teaser.jpg

premiery

i-MIEV

o Mitsubishi

i-MIEV w polskiej ofercie!

Opublikowano 12 paź 2010

Od dziś klienci mogą składać zamówienia na ten pojazd a pierwsze samochody przypłyną do Polski z Japonii wczesną wiosną 2011 roku.  Jeszcze przed oficjalną premierą rynkową w naszym kraju sprzedano 25 sztuk Mitsubishi i-MIEV: 4 z nich trafią do fińskiej firmy energetycznej Fortum, 1 - do biura rozwoju jednego z polskich miast, a pozostałe 20 do przedsiębiorstwa z branży energetycznej . Nowy pojazd elektryczny wzbudza duże zainteresowanie wśród klientów instytucjonalnych: firm z sektora energetycznego, elektrowni, służb miejskich a także władz miast, które promują ekologiczne środki transportu.

 

Firma Mitsubishi Motors jako pierwszy koncern motoryzacyjny na świecie opracowała i wprowadziła
do sprzedaży  samochód z napędem elektrycznym – Mitsubishi i MIEV. Auto jest dostępne w Japonii od lipca 2009 roku a wersja europejska zadebiutowała podczas trwającej nadal wystawy motoryzacyjnej w Paryżu. Produkcja Mitsubishi i-MIEV przeznaczonego dla europejskich odbiorców rozpoczęła się w minioną środę, 6 października w japońskiej fabryce Mizushima.
 
Mitsubishi i MiEV to auto przyjazne środowisku – charakteryzuje się zerową emisją dwutlenku węgla i tlenków azotu w procesie eksploatacji. Jest ultra ciche, innowacyjne i nowoczesne. Koszt przejechania 1 km jest o jedną trzecią niższy w porównaniu z napędem konwencjonalnym. Mitsubishi i MiEV stanowi przełom w historii motoryzacji. To szczytowe osiągnięcie w dziedzinie pojazdów ekologicznych, które pozytywnie wpłynie na rozwiązanie takich problemów jak zanieczyszczenie środowiska, globalne ocieplenie czy kurczące się zasoby paliw bazujących na ropie naftowej. 
 
„Cieszymy się, że obecnie jako jedyna firma w Polsce i na świecie mamy w ofercie seryjnie produkowane auto elektryczne. Zauważamy, że wiele firm w naszym kraju docenia wagę problemu ochrony środowiska a na dowód tego chce kupować i promować ekologiczne pojazdy, takie,  jak Mitsubishi i-MIEV.„ powiedział Arkadiusz Tomala – dyrektor zarządzający polskiego oddziału Mitsubishi. „Jako pionierzy przecieramy szlaki i mamy nadzieję, że już niedługo ta technologia upowszechni się a wysoki koszt produkcji baterii a co za tym idzie cena pojazdu spadną, dzięki korzyści skali i jednocześnie powstanie sieć stacji doładowywania.” – dodał.
 
40 lat praktyki Mitsubishi w budowaniu samochodów elektrycznych

Prace rozwojowe i przygotowanie produkcji pojazdów elektrycznych rozpoczęto w październiku 1966 roku, gdy firma Mitsubishi Heavy Industries Ltd. (w roku 1970, samochodowy oddział firmy Mitsubishi Heavy Industries Ltd. został z niej wydzielony i przekształcony w Mitsubishi Motors Corporation) otrzymała od największego japońskiego dostawcy energii elektrycznej, firmy TEPCO, zlecenie zbudowania prototypów pojazdów elektrycznych, a następnie przeprowadzenia programu testów sprawdzających ich działanie z akumulatorami wykonanymi w unowocześnionej technologii. Był to pierwszy z kilku programów badawczo-rozwojowych, które w efekcie doprowadziły do powstania dzisiejszego, seryjnego samochodu elektrycznego i-MiEV.
 
Mitsubishi było także jedną z pierwszych firm motoryzacyjnych, które zdecydowały się skorzystać z zalet akumulatorów litowo-jonowych, charakteryzujących się w porównaniu z akumulatorami kwasowo-ołowiowymi znacznie lepszym stosunkiem zgromadzonej energii do masy i lepszą wydajnością, co sprawdzono w 1994 roku w czasie opracowywania samochodu “Chariot HEV” – pojazdu hybrydowego z możliwością ładowania akumulatorów z zewnętrznego źródła prądu. Samochód ten został następnie poddany systematycznie i szczegółowo prowadzonym programom badawczym, których celem było poszukiwanie sposobów dalszej poprawy osiągów, bezpieczeństwa i niezawodności.
 
