Mitsubishi oferuje pierwszy model PHEV w Chinach
GAC MITSUBISHI MOTORS ROZPOCZYNA W CHINACH DOSTAWY NOWEGO MODELU SUV O NAPĘDZIE HYBRYDOWYM PLUG-IN
Eupheme będzie pierwszym samochodem hybrydowym typu plug-in oferowanym w Chinach przez spółkę joint venture.
Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) z dumą ogłosiła, że z początkiem marca 2018 roku jej wspólne przedsiębiorstwo w Chinach, czyli GAC Mitsubishi Motors (GMMC), założone z Guangzhou Automobile Group (GAC) i Mitsubishi Corporation, rozpoczęło krajową sprzedaż i dostawy całkowicie nowego SUV-a Eupheme Plug-in Hybrid Electric (PHEV).
Model Eupheme, zaprojektowany przez GAC i produkowany przez GMMC w Changsha w prowincji Hunan, jest także pierwszym samochodem z napędem PHEV, który zostanie wprowadzony i będzie sprzedawany w Chinach przez przedsiębiorstwo joint venture z kapitałem mieszanym, chińsko-zagranicznym. Nowy SUV ma umożliwić zarówno Mitsubishi Motors, jak i GAC osiągnięcie strategicznych celów dotyczących rozwoju firm, a także wesprzeć rozwój zaawansowanego przemysłu motoryzacyjnego oraz szybkie wdrożenie technologii „New Energy Vehicle” (NEV)*1 na największym światowym rynku pojazdów.
Początkowo Eupheme zostanie wprowadzony w pięciu największych miastach, tj. Changsha, Guangzhou, Shenzhen, Hangzhou oraz Tianjin. Kolejne lokalizacje będą dodawane w późniejszym terminie w tym roku. Dzięki średniemu spalaniu na poziomie 1,8 l/100 km oraz zasięgowi wynoszącemu ponad 600 km, zaawansowany technologicznie, przyjazny dla środowiska SUV Eupheme, oferowany w niezwykle atrakcyjnej cenie około 33 000 dolarów (przed uwzględnieniem krajowych dotacji NEV), będzie atrakcyjną ofertą dla konsumentów w Chinach.
W odpowiedzi na pytanie o ambicje firmy w Chinach, prezes zarządu Mitsubishi Motors Osamu Masuko stwierdził: „Wprowadzenie na rynek modelu Eupheme to kamień milowy dla GMMC, który pokazuje, jak ważną rolę w spełnianiu potrzeb klientów w Chinach oraz realizowaniu celów rządowych związanych ze zrównoważonym rozwojem odgrywać będzie technologia PHEV. W 2017 roku Chiny stały się największym rynkiem zbytu dla Mitsubishi Motors. Planujemy zdecydowanie poprawić naszą pozycję w tym kraju realizując plan DRIVE FOR GROWTH.”
GMMC, jako spółka strategicznego partnerstwa, a także platforma sprzedaży i produkcji w Chinach, będzie odgrywać kluczową rolę we wspieraniu trzyletniego strategicznego planu firmy Mitsubishi Motors, czyli DRIVE FOR GROWTH. Do 2019 roku Mitsubishi Motors chce jeszcze bardziej wzmocnić swoją działalność w Chinach, podwajając – w porównaniu do poziomów z 2016 roku – sprzedaż lokalnie produkowanych samochodów, jak również rozwijając swoją sieć sprzedażową. Firma będzie się także koncentrować na poszerzaniu oferty SUV-ów z napędem na cztery koła oraz PHEV w Państwie Środka.
*1 W Chinach NEV oznacza samochody elektryczne, hybrydowe plug-in lub napędzane ogniwami paliwowymi.
O Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
MMC jest globalnym producentem samochodów z siedzibą w Japonii, wyznaczającym trendy w segmentach pick-up’ów i SUV-ów oraz w rozwoju technologii napędu na cztery koła. Firma jest obecna na ponad 160 rynkach, ze szczególną reprezentacją w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN. Jako pionier elektromobilności, który od roku 1966 prowadzi badania nad pojazdami elektrycznymi, firma zaprezentowała w roku 2009 pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny (i-MiEV), a następnie, w roku 2013 model Outlander PHEV – pierwszy hybrydowy SUV typu plug-in z elektrycznym napędem na cztery koła.
MMC zatrudnia 30 000 pracowników na całym świecie i wytwarza samochody w zakładach produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji. Lokomotywami wzrostu potęgi koncernu są modele Pajero Sport, L200/Triton i Outlander. W roku fiskalnym 2016 firma sprzedała na całym świecie 926 000 egzemplarzy pojazdów, osiągając sprzedaż netto na poziomie 1.9 bilionów jenów.