e-EVO_concept.jpg

Mitsubishi prezentuje światu e-Evolution Concept

W o Mitsubishi , Aktualności , Rozwiązania techniczne , Targi motoryzacyjne , Modele koncepcyjne
Opublikowano 25 paź 2017

Mitsubishi Motors prezentuje MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

 Ucieleśnienie nowej strategii marki MITSUBISHI „Drive your Ambition”

Tokio, 25 października, 2017 – Podczas 45. Salonu Samochodowego w Tokio, którego otwarcie dla szerokiej publiczności będzie miało miejsce 27 października 2017 roku, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) przygotowała światową premierę koncepcyjnego modelu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Ten sportowy SUV z całkowicie elektrycznym napędem stanowi najpełniejsze jak dotąd ucieleśnienie wprowadzanej przez MMC nowej strategii marki. Podsumowuje ją nowe hasło komunikacyjne prezentowane obecnie na wszystkich rynkach świata: „Drive your Ambition”. Nowa strategia jest kwintesencją postępu i dążenia do tworzenia odważnych stylistycznie, inspirujących  i nowoczesnych pojazdów.

 e-Evolution.png

e-Evolution3.png e-Evolution4.png

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który ilustruje strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. O nowym obliczu marki będą decydowały atuty oferowanych przez nią samochodów typu SUV, pojazdów elektrycznych (EV), a także gotowość do wdrażania najnowszych systemów zapewniających użytkownikom najwyższą mobilność oraz łączność ze światem za pomocą urządzeń elektronicznych.

Zgodnie z nową filozofią, koncern MMC będzie dążył do poszerzenia grupy odbiorców swoich produktów, wykorzystując doświadczenia i renomę marki - znanej z samochodów o świetnych osiągach i doskonałych własnościach jezdnych – wprowadzając na rynek mające przełomowy charakter nowe modele SUVów i crossoverów, Jako jeden z pionierów w dziedzinie pojazdów z napędem elektrycznym, MMC będzie konsekwentnie poszerzać gamę i przyspieszać wprowadzanie na rynek samochodów elektrycznych (EV). Jednocześnie MMC ma zamiar kontynuować stosowanie coraz bardziej innowacyjnych rozwiązań, wykorzystując silnie zintegrowane systemy sztucznej inteligencji (AI), integrację z urządzeniami mobilnymi oraz łączność pojazdów z Internetem i zwiększenie ich możliwości poprzez wykorzystywanie modelu pracy systemów w chmurze obliczeniowej (cloud computing).

"Robust & Ingenious": Filozofia designu w wydaniu Mitsubishi Motors

Mitsubishi Motors przyjął nową filozofię designu, którą charakteryzuje slogan „Robust & Ingenious” („Mocny i odkrywczy”).

„Naszym celem jest oddawanie w ręce użytkowników samochodów, które spełniają ich oczekiwania i ambicje dzięki wyjątkowej stylistyce, która wspaniale harmonizuje z mocą, autentycznym charakterem i starannie zaprojektowaną funkcjonalnością, a więc z elementami, z których marka Mitsubishi była znana od zawsze,” powiedział Tsunehiro Kunimoto, szef działu Global Design MMC.

„Mocny i odkrywczy” to określenia, które najlepiej charakteryzują kontrastowy język designu, który znalazł swój wyraz z ostatecznym kształcie prototypu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT. Charakter tego koncepcyjnego samochodu jest studium kontrastów. Samochody przyszłości wprowadzane na rynek przez Mitsubishi Motors mają być nieskomplikowane w swoim charakterze, solidne, wytrzymałe i funkcjonalne, jednocześnie będąc także inteligentne, zaawansowane pod względem technologicznym, oferując mnóstwo nowych możliwości i wyznaczając nowe trendy w zakresie stylu.

Design MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

MMC szczyci się długą listą sukcesów. Każda wzmianka o „Mitsubishi Motors” natychmiast powoduje skojarzenia ze świetnymi własnościami jezdnymi aut tej marki w terenie i znakomitym układem kontroli napędu 4WD. MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT wznosi te cechy na jeszcze wyższy poziom i przejmuje rolę modelu wiodącego pod względem wysokich osiągów i doskonałych własności jezdnych dzięki najnowszemu układowi kontroli 4WD. Linia nadwozia podkreśla to, jak mocno samochód trzyma się podłoża wszystkimi czterema kołami, oferując jednocześnie temperament i zwrotność szybkiego terenowego tourera.