Bazą do rozwoju nowej generacji samochodów elektrycznych firmy Mitsubishi Motor Corporation stał się innowacyjny samochód segmentu A, nazwany Mitsubishi  i. Wykorzystując wyjątkową konfigurację samochodu tej wielkości, z centralnie umieszczonym silnikiem, zbudowano elektryczną wersję modelu „i”, nadając jej nazwę „i MiEV”. Był to zaprezentowany w 2006 roku samochód badawczy, napędzany zwartym i lekkim silnikiem elektrycznym, zasilanym przez bardzo wydajne akumulatory litowo-jonowe.

Po niespełna trzech latach od prezentacji samochodu badawczego, uruchomiono produkcję jego ostatecznej wersji, dopracowanej i przetestowanej na dystansie ponad 500 tysięcy kilometrów. Samochód otrzymał nazwę „i-MiEV” i w lipcu 2009 roku trafił do pierwszych klientów flotowych. W Japonii rozpoczęto też przyjmowanie zamówień od klientów indywidualnych, które to zamówienia realizowane są od kwietnia 2010 roku.
 
Ponad 500 000 km jazd testowych
 
Mitsubishi jest jedynym producentem na świecie, który przeprowadził tak drobiazgowe testy drogowe modelu elektrycznego – do dziś testowe wersje i MIEV pokonały pół miliona kilometrów, co odpowiada 12 okrążeniom kuli ziemskiej. Dzięki próbom przeprowadzanym w różnych, bardzo surowych warunkach klimatycznych i temperaturach wahających się od plus 40 do minus 30 stopni Celsjusza, koncern zdobył nieocenioną wiedzę – niedostępną obecnie dla żadnej innej firmy motoryzacyjnej. Zamierzając przekształcić badawczy samochód “i MiEV” w produkt komercyjny, Mitsubishi Motors przeprowadziło całą serię programów testowych, między innymi szczegółowo sprawdzono działanie samochodu na drogach o złej nawierzchni, przebadano jego wytrzymałość i niezawodność, a także przeprowadzono testy zderzeniowe.
Równolegle zbierano szczegółowe dane z eksploatacji samochodów i MiEV we flotach pojazdów, weryfikując ich działanie w różnych warunkach klimatycznych w ciągu rzeczywistej eksploatacji. W czasie trwających rok prac badawczych, siedem japońskich firm z branży energetycznej eksploatowało pod okiem Mitsubishi 37 samochodów badawczych, przejeżdżając nimi łącznie ponad 300 tysięcy kilometrów w warunkach normalnego, codziennego użytkowania. Kolejne 200 tysięcy kilometrów przejechano w Europie, Stanach Zjednoczonych i Nowej Zelandii, gdzie testom podano 11 pojazdów.
 
Jak to działa?
 
Oprócz zaawansowanych technicznie akumulatorów trakcyjnych i “Systemu Operacyjnego MiEV, także cały układ napędowy samochodu pełen jest nowych rozwiązań technicznych i urządzeń. W jego skład wchodzą:
 
o Silnik napędzający samochód

i-MiEV korzysta z kompaktowego i lekkiego silnika synchronicznego z magnesami trwałymi, który opracowano specjalnie dla tego samochodu.
Taka jednostka napędowa wytwarza maksymalny moment obrotowy już od bardzo niskich prędkości obrotowych (180 Nm – 0 do 2,000 obr/min), wytwarza całkowicie wystarczającą moc (66.6 KM/49 kW). Gdy samochód zaczyna zwalniać, włącza się system odzysku energii hamowania, który przełącza silnik w tryb pracy generatora prądu, a wytworzoną energie elektryczną oddaje do akumulatorów trakcyjnych pojazdu.

o Przekładnia

i-MiEV posiada niewielkich rozmiarów, lekką przekładnię stałą (reduktor), pozwalającą tak wykorzystać charakterystykę wysokomomentowego silnika elektrycznego, by nie trzeba było używać wielobiegowej przekładni z jej skomplikowanymi mechanizmami zmiany biegów, jak w typowych układach przeniesienia napędu pojazdów z silnikami spalinowymi.

o Pokładowa ładowarka akumulatorów

i-MiEV został wyposażony w małą i lekką ładowarkę akumulatorową zamontowaną na stałe w samochodzie. Pozwala ona na ładowanie akumulatorów trakcyjnych po podłączeniu samochodu bezpośrednio do domowego gniazdka prądu zmiennego.

