozostałych rynkach, w tym azjatyckich, Mitsubishi Motors odnotowało sprzedaż 138.000 samochodów, co oznacza przyrost o 11%, czyli o 13.000 samochodów w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku finansowego. Do wzrostu sprzedaży najbardziej przyczyniły się dobre wyniki na głównych rynkach państw bloku ASEAN, jak Tajlandia i Indonezja, a także w innych rejonach geograficznych, jak Ameryka Łacińska, z Brazylią na czele.
 
3. Prognoza na pełny rok finansowy 2011
Po przeanalizowaniu wyników osiągniętych w ciągu pierwszego kwartału i z uwzględnieniem aktualnych trendów rynkowych, Mitsubishi Motors skorygowało swoje dotychczasowe plany sprzedaży w pierwszym półroczu roku finansowego 2011 (od 1 kwietnia do 30 września 2011), w stosunku do prognozy ogłoszonej 13 czerwca 2011 roku w podanym niżej zakresie.
 
* Sprzedaż samochodów: 518.000 sztuk (wzrost o 8.000 sztuk).
* Wartość sprzedaży netto: 880,0 miliardów jenów (wzrost o 20,0 miliardów jenów).
* Zysk operacyjny: 18,0 miliardów jenów (wzrost o 13,0 miliardów jenów).
* Zysk zwyczajny: 13,0 miliardów jenów (wzrost o 13,0 miliardów jenów).
* Zysk netto: 0,0 miliardów jenów (wzrost o 10,0 miliardów jenów).
 
Co do prognozy na cały rok finansowy 2011, biorąc pod uwagę liczbę czynników ryzyka mogących wpłynąć na wyniki, w tym wysoki kurs jena, ograniczenia w korzystaniu z energii elektrycznej w Japonii, a także niejasne perspektywy światowej gospodarki, Mitsubishi Motors postanowiło pozostawić bez zmian wcześniejszą prognozę ogłoszoną 13 czerwca bieżącego roku, przewidującą sprzedaż 1.075.000 samochodów, wartość sprzedaży netto 1,95 biliona jenów, zysk operacyjny 50,0 miliardów jenów, zysk zwyczajny 40,0 miliardów jenów oraz zysk netto w wysokości 20,0 miliardów jenów.
 
Uwagi dotyczące prognoz
Wszystkie opublikowane wielkości, za wyjątkiem danych historycznych, są wielkościami przewidywanymi i zostały oparte o wykonane przez MMC bieżące prognozy, oczekiwania, cele, plany i szacunki. Wszystkie prognozowane wielkości zostały obliczone lub uzyskane w oparciu o określone założenia. Wielkości przewidywane są w związku z tym obarczone naturalnym ryzykiem i niepewnością. Istnieje wiele istotnych czynników mogących spowodować, że rzeczywiste wyniki będą różniły się od wielkości przewidywanych. Istotnymi czynnikami ryzyka są:
 
- ograniczone prawdopodobieństwo realizacji każdego celu i planu zawartego w niniejszej publikacji,
- zmiany stóp procentowych, kursów walut i cen ropy naftowej,
- zmiany regulacji prawnych i polityki rządów oraz
- regionalne lub globalne zmiany socjalne, bądź ekonomiczne.
Potencjalne czynniki ryzyka i niepewności nie ograniczają się do wymienionych powyżej, a MMC nie jest zobligowane do bieżącego korygowania prognoz zawartych w niniejszej publikacji, zależnie od zdarzeń mogących nastąpić w przyszłości.
 
Jeśli jesteście Państwo zainteresowani inwestycją w Mitsubishi Motors, konieczne będzie podjęcie decyzji o takiej inwestycji na własne ryzyko i z uwzględnieniem  wcześniej podanych informacji. Prosimy wziąć pod uwagę, że Mitsubishi Motors, ani żadna inna strona trzecia dostarczająca informacji, nie będzie odpowiedzialna za ewentualne straty związane z inwestycją w Mitsubishi Motors opartą o prognozy zawarte w niniejszej publikacji.
 
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/
 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się