Kształt przodu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest próbą świeżego spojrzenia na archetypiczną dla marki MMC koncepcję stylistyczną, określaną mianem DYNAMIC SHIELD („DYNAMICZNA TARCZA”). Czarna sekcja kraty wlotu powietrza jest schowana pod powłoką ze szkła, co subtelnie przypomina, że mamy do czynienia z dynamicznym samochodem z napędem elektrycznym. Pod szkłem znajdują się kamery i czujniki, których wygląd akcentują niebieskie kontury stylizacyjne. Poniżej reflektorów umieszczono duże wloty powietrza, kierujące strumienie chłodzące zaciski elektrycznych hamulców. Doskonałe własności aerodynamiczne poprawiono jeszcze bardziej, dzięki skierowaniu zasysanych strug powietrza wokół specjalnych profili w tylnych słupkach i dalej, po obu stronach tylnego zderzaka, poza bryłę nadwozia.

Mocno pochylona przednia szyba i krótkie zwisy nadają sylwetce MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT wyjątkowo dynamiczny profil, którego uzyskanie nie byłoby możliwe bez napędu elektrycznego. Wysoki prześwit poprzeczny, krótki zwis przedni i tylny, silnie zaznaczona linia boków nadwozia i wąskie przetłoczenia po bokach podkreślają dynamikę i zwrotność. Z kolei duże, masywne opony, widoczne wyraźnie na czterech rogach bryły pojazdu, podkreślają potężny moment obrotowy napędu 4WD, przenoszony za ich pomocą. Muskularny wygląd sylwetki dodatkowo uwydatniają relingi biegnące wzdłużnie po obu stronach dachu.

W masywnej sześciokątnej bryle nadwozia można dopatrzeć się inspiracji kształtem osłony koła zapasowego w modelu, który do dziś pozostaje esencją SUV-a - legendarnego Mitsubishi Pajero – samochodu, który przez lata wyznaczał kierunki rozwoju aut terenowych i który pozostaje jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli i jednym z najważniejszych rozdziałów w historii marki Mitsubishi.

Spojrzenie na kokpit kierowcy prototypu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT pokazuje, co staje się możliwe, gdy projektanci nagle zyskują swobodę wyjścia poza ramy. Studyjne MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest napędzane trzema silnikami elektrycznymi o wysokim momencie obrotowym, zaś brak dużego silnika spalinowego dał projektantom możliwość urzeczywistnienia marzeń o zupełnie nowatorskim kształcie, radykalnie odbiegającym od konwencji. Tablica przyrządów wydaje się płynąć przed kierowcą. O tym, że kierujący siedzi za kierownicą Mitsubishi przypomina typowy dla marki poziomy układ deski rozdzielczej, z podziałem na część informacyjno-kontrolną powyżej osi będącej dominantą tablicy przyrządów oraz z częścią funkcjonalną poniżej tej linii. Horyzontalny układ tablicy przyrządów przypomina funkcją linię poziomą elektronicznego wizjera: linia pozioma tablicy przyrządów ułatwia ocenę zachowania samochodu w czasie jazdy – forma idzie w parze z funkcją, opisując drogę przed samochodem.

Duży płaski ekran wyświetlacza obejmuje całą szerokość tablicy przyrządów. Wśród wyświetlanych informacji znajdują się dane o warunkach otoczenia, dane nawigacyjne oraz podpowiedzi instruujące kierowcę i związane z prowadzeniem samochodu. Dwa mniejsze wyświetlacze po obu stronach dużego ekranu pokazują obrazy przestrzeni przed i za samochodem. Bardzo duże szyby zapewniają doskonałą widoczność dookoła, niemal na obszarze 360 stopni, co daje wrażenie, ze kierowca siedzi raczej za sterami myśliwca, niż samochodu.

