Rośnie sprzedaż Mitsubishi
Opublikowano 20 lip 2010
Sprzedaż w Polsce – czerwiec 2010
W czerwcu sprzedano w Polsce 716 samochodów marki spod znaku Trzech Diamentów, co stanowi prawie 24% wzrost. Najpopularniejszym modelem tego miesiąca był Lancer, który trafił do 341 nabywców. 113 klientów zdecydowało się na Lancera Sedan (27% więcej niż w czerwcu 2009), 220 kierowców wyjechało z salonów Lancerem Sportback (92% wzrost) a 8 miłośników tej marki zostało posiadaczami Lancera Evolution (4-krotnie więcej niż przed rokiem). Było to związane z debiutem 2 nowych, wzmocnionych wersji Lancera Evolution: MR GT330 i GSR GT360 ATTACK.
Na drugim miejscu w rankingu uplasował się najpopularniejszy SUV w Polsce – Mitsubishi Outlander, który trafiając do 266 klientów, zanotował 72% wzrost sprzedaży.
Oto szczegóły dotyczące globalnych wyników produkcji, sprzedaży i eksportu Mitsubishi Motors Corporation:
Produkcja: dane ze świata i z Japonii
Całkowita wartość produkcji w maju 2010 wyniosła 83 418 sztuk, czyli o 85,8 % więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Oznacza to również wzrost w siódmym kolejnym miesiącu licząc od listopada 2009 roku. Wartość produkcji w Japonii wyniosła 43 655 sztuk, co oznacza zwyżkę o 76,1 % w szóstym z rzędu miesiącu porównując rok do roku. Produkcja samochodów osobowych osiągnęła wartość 38 254 sztuk, czyli o 90,3 % więcej w stosunku do tego samego miesiąca w ubiegłym roku. Produkcja samochodów użytkowych wzrosła o 15,5 % w porównaniu z najem 2009, osiągając wartość 5 411 sztuk.
Sprzedaż w Japonii
Całkowita sprzedaż w Japonii w maju wyniosła 11 456 sztuk, czyli o 24,4 % więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Oznacza to również wzrost w siódmym kolejnym miesiącu w porównaniu rok do roku. Sprzedaż samochodów osobowych wyniosła 8 346 sztuk, czyli o 29,3 % więcej, a pojazdów użytkowych 3 110 sztuk, czyli o 13,1 % więcej niż w maju 2009 roku. Wolumen sprzedaży pojazdów zarejestrowanych wyniósł 4 266 sztuk, czyli zanotowano wzrost o 35,2 % w porównaniu z tym samym miesiącem roku ubiegłego. Wartość sprzedaży w segmencie mini wyniosła 7 190 sztuk, czyli o 18,8 % więcej niż w maju 2009.
Produkcja zagraniczna
Całkowita wartość produkcji zagranicznej w maju wyniosła 39 753 sztuki, co oznacza wzrost o 97,7 % w porównaniu z ubiegłym rokiem. Dane z regionów przedstawiają się następująco: w Azji wyprodukowano 31 680 sztuki, czyli zanotowano wzrost o 122,0 %, co przypisać należy w głównej mierze odpowiednio 22,2-, 113,6-, 350,6- oraz 125,0-procentowemu wzrostowi produkcji w zakładach China Motor Corp. na Tajwanie, South East (Fujian) Motor w Chinach, MMTh w Tajlandii oraz KRM w Indonezji. W Ameryce Północnej, gdzie w maju ubiegłego roku na jakiś czas wstrzymano produkcję, wskaźniki skoczyły do 1 553 sztuk. W Europie wartość produkcji wyniosła 2 741 sztuk, czyli o 5,8 % mniej, a to za sprawą utrzymującej się spowolnionej sprzedaży w zakładach NedCar. W Ameryce Południowej produkcja wyniosła 3 360 sztuk. Oznacza to wzrost o 27,3 % w porównaniu z majem ubiegłego roku, co przypisać należy poprawie wskaźników sprzedaży firmy MMC Automotores do Brasil Ltda.
Eksport z Japonii
Całkowita wartość eksportu z Japonii wyniosła 29 663 sztuki, co oznacza wzrost o 151,5 % w porównaniu z majem 2009 roku oraz szósty zwyżkowy miesiąc z rzędu w porównaniu rok do roku. Eksport do Azji osiągnął wartość 2 865 sztuk, czyli wzrost o 38,2 %, głównie za sprawą częstszych dostaw na rynek chiński oraz utrzymaniu poziomu dostaw do Malezji. Eksport do Ameryki Północnej wyniósł 2 642 sztuk, czyli o 50,2 % więcej w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, co było główną zasługą wzrostu sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie o odpowiednio 163,0 i 35,0 %. Eksport do Europy osiągnął wartość 13 612 sztuk, co oznacza wzrost o 488,5 % rok do roku, głównie dzięki zwyżce dostaw do Rosji o 246,0 % oraz wzrostowi transportów do Niemiec i Hiszpanii.
W celu uzyskania dodatkowych informacji prosimy o kontakt z Kingą Lisowską tel. +48 22 46 31 875,+48 22 46 31 800 w.175, 0 609 290 133, kinga.lisowska@mitsubishi-motors.pl Zdjęcia wszystkich modeli przeznaczone do publikacji znajdują się w internetowym serwisie prasowym www.press.mitsubishi.pl Dla przedstawicieli mediów przeznaczona jest również strona Mitsubishi Motors Corporation: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/