o Przetwornica napięcia prądu stałego (DC/DC)

Przetwornica prądu stałego służy do ładowania akumulatora pomocniczego o napięciu 12 V i do zasilania osprzętu elektrycznego w samochodzie. Jest ona zintegrowana z pokładową ładowarką akumulatorów, co pozwoliło zmniejszyć rozmiary i masę urządzeń.

o Falownik

Silnik samochodu i-MiEV zasilany jest prądem zmiennym. Falownik zamienia prąd stały o stosunkowo wysokim napięciu dostarczany przez akumulatory trakcyjne na prąd zmienny o parametrach odpowiednich do zasilania silnika elektrycznego napędzającego samochód.

o System operacyjny “MiEV OS”

Opracowany przez Mitsubishi system operacyjny “MiEV OS” jest zaawansowanym, zintegrowanym systemem zarządzania pracą samochodu elektrycznego, stworzonym w oparciu o know-how firmy mającej kilkadziesiąt lat doświadczeń w budowaniu i ulepszaniu samochodów elektrycznych. Jego możliwości i niezawodność działania w istotny sposób przyczyniły się do powstania samochodu elektrycznego nowej generacji. System operacyjny “MiEV OS” otrzymał nagrodę "2009 Japan Automotive Hall of Fame Car Technology of the Year" przyznawaną przez organizację non-profit działającą pod nazwą Japan Automotive Hall of Fame.
 
System operacyjny “MiEV OS” otrzymuje dane ze wszystkich ważniejszych komponentów samochodu i w oparciu o nie reguluje parametry jego działania. Ten zaawansowany system elektroniczny stale monitoruje poziom naładowania akumulatorów i ilość energii odzyskiwanej w czasie hamowania, reguluje także moc silnika samochodu, by zapewnić płynne i dynamiczne przyspieszanie ze startu zatrzymanego. W rezultacie system optymalizuje i minimalizuje pobór energii, zapewniając przy tym najbardziej odpowiednie w danych warunkach osiągi samochodu.
 
Akumulatory i ich ładowanie - wyższa wydajność, niższy koszt
 
Akumulatory służące do napędu samochodu elektrycznego muszą przechowywać energię w jak najmniejszej objętości i przy jak najmniejszej masie. Z tego właśnie powodu i-MiEV wyposażony jest w opracowany specjalnie do tego celu przez firmę LEJ bardzo wydajny pakiet akumulatorów litowo-jonowych składający się z 88 ogniw, mieszczący się w całości pod podłogą samochodu. Umieszczając w ten sposób akumulatory, zagwarantowano ich najlepszą ochronę przed uszkodzeniem w razie kolizji, a także obniżono położenie środka ciężkości samochodu o 70 mm w porównaniu do benzynowego modelu „i”.
 
Samochód zaprojektowano z myślą o stosowaniu dwóch trybów ładowania akumulatorów trakcyjnych:
 
o Tryb zwykłego ładowania, z wykorzystaniem energii ze zwykłego domowego gniazdka elektrycznego, pozwalający za pomocą specjalnego kabla i gniazda umieszczonego na prawym tylnym błotniku naładować akumulatory z typowej w Europie sieci prądu zmiennego o napięciu 230V 1 fazowy (16A). Pełne ładowanie akumulatorów samochodu i-MiEV trwa około 6 godzin. (Czas ładowania zależy od temperatury otoczenia i stopnia rozładowania akumulatorów.)
 
o Tryb szybkiego ładowania umożliwiający uzyskanie częściowego naładowania akumulatorów w krótkim czasie, ale dostępny tam, gdzie dostawcy energii, władze lokalne lub inne firmy zainstalowały terminale szybkiego ładowania. W takich miejscach i-MiEV może być podłączony do terminalu szybkiego ładowania poprzez gniazdo znajdujące się na tylnym lewym błotniku samochodu. Naładowanie całkowicie rozładowanych akumulatorów do 80% ich maksymalnej pojemności, w trybie szybkiego ładowania, przy użyciu napięcia trójfazowego 400V i przy mocy 50kW zapewnianej przez terminal, trwa około 30 minut. (Czas ładowania zależy od temperatury otoczenia i stopnia rozładowania akumulatorów.)
 
