teaser.jpg

wydarzenia

o Mitsubishi

Polska czwartym rynkiem w Europie

W Aktualności , ASX , L200
Opublikowano 30 maj 2011


Globalnie sprzedano 1 105 000 samochodów, czyli o 15% więcej niż przed rokiem. 218 000 samochodów kupili klienci w Europie (włączając Rosję i Ukrainę) co stanowi wzrost o 29%, 94 000 pojazdy sprzedano w USA (+ 7%), 164 000 pojazdów w Japonii (- 4%), 629 000 aut w Azji i innych regionach(+18%). Tak dobre wyniki sprzedaży uzyskano dzięki sukcesowi rynkowemu wprowadzonego niedawno na rynek nowego kompaktowego crossovera Mitsubishi  ASX oraz rosnącemu popytowi na rynkach rozwijających się. Wzrost liczby sprzedanych samochodów oraz oszczędności uzyskane między innymi z racji mniejszych wydatków na  materiały pozwolił zrównoważyć negatywne efekty wysokiego kursu jena.

Europa
W roku fiskalnym 2010 w 34 krajach europejskich (z wyłączeniem Rosji i Ukrainy) sprzedano 154 012 samochodów, co daje 29% wzrost w stosunku do roku fiskalnego 2009. Najpopularniejszy okazał się nowy, wprowadzony późną wiosną i latem model ASX, który trafił do  35 595 odbiorców. Na drugim miejscu znalazł się Colt z wynikiem 29 476 aut, a kolejne pozycje zajęły modele Lancer - 26,444 sprzedanych samochodów i  0.4% wzrostu sprzedaży,  L200 – 24 200 pojazdów – o 36% więcej niż w poprzednim roku, Outlander: 23 894 aut i 9% wzrost oraz Pajero/Montero/Shogun: 9 646 samochodów – o  28% więcej. 1 275 europejskich klientów zdecydowało się na zakup Mitsubishi i-MiEV, który zadebiutował w Europie zimą 2011 roku.
 
W minionym roku fiskalnym dziesięć największych europejskich rynków zanotowało zwiększoną sprzedaż. Największym europejskim odbiorcą były Niemcy, gdzie sprzedano 28 589 samochodów – o 20% więcej niż przed rokiem. Na drugim miejscu uplasowała się Wielka Brytania z 19 891 sprzedanymi pojazdami i 9% wzrostem sprzedaży. Trzecią pozycję w tabeli zajęła Hiszpania, w której klienci kupili 10 411 aut spod znaku Trzech Diamentów (wzrost o 40%) a czwarte miejsce z wynikiem sprzedaży na poziomie 10 108 samochodów zajmuje Polska, uzyskując 16% zwiększenie rezultatu sprzedaży w relacji do roku fiskalnego 2010.
 
Kolejne pozycje w rankingu zajmują: Izrael: 8,985 aut (+ 64%), Włochy: 8,525 samochodów (+ 65%),    Norwegia: 7,049 aut (+ 85%), Turcja: 6812 samochodów (+89%), Holandia: 6,732 aut (+ 37%), Francja: 6,444 pojazdów (+ 65%).

Globalne wyniki finansowe za rok fiskalny 2010
 
1. Ogólny zarys
Skonsolidowane wyniki sprzedaży koncernu Mitsubishi Motors za rok fiskalny 2010 wyniosły 1 bilion 828,5 miliarda jenów, co oznacza 26-procentowy wzrost o 382,9 miliarda jenów w stosunku do roku ubiegłego. Dobre wyniki to zasługa wyższego wolumenu sprzedaży napędzanego rozwojem rynków wschodzących oraz wprowadzenia nowych modeli.
Mitsubishi Motors zanotowało zysk operacyjny na poziomie 40,3 miliarda jenów, co stanowi 189-procentowy wzrost o 26,4 miliarda jenów w stosunku do ubiegłego roku fiskalnego. Znaczący wzrost zysków operacyjnych koncern zawdzięcza wyższemu wolumenowi sprzedaży oraz redukcji kosztów; wszystko to z nawiązką zrekompensowało wysoki kurs jena.
Mitsubishi Motors zanotowało zyski zwyczajne na poziomie 38,9 miliarda jenów, czyli 200-procentowy wzrost o 25,9 miliarda jenów w stosunku do roku ubiegłego. Firma uzyskała dochód netto 15,6 miliarda jenów, co stanowi 228-procentowy wzrost o 10,8 miliarda jenów.
 
2. Wyniki sprzedaży
Światowa sprzedaż detaliczna pojazdów w roku fiskalnym 2010 wyniosła 1,105,000 sztuk, co stanowi wzrost o 145,000 sztuk (15%) w porównaniu z rokiem fiskalnym 2009. Sprzedaż w regionach przedstawia się jak poniżej.
W Japonii Mitsubishi Motors sprzedało 164,000 pojazdów, czyli o 4% mniej (7,000 sztuk) niż w zeszłym roku. Spowodowane to było spadkiem popytu po zakończeniu we wrześniu 2010 roku okresu dotacji do pojazdów ekologicznych oraz negatywnymi skutkami trzęsienia ziemi w Japonii.
W Ameryce Północnej koncern sprzedał 94,000 pojazdów – o 7% więcej (6,000 sztuk) niż w zeszłym roku. Osłabiona sprzedaż w Kanadzie i Meksyku została zrekompensowana przez dobre wyniki sprzedaży w Stanach Zjednoczonych, gdzie wzrósł popyt głównie ze względu na wprowadzenie do oferty w październiku modelu Outlander Sport (RVR w Japonii).
W Europie Mitsubishi Motors sprzedało 218,000 pojazdów, co stanowi 29-procentowy wzrost (49,000 sztuk), do którego przyczyniły się doskonałe wyniki sprzedaży modelu ASX (RVR w Japonii), który zadebiutował w czerwcu 2010, oraz wyższe wyniki sprzedaży w Rosji, gdzie rozpoczęto lokalną produkcję modelu Outlander.
W Azji i innych regionach Mitsubishi Motors sprzedało 629,000 samochodów, czyli o 18% (97,000) więcej, niż w roku ubiegłym. Wzrost wolumenu to w głównej mierze zasługa wyższego popytu w Chinach oraz dużo lepszych wyników sprzedaży w państwach ASEAN (Stowarzyszenie Narodów Azji Południowo-Wschodniej), takich jak Tajlandia, Malezja i Filipiny, a także w Brazylii – największym rynku zbytu w Ameryce Łacińskiej.
 
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt:
Public Relations Department
Mitsubishi Motors Corporation
Tel: 03-6852-4274
 
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się