Nowa Delica D2 w Japonii
Przy bardzo skromnych wymiarach zewnętrznych, samochód posiada obszerne wnętrze i wiele funkcjonalnych rozwiązań konstrukcyjnych, jak przesuwne drzwi po obu stronach nadwozia oraz możliwość aranżacji układu foteli na wiele sposobów. Prezentowana Delica D:2 napędzana jest oszczędnym silnikiem o pojemności skokowej 1,2 litra, połączonym z bezstopniową przekładnią CVT. Samochód w każdej opracowanej wersji kwalifikuje się do 75% ulgi podatkowej przysługującej w Japonii nabywcom samochodów ekologicznych. Delica D:2 wejdzie do sprzedaży w japońskiej sieci dealerskiej 10 marca 2011 roku. Będzie on dostępny wyłącznie na rynku japońskim.
Najkrócej model Delica D:2 można scharakteryzować terminami „przestronność”, „użyteczność” i „ekologia”. Będzie to najmniejszy z rodziny minivanów MMC oferowanych pod nazwą "Delica", z których największym jest pełnowymiarowy minivan Delica D:5. Nowy model, Delica D:2 jest produkowany dla MMC przez Suzuki Motors Co.
1. Opis samochodu
* Nisko położona, płaska podłoga oraz przejście pomiędzy przednim i tylnym rzędem foteli pozwala pasażerom samochodu Delica D:2 na wykorzystanie układu rozplanowania wnętrza "H Walkthrough", umożliwiającego swobodne przechodzenie z przodu do tyłu, a także z jednej strony samochodu na drugą.
Wersja "S" oferuje elektryczne sterowanie drzwiami przesuwnymi z obu stron, w wersjach "X" oraz "G" są elektryczne sterowane drzwi przesuwne po lewej stronie nadwozia.
* Delica D:2 oferuje różne warianty aranżacji układu foteli, z dzieloną w proporcji 50:50 tylną kanapą, której fotele mogą być przesuwane w zakresie 165 mm każdy, a także z systemem składania foteli jednym ruchem ręki. (za wyjątkiem wersji "G"), co znacząco podwyższa użyteczność samochodu i łatwość powiększania przestrzeni bagażowej. Można wygodnie podróżować w obszernym wnętrzu, a po chwili zmienić jego aranżację tak, by przewozić długie i kłopotliwe w załadunku przedmioty, jak rower.
* Delica D:2 oferuje wiele użytecznych schowków, w tym szufladę pod siedzeniem przedniego pasażera oraz schowek po stronie pasażera z funkcją utrzymywania temperatury.
* "G" (2WD): standardowy system rozruchu silnika przyciskiem, bezkluczykowy dostęp do samochodu, immobilizer i wiele innych elementów wyposażenia wysokiej klasy.
* "X" (2WD, 4WD): wyposażenie standardowe wersji "G" wzbogacone o boczne poduszki gazowe SRS dla kierowcy i pasażera, automatyczna klimatyzacja oraz obręcze kół z lekkich stopów.
* "S" (2WD, 4WD): wyposażenie standardowe wersji "X" wzbogacone o elektrycznie sterowane drzwi przesuwne z obu stron nadwozia, reflektory ksenonowe, przednie światła przeciwmgielne oraz wiele innych elementów.
3.710 x 1.620 x 1.765 (mm)
Wnętrze: długość* x szerokość x wysokość
2.100 – 2.130 x 1.415 x 1.345 (mm)
Masa własna pojazdu*
1.000 – 1.090 (kg)
Ilość miejsc
5
Zużycie paliwa (japoński cykl pomiarowy 10-15) *
4,4 – 5,0 l/100km
Silnik
DOHC 16 zaworów, 4 cylindry
Pojemność skokowa silnika
1,242 l
Przekładnia
CVT
Opony
165/65R14
*Podano zakres wielkości dla różnych wersji modelowych
2. Plany rynkowe
(1)
Przewidywana sprzedaż miesięczna
800 samochodów
(2)
Dostępność
Delica D:2 będzie sprzedawana przez dealerów Mitsubishi Motors na terenie Japonii
(3)
Cena z uwzględnieniem podatku wyniesie od 1.393.000 jenów do 1.779.000 jenów.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/