W realnym świecie
 
Pierwszy masowo produkowany samochód elektryczny liczącego się producenta, a jest nim Mitsubishi i-MiEV, to nie tylko powód do dumy dla MMC i duże osiągnięcie inżynierskie, ale także całkiem realna propozycja nowoczesnego podróżowania.
 
o Z zewnątrz:
Przeznaczony do jeżdżenia i używania w ten sam sposób, co “normalny” samochód z silnikiem spalinowym, i-MiEV jest po prostu zwykłym, kompaktowym samochodem mieszczącym 4 dorosłe osoby w stosunkowo niedługim, mierzącym 3,475 m nadwoziu. Samochód ma czworo szeroko otwieranych drzwi, prawdziwy bagażnik (227 l pojemności, powiększany po złożeniu tylnych siedzeń do 860 l – (VDA), a promień skrętu wynoszący zaledwie 4,5 metra czyni go wyjątkowo zwrotnym i poręcznym.
 
o Zza kierownicy:

W czasie jazdy i-MiEV dysponuje rozsądnym zasięgiem (150 km w cyklu pomiarowym New European Driving Cycle) i przyzwoitymi osiągami (prędkość maksymalna – 130 km/h, dobre przyspieszenia dzięki momentowi obrotowemu wynoszącemu 180 Nm już przy ruszaniu z miejsca). Samochód charakteryzuje się bardzo niską skumulowaną emisją spalin liczoną w cyklu „well to wheel” (od wydobycia paliwa do produkcji i użytkowania samochodu i wszystkich jego części) i jeździ w niemal całkowitej ciszy, czemu nie towarzyszą praktycznie żadne drgania i wibracje.
 
W czasie jazdy komunikacja kierowcy z samochodem odbywa się za pomocą dwóch urządzeń:
 
- Wyświetlacz i wskaźniki na tablicy rozdzielczej

W ich skład wchodzi:
1) wskaźnik chwilowego zużycia energii, który graficznie prezentuje moc aktualnie pobieraną z akumulatorów oraz status systemu odzysku energii,
2) wskaźnik poziomu naładowania akumulatorów pokazujący, ile energii pozostało jeszcze w akumulatorach
3) wskaźnik szacowanego zasięgu, na którym pokazywany jest wynik obliczeń komputera pokładowego, wskazujący, ile kilometrów samochód przejedzie przy średnim zużyciu energii z ostatnich kilometrów podróży.
 
- Wskaźnik wybranego przełożenia:
Szanując przyzwyczajenia kierowców, pozostawiono oznaczenia, znane z typowej przekładni automatycznej „zwykłego samochodu”. Dźwignię trybu pracy można przełączać w położenia P (Parking), R (Reverse – bieg wsteczny), N (Neutral – bieg jałowy) oraz D (Drive – jazda do przodu).

  Dodatkowo i-MiEV posiada dwa specyficzne tryby jazdy:
  B (Brake- hamowanie), który zwiększa odzyskiwanie energii (przeznaczony do jazdy z góry)
 C (Comfort), który redukuje odzyskiwanie energii (służy do jazdy w gęstym ruchu miejskim)

Wersja europejska
 
Pozostając w gruncie rzeczy takim samym samochodem, jak i-MiEV sprzedawany w Japonii od połowy 2009 roku, wersja europejska samochodu otrzymała specyficzne rozwiązania wynikające z potrzeby dostosowania większości samochodów do ruchu prawostronnego oraz spełnienia europejskich przepisów homologacyjnych.

Zmiany te objęły:
 
* System kontroli stabilności jazdy (ASC),
* Większy zderzak z przodu i przeprojektowany zderzak z tyłu,
* Nowe obręcze kół wykonane z lekkich stopów,
* Tylne światło przeciwmgielne,
* Większe lusterka zewnętrzne,
* Immobilizer,
* Mocowania fotelików dziecięcych ISO-FIX,
* 9-calowe serwo hamulcowe,
* Boczne poduszki i kurtyny gazowe,
* Powiększone zagłówki,
* Kontrolka niezapiętych pasów bezpieczeństwa,
* Światła do jazdy dziennej,
* Zmiany wynikające z przeniesienia kierownicy na lewą stronę (między innymi deska rozdzielcza, zespół wycieraczek szyby przedniej, układ ogrzewania i klimatyzacji*)
* Ogrzewanie i klimatyzacja (HVAC) – i-MiEV został wyposażony w klimatyzację z elektryczną sprężarką i w układ ogrzewania oparty o cyrkulację płynu podgrzanego grzałką elektryczną. Pokrętło regulacji temperatury wnętrza ma 6 ręcznie wybieranych położeń, zarówno dla chłodzenia, jak i ogrzewania powietrza. System ten ogranicza pobór energii poprzez minimalizowanie przypadków jednoczesnego działania klimatyzacji i ogrzewania.

