Współpraca sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi z DiDi Chuxing
RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI PRZYŁĄCZAJĄ SIĘ DO DIDI CHUXING, TWORZĄC SOJUSZ DIDI AUTO
NAJWIĘKSZY SOJUSZ MOTORYZACYJNY NA ŚWIECIE ŁĄCZY SIĘ Z DIDI W POSZUKIWANIU NOWYCH ROZWIĄZAŃ MOBILNOŚCI W CHINACH
Wiodący światowy sojusz samochodowy Renault-Nissan-Mitsubishi ogłosił, że jest jednym z partnerów DiDi Auto Alliance (D-Alliance), założonego przez DiDi Chuxing ("DiDi"), wiodącą platformę transportu mobilnego w Chinach.
DiDi Auto Alliance to zainicjowany przez DiDi inteligentny sojusz na rzecz współdzielonego transportu, wzmacniający i redefiniujący inteligentną mobilność. Promując wraz z partnerami przemysł motoryzacyjny nowych napędów, chce zjednoczyć wszystkich swoich członków w celu zmiany modelu biznesowego branży motoryzacyjnej i stać się największą na świecie platformą - operatorem pojazdów wykorzystujących 100% przestrzeni pasażerskiej.
Ogi Redzic, wiceprezes do spraw Połączonych Pojazdów i Usług Mobilności w Renault-Nissan-Mitsubishi powiedział: „Mamy wspólną z DiDi wizję w dążeniu do mobilności czystej i bezpiecznej dla wszystkich. Chiny są kluczowym rynkiem dla sojuszu Renault-Nissan-Mitsubishi. Planujemy ścisłą, partnerską współpracę nad kształtowaniem przyszłości inteligentnej mobliności w tym kraju z liderami rynku, takimi jak DiDi.”
Cheng Wei, założyciel i dyrektor generalny DiDi, powiedział: „Wzmocnimy naszych partnerów, dbając o szeroki wachlarz aspektów naszej współpracy, począwszy od leasingu i sprzedaży samochodów, przez ich finansowanie i serwis oraz operacje flotowe, na rozwiązaniach carsharingowych skończywszy. Celem jest stworzenie lepszej oferty dla naszych partnerów, użytkowników i społeczeństwa.”
Sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi podpisał w lutym porozumienie z DiDi, by zbadać możliwość przyszłej biznesowej współpracy nad nowym programem współdzielenia samochodów elektrycznych w Chińskiej Republice Ludowej. Porozumienie, podpisane z DiDi, towarzyszy badaniu nowych usług mobilności w ramach Sojuszu, włączając w to wprowadzenie usług przywoływania zrobotyzowanych pojazdów, jako części strategicznego, średnioterminowego planu Sojusz 2022, zapoczątkowanego w ubiegłym roku przez Renault-Nissan-Mitsubishi.
Jako największa pod względem liczby sprzedanych na świecie pojazdów grupa motoryzacyjna, Sojusz przyspiesza konwergencję i synergię inicjatyw w zakresie nowych technologii motoryzacyjnych. Do chwili zakończenia swojego strategicznego planu, Sojusz wprowadzi na całym świecie 12 w pełni elektrycznych modeli, wykorzystując wspólne platformy i komponenty EV, a także wprowadzi na światowe rynki 40 pojazdów, wykorzystujących technologię autonomicznej jazdy i rozwinie usługi, świadczone za pomocą zrobotyzowanych, samobieżnych pojazdów.
Aby wesprzeć ten plan, Sojusz uruchomił również nowy korporacyjny fundusz kapitałowy, Alliance Ventures, który planuje zainwestować do 1 biliona dolarów we wsparcie otwartych innowacji w ciągu najbliższych pięciu lat.
O RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
Grupa Renault, Nissan Motor Company i Mitsubishi Motors to największy na świecie sojusz motoryzacyjny. Najdłuższa i najbardziej produktywna w branży motoryzacyjnej, międzykulturowa współpraca. Razem, partnerzy sprzedali w 2017 roku ponad 10,6 miliona pojazdów w blisko 200 krajach. Firmy członkowskie koncentrują się na współpracy i maksymalizacji synergii w celu zwiększenia konkurencyjności. Prowadzą strategiczną współpracę z innymi grupami motoryzacyjnymi, w tym niemieckim Daimlerem i chińskim Dongfeng. Strategiczny sojusz jest liderem w branży pojazdów bezemisyjnych, rozwijającym najnowsze zaawansowane technologie - z planami oferowania autonomicznej jazdy i funkcji łączności w szerokiej gamie przystępnych cenowo pojazdów.