Najważniejsze rozwiązania konstrukcyjne zastosowane w koncepcyjnym studium MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT         
  • Napęd elektryczny EV: MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest napędzany silnikami elektrycznymi zapewniającymi wysokie wartości momentu obrotowego i świetne osiągi. Silniki są zasilane z systemu akumulatorów o wysokiej pojemności, co zapewnia bardzo szybkie i niezwykle płynne przyspieszanie, którym samochody elektryczne górują nad pojazdami z silnikami spalinowymi. Główny akumulator trakcyjny jest umieszczony centralnie, pod podłogą samochodu, co pozwoliło obniżyć środek ciężkości i uzyskać bardzo wysoką stabilność w czasie jazdy.
  • Napęd 4WD: Wyjątkową dynamikę i własności jezdne uzyskano dzięki zastosowaniu napędu 4WD z trzema silnikami elektrycznymi. Jeden z nich napędza przednie koła, przy udziale nowego Dwusilnikowego Aktywnego Systemu Kontroli Znoszenia AYC (Dual Motor Active Yaw Control), który powoduje odpowiednie dołączanie pozostałych dwóch silników przekazujących napęd na tylne koła, z wykorzystaniem elektronicznego układu, który koryguje tor jazdy poprzez aktywną kontrolę momentu obrotowego (torque-vectoring). Nad pracą całości czuwa rozbudowany układ sterujący napędem na wszystkie koła i kontrolujący inne funkcje układu jezdnego S-AWC (Super All-Wheel Control), będący unikalnym rozwiązaniem MMC. W efekcie uzyskano znacznie lepszą przyczepność podczas pokonywania zakrętów. Hamulce prototypowego MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT błyskawicznie i precyzyjnie kontrolują napęd I prędkość pojazdu dzięki elektrycznie sterowanym zaciskom, które zajęły miejsce konwencjonalnych zacisków hydraulicznych. Efekt i skuteczność ich działania dają się odczuwać już przy niewielkich prędkościach, gdy siły G są jeszcze niewielkie. Bez względu na to czy jazda odbywa się w mieście, na autostradzie, czy na krętych drogach lokalnych, zachowanie pojazdu z pełnym napędem elektrycznym zawsze charakteryzuje dynamika, precyzja i pewnie trzymanie się drogi, które w pełni odzwierciedla intencje kierowcy.
  • Sztuczna inteligencja (AI): Mózgiem MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest system oparty na sztucznej inteligencji (AI), który znacząco zwiększa możliwości kierującego pojazdem. Duża liczba różnego rodzaju czujników umożliwia systemowi AI natychmiastowe weryfikowanie i analizowanie sytuacji na drodze, a także „odczytywanie” intencji kierowcy. System w niezauważalny sposób dostosowuje zachowanie i osiągi pojazdu do zamiarów kierowcy, tym samym wspierając kierowcę i zwiększając skuteczność podejmowanych działań. Jednocześnie, dzięki ułatwieniu kierowania pojazdem i uczynieniu jazdy bezpieczniejszą, sama przyjemność prowadzenia osiąga zupełnie inny wymiar. Z kolei specjalna funkcja uczenia kierującego umożliwia systemowi sztucznej inteligencji przekazanie odpowiedniej wiedzy osobie za kierownicą i w ten sposób bardzo dyskretnego zwiększania umiejętności i możliwości działania kierującego. System tworzy swoisty obraz poziomu kompetencji kierowcy i sam buduje program „szkolenia”, który jest następnie realizowany poprzez sugestie podawane głosem lub za pomocą komunikatów ukazujących się na dużym wyświetlaczu na tablicy rozdzielczej. Dzięki temu, kierowcy o różnym poziomie umiejętności szybko odkrywają, że prowadzony przez nich samochód zachowuje się dokładnie tak, jak sobie tego życzą i bardzo szybko przekonują się, że prowadzenie samochodu może sprawiać jeszcze większą przyjemność.

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT będzie eksponowany podczas 45. Salonu Samochodowego w Tokio 2017, który odbędzie się między 27 października a 5 listopada br. Dni prasowe zaplanowano na 25 i 26 października 2017 r. w kompleksie wystawowo-konferencyjnym Tokyo Big Sight. Więcej informacji na stronie: http://www.tokyo-motorshow.com/en

Z okazji 45. Salonu Samochodowego w Tokio MMC uruchamia stronę internetową ze specjalnym serwisem informacyjnym: http://www.mitsubishi-motors.com/en/innovation/motorshow/2017/tms2017/

https://library.mitsubishi-motors.com/tms2017/

###

O Mitsubishi Motors Corporation (MMC)

MMC jest globalnym producentem samochodów z siedzibą w Japonii, wyznaczającym trendy w segmentach pick-up’ów i SUV-ów oraz w rozwoju technologii napędu na cztery koła. Firma jest obecna na ponad 160 rynkach, ze szczególną reprezentacją w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN. Jako  pionier elektromobilności, który od roku 1966 prowadzi badania nad pojazdami elektrycznymi, firma zaprezentowała w roku 2009 pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny (i-MiEV), a następnie, w roku 2013 model Outlander PHEV – pierwszy hybrydowy SUV typu plug-in z elektrycznym napędem na cztery koła.

MMC zatrudnia 30 000 pracowników na całym świecie i wytwarza samochody w zakładach produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji. Lokomotywami wzrostu potęgi koncernu są modele Pajero Sport, L200/Triton i Outlander PHEV. W roku fiskalnym 2016 firma sprzedała na całym świecie 926 000 egzemplarzy pojazdów, osiągając sprzedaż netto na poziomie 1.9 bilionów jenów.

Więcej informacji:Public Relations Department, Mitsubishi Motors Corporation, Tel: +81-3-6852-4274/4276

Dodatkowo informacje  prasowe i zdjęcia do publikacji można znaleźć na stronach: Mitsubishi Motors Library: https://library.mitsubishi-motors.com/contents/login.do

Oraz 2017 Tokyo Motor Show Press Site

https://library.mitsubishi-motors.com/tms2017/

 

GALERIE ZDJĘĆ


TMS_e-EVO.png e-EVO.png

 

FILMY


 e-EVO_film.png


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się