Koszty eksploatacji i gwarancja

Eksploatacja samochodu elektrycznego różni się wyraźnie od eksploatacji samochodu spalinowego również w zakresie ponoszonych kosztów, szczególnie w przypadku kosztów „tankowania” różnica ta jest dramatyczna. W Europie, biorąc za przykład Francję, pełne ładowanie akumulatorów kosztuje około 2,00 €. Koszty serwisowania samochodu i-MIEV będą również znacznie niższe, dzięki zlikwidowaniu potrzeby obsług i wymian elementów eksploatacyjnych silnika spalinowego, a także skrzyni biegów.
Ważną sprawą dla kosztów eksploatacji jest długość i warunki gwarancji. Na samochód i-MiEV MMC udziela dostosowanej do specyfiki samochodu elektrycznego 5-letniej gwarancji z ograniczeniem przebiegu do 100.000 km, obejmującej wszystkie elementy elektrycznego układu napędowego.
 
Bezpieczeństwo:

Podobnie jak wszystkie samochody MMC, i-MiEV został skonstruowany przy zachowaniu wysokich standardów w zakresie bezpieczeństwa czynnego i biernego, z dodatkowym uwzględnieniem specyfiki napędu elektrycznego:
 
* i-MiEV otrzymał nadwozie zaprojektowane zgodnie z opatentowaną przez MMC techniką “RISE”, która integruje i łączy elementy strukturalne służące aktywnej ochronie pasażerów w czasie kolizji. Taka konstrukcja nadwozia przynosi ogromną poprawę bezpieczeństwa przy wielokierunkowych zderzeniach o skomplikowanym przebiegu, pozwalając na rozpraszanie energii przy uderzeniach czołowych, bocznych i tylnych, z zachowaniem kontrolowanych odkształceń struktury.
* Pakiet wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych został umieszczony pomiędzy podłużnicami nadwozia, między osiami samochodu i jest dodatkowo chroniony przez własną sztywną obudowę zapobiegającą uszkodzeniom przy uderzeniach z dowolnej strony samochodu.
* W tylnych lampach zespolonych światła pozycyjne i hamowania korzystają z emiterów LED, dzięki czemu światła te szybciej osiągają pełną jasność i są lepiej widoczne dla kierowców pojazdów jadących z tyłu, dodatkowo zużywając mniej energii elektrycznej.
* Standardowo samochód został wyposażony w 6 poduszek gazowych (czołowa kierowcy + czołowa pasażera + 2 x poduszki boczne +2 x kurtyny) oraz w system kontroli stabilności jazdy (ASC).
 
Akumulatory z pewnego źródła
 
Ważny krok w zapewnieniu produkcji samochodów elektrycznych odpowiedniego zaplecza podjęto 12 grudnia 2007 roku, kiedy to Mitsubishi Motors Corporation połączyło siły z GS Yuasa Corporation oraz z Mitsubishi Corporation, tworząc spółkę “Lithium Energy Japan” (LEJ), której zadaniem jest opracowywanie, produkcja i sprzedaż dużych akumulatorów litowo-jonowych.
 
Do spółki LEJ każdy z partnerów wniósł oprócz kapitału także know-how z najwyższej światowej półki:
 
