teaser.jpg

o Mitsubishi

Innowacyjny materiał w autach Mitsubishi

W Aktualności , Rozwiązania techniczne
Opublikowano 14 mar 2011


W materiałach pokrywających wewnętrzne powierzchnie w pojazdach zwykle stosowano materiały pochodzenia naftowego, takie jak włókna PET, ze względu na ich wytrzymałość i odporność na spalanie. W podstawę z włókien PET nowego pokrycia wpleciono teraz włókna bawełny, które są powszechnie wykorzystywanym materiałem naturalnym przyczyniającym się do obniżania emisji CO2 i ochrony zasobów ropy naftowej.

Materiał ten zachowuje najwyższe standardy przewidziane dla podzespołów motoryzacyjnych dzięki swojej oryginalnej strukturze, a także za sprawą odporności na spalanie, typowej dla włókien bawełny. Materiał może więc być wykorzystywany nie tylko w przypadku siedzeń, ale także podsufitki i elementów dekoracyjnych. Z uwagi na fakt, iż bawełna jest materiałem łatwym do pozyskania, nowy rodzaj pokrycia wnętrza będzie wykorzystywany w samochodach różnego typu.
 
Wstępne badania potwierdziły, iż emisja CO2 w pełnym cyklu życia (od pozyskania surowców do utylizacji) została zredukowana o 20% w porównaniu z konwencjonalnymi produktami (PET 100%). *1
   
Dążąc do zatrzymania efektu globalnego ocieplenia i spowolnienia wykorzystywania rezerw ropy naftowej, firma MMC kontynuuje prace badawczo-rozwojowe nad technologią „zielonych plastików”, która zastąpi materiały pochodzenia naftowego wykorzystywane obecnie w przypadku podzespołów motoryzacyjnych.
 
Dzięki będącym już w produkcji masowej produktom takim jak:
1. materiał wykończeniowy wnętrza z włókien bambusa i polibursztynianu butylenu (PBS)”,
2. maty podłogowe z włókien PTT (Politereftalan trimetylenu)” czy
3. żywica fenolowa z płynnego drewna”
koncern MMC będzie nadal rozwijał zaawansowane technologie mając na celu stopniowe zwiększanie udziału części przeznaczonych do powtórnego przetwarzania.
 
*1: Materiały pochodzenia roślinnego o zerowej emisji CO2 (emisja CO2 w procesie spalania rośliny jest równoważona przez ilość CO2 absorbowanego podczas fotosyntezy innej rośliny podczas jej wzrostu) emitują mniej CO2 w cyklu życia produktu niż materiały pochodzenia naftowego.
 
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/
 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się