XPANDER

Nagroda

Innowacyjność

Bezpieczeństwo 4x4

Tytuł Samochodu Roku 2018 dla Mitsubishi

W o Mitsubishi , Aktualności , Rozwiązania techniczne
Opublikowano 10 kwi 2018

MITSUBISHI XPANDER SAMOCHODEM ROKU W INDONEZJI

Mały SUV wygrywa doroczną nagrodę tuż po debiucie

Nowy wielozadaniowy model Mitsubishi XPANDER został uznany Samochodem Roku w Indonezji – tuż po udanym, rynkowym debiucie.

Nagroda przyznana przez Otomotif, najpopularniejszy indonezyjski tabloid, została odebrana przez Kyoya Kondo, prezesa Mitsubishi Motors Krama Yudha Sales Indonesia (MMKSI). XPANDER zwyciężył także w dwóch innych kategoriach – najlepszy minivan oraz najlepszy miejski minivan.

Od premiery XPANDERA w sierpniu zeszłego roku dealerzy w MMKSI przyjęli 60 000 zamówień na model zaprojektowany specjalnie na potrzeby szybko rozwijającego się indonezyjskiego rynku motoryzacyjnego, w którym popularną kategorią są małe pojazdy MPV. W zeszłym miesiącu XPANDER znalazł się w trójce najbardziej popularnych modeli w klasie MPV.

Pomimo niewielkich rozmiarów, 7-miejscowy XPANDER oferuje komfortową przestrzeń dla pasażerów oraz dużo miejsca na bagaż. Łączy atrakcyjny i wygodny design z wytrzymałością i niezawodnością, z której słynie marka Mitsubishi.

Samochód jest produkowany w najnowocześniejszej fabryce Mitsubishi Motors w prefekturze Bekasi na zachodniej Jawie, którą otwierał w kwietniu ubiegłego roku prezydent Indonezji Joko Widodo. Zakład, którego budowała kosztowała 540 milionów dolarów, zatrudnia 3000 pracowników i jest w stanie wyprodukować 160 000 pojazdów rocznie.

Fabryka w Bekasi niedługo rozpocznie eksport modelu XPANDER do Tajlandii i na Filipiny, wzmacniając pozycję Mitsubishi Motors w państwach regionu ASEAN.

Osamu Masuko, dyrektor zarządzający Mitsubishi Motors Corporation, powiedział: "Jesteśmy bardzo wdzięczni, że otrzymaliśmy tę nagrodę od Otomotif. Jest ona uznaniem wspaniałego odbioru Mitsubishi XPANDER-a przez mieszkańców Indonezji. Wielu ludzi miało udział w tym sukcesie, w tym nasi przyjaciele i partnerzy biznesowi w MMKSI oraz w indonezyjskim rządzie. Lata dokładnej analizy zaowocowały stworzeniem modelu XPANDER, nowoczesnego modelu MPV, który spełnia potrzeby ciężko pracujących rodzin w Indonezji.”

Panji Maulana, redaktor naczelny Otomotif, powiedział: „Samochód roku jest wybierany spośród najnowszych modeli - zwycięzców w każdej kategorii. Oceniane są takie aspekty jak design, funkcjonalność, osiągi, łatwość prowadzenia, zużycie paliwa i cena. Nasz redakcyjny sztab sędziowski bierze pod uwagę również sprzedaż, popularność i stosunek jakości do ceny. Mitsubishi XPANDER zasłużył na zwycięstwo w tym roku.”

XPANDER był pierwszym całkowicie nowym pojazdem Mitsubishi Motors, od momentu kiedy zarząd japońskiego producenta zainicjował nową strategię wzrostu. W ramach planu „Drive for Growth” firma zainwestuje ponad 5 miliardów dolarów, aby ulepszyć swoją ofertę produktów, bazując na tradycyjnych przewagach Mitsubishi: technologii napędu na cztery koła, samochodach SUV oraz hybrydowych pojazdach elektrycznych typu plug-in.


O Mitsubishi Motors Corporation (MMC)
MMC jest globalnym producentem samochodów z siedzibą w Japonii, wyznaczającym trendy w segmentach pick-up’ów i SUV-ów oraz w rozwoju technologii napędu na cztery koła. Firma jest obecna na ponad 160 rynkach, ze szczególną reprezentacją w krajach Stowarzyszenia Narodów Azji Południowo-Wschodniej ASEAN. Jako pionier elektromobilności, który od roku 1966 prowadzi badania nad pojazdami elektrycznymi, firma zaprezentowała w roku 2009 pierwszy seryjnie produkowany samochód elektryczny (i-MiEV), a następnie, w roku 2013 model Outlander PHEV – pierwszy hybrydowy SUV typu plug-in z elektrycznym napędem na cztery koła.

MMC zatrudnia 30 000 pracowników na całym świecie i wytwarza samochody w zakładach produkcyjnych w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji. Lokomotywami wzrostu potęgi koncernu są modele Pajero Sport, L200/Triton i Outlander. W roku fiskalnym 2016 firma sprzedała na całym świecie 926 000 egzemplarzy pojazdów, osiągając sprzedaż netto na poziomie 1.9 bilionów jenów.

 

 

 


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się