o GS Yuasa opanowała zaawansowane technologie w dziedzinie produkcji dużych akumulatorów litowo-jonowych i konsekwentnie rozwija tę dziedzinę swojej działalności.
o Mitsubishi Corporation dąży do uruchomienia produkcji akumulatorów i planuje znajdować dla tej produkcji nowe rynki zbytu.
o Mitsubishi Motors Corporation – firma, której samochody elektryczne jeżdżą po drogach od 1971 roku – zamierza umacniać swoją wyjątkową pozycję posiadacza własnej, dopracowanej już technologii budowy i produkcji samochodów elektrycznych.
Firma LEJ (http://LithiumEnergy.jp), zaplanowała zwiększenie produkcji akumulatorów litowo-jonowych, dzięki uruchomieniu nowej fabryki w Kusatsu (prefektura Shiga, Japonia), która jest pierwszym na świecie zakładem zorientowanym na masową produkcję takich akumulatorów przeznaczonych do zasilania samochodów elektrycznych. Od początku produkcji modelu i-MiEV w roku finansowym 2009, LEJ dostarcza do tego samochodu akumulatory i będzie w dalszym ciągu zwiększać moce produkcyjne, by nadążyć za wzrostem produkcji samochodów elektrycznych Mitsubishi:
o 2300 sztuk (= pakiet akumulatorów trakcyjnych i-MiEV) od czerwca 2009,
o 4500 od czerwca 2010,
o Po uruchomieniu fabryki LEJ w Kyoto planowana produkcja wyniesie 11000 sztuk,
o W kolejnym etapie po uruchomieniu fabryki w Ritto zdolności produkcyjne osiągną 50 000 sztuk od grudnia 2012.

Cena
 
Mitsubishi i-MIEV kosztuje w Polsce 160 800 zł.

Dane techniczne Mitsubishi i-MIEV
WYMIARY I MASY


 Długość całkowita

mm
3475
Szerokość całkowita

mm
1475
 Wysokość całkowita

mm
1610
 Rozstaw osi

mm
2550
 Rozstaw kół
Przód
mm
1310
Tył
mm
1270
 Minimalny prześwit

mm
150
 Długość wnętrza

mm
1790
 Szerokość wnętrza

mm
1270
 Wysokość wnętrza

mm
1250
 Masa własna

kg
1110
 Masa całkowita

kg
1450
 Ilość miejsc

osoby
4
OSIĄGI



 Zużycie energii elektrycznej
 (cykl pomiarowy NEDC)
*1
Wh/km
135
 Zasięg bez ładowania
 (cykl pomiarowy NEDC)
*1
km
150
 Minimalny promień skrętu

m
4,5
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w sekundach

15,9
SILNIK



 Model

Y4F1
 Moc stała
*2
kW
35
 Moc maksymalna
*3
kW/obr/min
49/2500 - 8000
 Maksymalny moment
 obrotowy

Nm/ obr/min
180/0 - 2000
CZAS ŁADOWANIA
 
Ładowanie z gniazdka domowego
*4
16A
ok. 6 godzin

13A
ok. 7 godzin

10A
ok. 9 godzin
Szybkie ładowanie
*5
ok. 30 minut
AKUMULATORY TRAKCYJNE



 Typ


Litowo-jonowe
 Napięcie

V
330
 Pojemność

KWh
16
PRZENIESIENIE NAPĘDU



 Przełożenie stałe


6.066
UKŁADKIEROWNICZY



 Typ


Zębatkowy wspomagany elektrycznie
ZAWIESZENIE KÓŁ



 Przód


Kolumny McPherson
 Tył


Oś de Dion, prowadzenie wielodrążkowe
HAMULCE



 Rodzaj


Hydrauliczne ze wspomaganiem podciśnieniowym
 Przód

Tarcze wentylowane
 Tył

Bębny
 Serwowspomaganie


9-calowa komora podciśnieniowa
OPONY I KOŁA



 Opony
Przód

145/65R15
[o niskim oporze toczenia]

Tył

175/55R15
[o niskim oporze toczenia]
Obręcze kół
Przód

15"x4.0J ze stopu aluminium

Tył

15"x5.0J ze stopu aluminium
*1: NEDC: cykl pomiarowy New European Driving Cycle. Podawane zużycie energii i zasięg są zgodne z zapisami ECE R101. Styl jazdy, warunki drogowe, nasilenie ruchu, czynniki atmosferyczne i stan samochodu mogą w praktyce wywoływać znaczne rozbieżności w zasięgu pojazdu, odbiegając od wartości obliczonych zgodnie z protokołem NEDC.
*2: Oznacza "moc oddawaną nie dłużej niż 30 minut", jak określono w ECE R85.
*3: Oznacza "maksymalną moc netto", jak określono w ECE R85.
*4 Pełne naładowanie od momentu zapalenia wskaźnika niskiej energii. Niska zimowa temperatura może przedłużyć czas ładowania.
*5 Do około 80% od momentu zapalenia wskaźnika niskiej energii. Niska zimowa temperatura może przedłużyć czas ładowania.
 
Więcej informacji o modelu i-MiEV firmy Mitsubishi Motors jest dostępnych pod adresem: http://www.new-imiev.com/
 W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl  Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/

  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się