2017 09 15 Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance - Logo PNG Color with Transparent Background.png

Renault-Nissan-Mitsubishi łączą siły z Google, by rozwijać technologie nowej generacji

W o Mitsubishi , Aktualności
Opublikowano 19 wrz 2018

Największy na świecie sojusz w branży motoryzacyjnej podpisuje globalną wieloletnią umowę o współpracy z Google w zakresie wyposażania pojazdów Renault, Nissan i Mitsubishi w inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe. Sojusz będzie korzystać z systemu Android – najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie, aby zaoferować klientom nowy zestaw usług, w tym Mapy Google, Asystenta Google i Sklep Google Play. Usługi te będą połączone ze zdalnymi aktualizacjami oprogramowania i przechowywaniem danych o pojazdach w inteligentnej chmurze stworzonej na potrzeby sojuszu - Alliance Intelligent Cloud.

Paryż / Jokohama / Tokio) - Renault-Nissan-Mitsubishi i Google ogłosiły partnerstwo technologiczne, które ma na celu wykorzystanie systemu operacyjnego Android w pojazdach sprzedawanych przez największy na świecie sojusz motoryzacyjny. Inteligentne systemy informacyjno-rozrywkowe i przyjazne użytkownikom aplikacje trafią do wielu modeli pojazdów już od 2021 roku.

W ramach partnerstwa technologicznego pojazdy sprzedawane przez członków sojuszu będą korzystały z systemu Android, najpopularniejszego systemu operacyjnego na świecie - zostaną wyposażone w nawigację Google Maps, dostęp do bogatego zbioru aplikacji motoryzacyjnych w sklepie Google Play, będą mogły odbierać połączenia i SMS-y, sterować multimediami, znajdować informacje i umożliwiać zarządzanie funkcjami pojazdu za pomocą głosu, korzystając z wbudowanego Asystenta Google.

Sojusz, który w ubiegłym roku sprzedał 10,6 miliona pojazdów na 200 rynkach, połączy aplikacje i usługi Google w systemy informacyjne i systemy chmurowe, aby klientom marek Renault, Nissan i Mitsubishi Motors zapewnić jeszcze większą przyjemność z jazdy. Podczas, gdy cała gama pojazdów sojuszu będzie dzielić platformę Android, każda marka będzie miała niezależność w stworzeniu unikalnego interfejsu dla klienta i wykorzystaniu określonych funkcji w ramach wspólnej platformy Android.

Partnerstwo informacyjno-rozrywkowe stanowi część działań sojuszu zmierzających do wyposażenia większej liczby pojazdów w inteligentną łączność i usługi chmurowe w ramach średnioterminowego planu rozwoju sojuszu do 2022 roku. Ninieisze oświadczenie, zbiegające się z pierwszą rocznicą wprowadzenia w życie średniookresowego planu rozwoju, symbolizuje koncentrację firm motoryzacyjnych zrzeszonych w sojuszu, na rozwoju technologii nowej generacji. Zgodnie z planem, Renault-Nissan-Mitsubishi planuje zwiększyć sprzedaż do ponad 14 milionów sztuk rocznie do końca 2022 roku

Plan obejmuje również uruchomienie 12 nowych pojazdów elektrycznych o zerowej emisji spalin, rozwój technologii w zakresie pojazdów autonomicznych i trwające wdrażanie systemu Alliance Intelligent Cloud.

Alliance Intelligent Cloud zapewni system audio-informacyjny kolejnej generacji, oferując platformę do integracji zarządzania danymi, systemów informacyjno-rozrywkowych oraz ułatwienia aktualizacji systemów inteligentnej łączności i zdalnej diagnostyki w pojazdach firm członkowskich sojuszu.

Współpraca sojuszu i Google sprawi, że pojazdy koncernów członkowskich będą miały jeden z najbardziej inteligentnych systemów informacyjno-rozrywkowych na rynku.

