ASX z najwyższą oceną Euro NCAP: 5 gwiazdek!
Opublikowano 24 lut 2011
Niespełna rok po swoim udanym debiucie, kompaktowy crossover Mitsubishi ASX potwierdza swą najwyższą inżynieryjną jakość na testach zderzeniowych organizowanych przez Euro NCAP. 5-gwiazdkowy wynik dopełni listę zalet modelu ASX. Testy przeprowadzano zgodnie z nowymi, zaostrzonymi standardami.
Szczegółowe, imponujące wyniki ASX* :
* Bezpieczeństwo dorosłego pasażera: 86%
* Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
* Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
* Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
* Bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 78%
* Bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 60%
* Ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71%
Wysoki poziom wbudowanego pasywnego systemu bezpieczeństwa Mitsubishi ASX to zasługa między innymi takich rozwiązań:
- Zoptymalizowany kształt ośmiokątnej sekcji podłużnicy, który polepszył absorpcję energii.
- 3-kierunkowe wzmocnienie poprzeczne, łączące tylną część przedniej podłużnicy z deską rozdzielczą oraz wsporniki słupkowe zwiększające poziom pochłaniania i wydajność rozpraszania energii zderzenia.
- Przednia sekcja podłużnic zawiera odkształcalną strukturę, która absorbuje energię zderzenia, zapobiegając jej rozprzestrzenianiu się na całą część podłużnicy podczas zderzenia z niewielką prędkością. Pozwala to na zminimalizowanie uszkodzeń nadwozia i redukcję kosztów naprawy.
- Wzmocniona konstrukcja opasująca nadwozie, w której boczne wzmocnienia podłużnicy są ze sobą zespawane, skutecznie absorbuje energię uderzenia podczas czołowego, tylnego i bocznego zderzenia
- Zastosowanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości zwiększa sztywność i pozwala zredukować masę.
- 3-kierunkowe wzmocnienie poprzeczne, łączące tylną część przedniej podłużnicy z deską rozdzielczą oraz wsporniki słupkowe zwiększające poziom pochłaniania i wydajność rozpraszania energii zderzenia.
- Przednia sekcja podłużnic zawiera odkształcalną strukturę, która absorbuje energię zderzenia, zapobiegając jej rozprzestrzenianiu się na całą część podłużnicy podczas zderzenia z niewielką prędkością. Pozwala to na zminimalizowanie uszkodzeń nadwozia i redukcję kosztów naprawy.
- Wzmocniona konstrukcja opasująca nadwozie, w której boczne wzmocnienia podłużnicy są ze sobą zespawane, skutecznie absorbuje energię uderzenia podczas czołowego, tylnego i bocznego zderzenia
- Zastosowanie stali o bardzo wysokiej wytrzymałości zwiększa sztywność i pozwala zredukować masę.
Wszystkie te elementy składają się między innymi na nowoczesną technologię bezpieczeństwa kabiny RISE („Reinforced Impact Safety Evolution”). Dla przypomnienia, technologia bezpieczeństwa kabiny RISE ma na celu integrację elementów strukturalnych w celu zapewnienia pasażerom aktywnej ochrony podczas kolizji. Technologia ta zdecydowanie podnosi poziom bezpieczeństwa, rozpraszając i pochłaniając energię uderzenia w czasie zderzenia bocznego lub najechania na tył pojazdu, oraz kontrolując proces odkształcania kabiny.
Dodatkowo na bardzo dobre wyniki bezpieczeństwa pieszych (60%) miały także wpływ:
- Pusta przestrzeń pod maską tworząca strefę zgniotu chroniącą pieszego przed skutkami kolizji
- Pusta przestrzeń pod osłoną podszybia
- Plastikowe przednie błotniki
- Przedni zderzak pochłaniający energię (dodatkowa ochrona nóg pieszego podczas kolizji)
- Pusta przestrzeń pod osłoną podszybia
- Plastikowe przednie błotniki
- Przedni zderzak pochłaniający energię (dodatkowa ochrona nóg pieszego podczas kolizji)
Ponadto – dzięki wszechstronnej elektronicznej architekturze platformy ”Project Global” – ASX oferuje także pełną gamę aktywnych i pasywnych elementów bezpieczeństwa, w tym:
- Aktywną Kontrolę Stabilności (ASC)
- Kontrolę Trakcji
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
- System przeciwdziałający blokowaniu kół (ABS)
- System wspomagania hamowania Brake Assist
- System elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
- System sygnalizacji awaryjnego zatrzymania pojazdu
- 7 poduszek bezpieczeństwa (łącznie z poduszką kolanową dla kierowcy)
- Kontrolę Trakcji
- System wspomagania ruszania na wzniesieniu (HSA)
- System przeciwdziałający blokowaniu kół (ABS)
- System wspomagania hamowania Brake Assist
- System elektronicznego rozdziału siły hamowania (EBD)
- System sygnalizacji awaryjnego zatrzymania pojazdu
- 7 poduszek bezpieczeństwa (łącznie z poduszką kolanową dla kierowcy)
Wprowadzony na rynek latem 2010 roku, Mitsubishi ASX do końca ubiegłego roku zdobył już serca 22,665 europejskich klientów.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/