teaser.jpg

o Mitsubishi

Nowy rekord i druga pozycja wśród aut japońskich

W Aktualności , ASX , L200
Opublikowano 06 gru 2010

Mitsubishi w listopadzie o ponad 14%  pobiło własny miesięczny rekord sprzedaży, który padł w październiku tego roku – do klientów trafiło bowiem 1319 nowych aut.  Po raz pierwszy w historii firmy udało się Mitsubishi pokonać głównych japońskich rywali: Hondę (1076 aut) i Nissana (1281 aut), co dało marce spod znaku Trzech Diamentów drugie miejsce za Toyotą w listopadowym rankingu sprzedaży (dane IBRM Samar) .

Polska jest obecnie czwartym największym rynkiem dla Mitsubishi Motors w Europie, po  Niemczech, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii (dane od stycznia do października). 

W ciągu 11 miesięcy tego roku sprzedano 8658 samochodów, czyli o 4,2% więcej niż w tym samym okresie 2009 roku.
 
Nadal liderem sprzedaży zarówno w listopadzie, jak i w ciągu 11 miesięcy jest Mitsubishi Outlander, który od kwietnia 2009 roku nieprzerwanie znajduje się na szczycie rankingu sprzedaży aut typu SUV w Polsce.
 
Na drugim miejscu pod względem sprzedaży od stycznia do listopada plasuje się Lancer, ale w samym listopadzie prześcignął go nowy crossover ASX, który zdobył już renomę wśród klientów.
 
Warto podkreślić także rosnącą pozycję pickupa L200, który stał się najpopularniejszym autem tego typu w Polsce i wbrew rynkowemu trendowi notuje wzrost sprzedaży.  Zawdzięcza to głównie świetnej opinii, jaką cieszy się wśród klientów instytucjonalnych: firm budowlanych, z sektora energetycznego, służb ratowniczych i leśnych oraz licznych małych przedsiębiorstw.
 
Styczeń – listopad
 
Od stycznia do listopada sprzedano 8658 aut Mitsubishi, co stanowi wzrost o 4,2% w stosunku do 8308 samochodów sprzedanych w tym samym okresie 2009 roku.
W ciągu jedenastu miesięcy tego roku najpopularniejszym Mitsubishi był Outlander, który trafił do 3065 klientów notując ponad 7% wzrost sprzedaży.
 
Na drugim miejscu uplasował się Lancer - sprzedano 2606 takich aut – 870 Lancerów Sedan, 1690 Lancerów Sportback i 46 Lancerów Evolution.
 
Na trzecie miejsce w rankingu błyskawicznie przedarł się nowy crossover Mitsubishi ASX, którego sprzedaż w Polsce rozpoczęła się w lipcu bieżącego roku. Do końca listopada tym autem wyjechało z salonów aż 1221 klientów. Mitsubishi ASX zdobył już uznanie klientów a zamówienia wykraczają poza terminy dostaw.
 
W tym okresie sprzedano 1062 Colty – 905 aut 5-drzwiowych i 157 3-drzwiowych.
 
O 6% więcej klientów zdecydowało się na zakup pickupa Mitsubishi L200, który zyskał 561 nowych właścicieli.

Listopad
 
W listopadzie sprzedano 1319 aut – o ponad 4% więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku. Ten rezultat o 14% przekracza dotychczasowy rekord, zanotowany w październiku 2010 roku.
 
W listopadzie, podobnie jak w ciągu pierwszych 11 miesięcy tego roku, bestsellerem okazał się Outlander, który zdobył 427 właścicieli.
 
W ubiegłym miesiącu na drugie miejsce awansował nowy crossover Mitsubishi ASX, na zakup którego zdecydowało się 364 klientów. 
 
Trzecie miejsce zajął Lancer - sprzedano 337 takich aut (77 Sedanów, 254 Sportbacki (o 7% więcej niż w listopadzie 2009) i 6 Lancerów Evolution).
 
Colt znalazł się na czwartym miejscu w rankingu sprzedaży i trafił do 116 nowych właścicieli. Sprzedano 107 aut 5-drzwiowych (ponad 3-krotnie więcej niż w listopadzie 2009) i 9 samochodów 3-drzwiowych.
 
Ponad trzykrotnie więcej klientów wyjechało z salonów terenową legendą – Mitsubishi Pajero.
 
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/
 

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się