Kierowcy i pasażerowie będą mogli wykorzystać możliwości Google i Androida, aby uzyskać dostęp do ekosystemu obejmującego tysiące istniejących aplikacji i stale rozszerzającą się gamę nowych aplikacji. Ta integracja, w połączeniu z szeroką wiedzą i pomysłowością programistów, umożliwi łatwy dostęp do popularnych aplikacji w samochodzie. System będzie również kompatybilny z urządzeniami działającymi w innych systemach operacyjnych, takich, jak iOS firmy Apple.

Hadi Zablit, starszy wiceprezes ds. rozwoju działalności w Renault-Nissan-Mitsubishi, powiedział: "Nasza współpraca z Google zaoferuje właścicielom naszych pojazdów szerokie możliwości korzystania z aplikacji, które są obecnie dostępne tylko poza pojazdem lub, w ograniczonym zakresie, poprzez podłączenie urządzenia z Androidem do interfejsu użytkowanego pojazdu. Budujemy mocne i bezproblemowe rozwiązania łączności pokładowej i pozapokładowej w naszych samochodach, a także możliwość używania aplikacji i usług Google, do których przyzwyczajonych jest wielu użytkowników, w tym Mapy Google, Asystent Google i sklep Google Play."

Kal Mos, globalny wiceprezes Alliance Connected Vehicles w Renault-Nissan-Mitsubishi, dodał: "Dzięki integracji platformy Android z naszymi systemami audio-informacyjnymi, dodajemy nowy poziom inteligencji do naszych pojazdów. W przyszłości Asystent Google, który korzysta z wiodącej technologii sztucznej inteligencji Google, może stać się głównym sposobem interakcji klientów z pojazdami – będzie się z nimi można komunikować bez użycia rąk. Dzięki Mapom Google i Asystentowi Google wbudowanemu w systemy informacyjno-informacyjne pojazdów sojuszu, nasi klienci będą mieli dostęp do najbardziej zaawansowanych aplikacji opartych na sztucznej inteligencji na wyciągnięcie ręki. Dzięki pokładowemu dostępowi do sklepu Google Play nasi klienci będą mogli cieszyć się otwartym i bezpiecznym ekosystemem aplikacji na Androida zaprojektowanych dla pojazdów."

Hiroshi Lockheimer, starszy wiceprezes ds. platform i ekosystemów w Google, powiedział: "Google i Renault-Nissan-Mitsubishi mają wspólną wizję zapewnienia inteligentnego, bezpiecznego i bezproblemowego korzystania w czasie jazdy samochodem z aplikacji i usług, które są znane, można je podłączać i aktualizować. Cieszymy się, że możemy współpracować z Renault-Nissan-Mitsubishi, aby udostępnić Asystenta Google, Mapy Google i inne popularne aplikacje za pośrednictwem sklepu Play i systemu Android kierowcom i pasażerom na całym świecie."


O RENAULT-NISSAN-MITSUBISHI
Groupe Renault, Nissan Motor Company i Mitsubishi Motors tworzą największy na świecie sojusz w branży motoryzacyjnej. Jest to trwające najdłużej i najbardziej wydajne międzykulturowe partnerstwo w przemyśle samochodowym. W 2017 r. partnerzy sprzedali łącznie 10,6 miliona samochodów w prawie 200 krajach. Firmy należące do sojuszu koncentrują się na współpracy i maksymalizacji synergii w celu zwiększania swojej konkurencyjności. Współpracują one także z innymi grupami z branży motoryzacyjnej, takimi, jak Daimler w Niemczech i Dongfeng w Chinach. Strategiczny sojusz jest branżowym liderem w dziedzinie pojazdów bezemisyjnych oraz rozwija najnowocześniejsze technologie, planując zaoferowanie autonomicznej jazdy, wielu systemów łączności oraz innych usług w szerokiej gamie przystępnych cenowo modeli.


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się