teaser.jpg

L200

Pajero

ASX

Lancer Ralliart

Lancer

Colt

wydarzenia

Lancer Sedan

Outlander

Lancer Sportback

Lancer Evolution X

o Mitsubishi

Rekordowy rok dla Mitsubishi - 9032 sprzedanych aut i prawie 70% wzrost sprzedaży

W Space Star , ASX , L200
Opublikowano 06 sty 2010

Miniony rok okazał się ogromnym sukcesem marki spod znaku Trzech Diamentów w Polsce – sprzedano 9032 samochody, co stanowi niemal 70% wzrost w stosunku do 2008 roku. To najlepszy roczny wynik w historii firmy, której sprzedaż gwałtownie rośnie już trzeci rok z rzędu. Stało się tak, pomimo globalnego kryzysu, który najdotkliwiej dał się we znaki producentom samochodów i pomimo nienajlepszej sytuacji na polskim rynku motoryzacyjnym, który od stycznia do listopada 2009 roku zanotował prawie 4% spadek (dane IBMR Samar). Do sukcesu w największej mierze przyczyniły się liczne premiery zupełnie nowych modeli (L200, Outlander, Lancer Evolution, Lancer Sedan, Lancer Sportback, Colt, Pajero),  nowy polski zarząd i strategia zarządzania oraz modernizacja sieci dilerskiej.

Niekwestionowanym bestsellerem 2009 roku został Mitsubishi Lancer, który październiku ubiegłego roku po raz pierwszy zdobył więcej klientów niż jego kilkunastu japońskich i europejskich konkurentów z klasy niższej średniej (IBMR Samar) a także znalazł się na drugim miejscu w październikowym rankingu najczęściej oglądanych w internecie modeli, sporządzanym przez portal www.mojeauto.pl .

Drugie miejsce pod względem sprzedaży aut Mitsubishi zajął najpopularniejszy polski SUV Mitsubishi Outlander a za nim uplasował się Mitsubishi Colt.

Największe wzrosty sprzedaży zanotowały modele Lancer Sportback, Colt 5D i Lancer Evolution.

W grudniu salony opuściły 724 auta spod znaku Trzech Diamentów, co stanowi prawie ponad 3% wzrost. Bestsellerem grudnia okazał się Outlander, drugi był Lancer a trzeci Colt.

Styczeń – grudzień
Od stycznia do grudnia sprzedano 9032 auta Mitsubishi, co oznacza 67,3% wzrost w stosunku do 5398 samochodów sprzedanych w 2008 roku.

W ciągu jedenastu miesięcy tego roku najpopularniejszym Mitsubishi okazał się Lancer – sprzedano 3723 takie auta – 1452 Lancery Sedan (o ponad 60% więcej niż w 2008 roku), 2182 Lancery Sportback (prawie czterokrotnie więcej) i 89 Lancerów Evolution (o niemal 90% więcej).

Na drugim miejscu uplasował się Outlander, który trafił do 3154 klientów notując ponad 74% wzrost sprzedaży.

W 2008 roku sprzedano 1368 Coltów – 1068 aut 5-drzwiowych (o 96% więcej niż przed rokiem) i 298 3-drzwiowych (o ponad 50% więcej).  

O ponad 11% więcej klientów zdecydowało się na zakup Mitsubishi Pajero, który trafił do 199 klientów.

Grudzień
W grudniu sprzedano 724 samochody, co daje 3,4% wzrost w porównaniu z rezultatem 700 aut osiągniętym w tym samym miesiącu 2008 roku.

W ostatnim miesiącu 2009 roku rolę bestsellera pełnił Outlander, zdobywając 297 klientów – o ponad 50% więcej, niż przed rokiem. Drugie miejsce zajął w grudniu Lancer - sprzedano 3270 takich aut (103 Sedany (o 11% więcej niż w grudniu 2008 roku), 164 Sportbacki i 3 Lancery Evolution.


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10
Do pobrania

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się