12 Dakar19_E5_Cristina_Gutierrez_1.jpg

motorsport

Precyzja inżynierów

Ekspert ds. SUV-ów

Niezawodność Mitsubishi

Eclipse Cross

Najszybsza zawodniczka Dakaru osiąga metę za kierownicą Mitsubishi Eclipse Cross

W o Mitsubishi , Aktualności , Motorsport , Rozwiązania techniczne
Opublikowano 23 sty 2019

Cristina Gutiérrez – najszybsza zawodniczka wśród kobiet startujących w tegorocznej edycji rajdu Dakar w kategorii samochodów - po raz trzeci ukończyła ten najcięższy maraton na świecie. Gutiérrez za kierownicą Mitsubishi Eclipse Cross osiągnęła metę słynnego Dakaru na 26. pozycji w klasyfikacji generalnej.

Cristina Gutiérrez spędziła za kierownicą Mitsubishi Eclipse Cross 55 godzin, 56 minut i 14 sekund, przez 10 dni pokonując 3 096 kilometrów peruwiańskiego Dakaru. Oprócz 26. pozycji w klasyfikacji generalnej, dojechała także jako siódma w swojej kategorii T1.2 (modyfikowanych samochodów terenowych z napędem 4x4). To jedyny hiszpański kierowca, któremu udało się ukończyć Dakar w rywalizacji samochodów.

Cristina Gutiérrez znacząco poprawiła wynik w stosunku do swoich poprzednich startów w Dakarze, który kończyła na 38. w 2018 i 44. pozycji w 2017 r. Tym razem dojechała tuż za 25 najlepszymi zawodnikami, a metę przekroczyła prowadząc najwyżej sklasyfikowany pojazd Mitsubishi.

"Jesteśmy bardzo szczęśliwi. Wrażenia są nie do opisania, ponieważ samochód prowadził się doskonale od pierwszych minut i wszystko szło świetnie. Było kilka dni z problemami, które skończyły się dla nas karnym czasem – według mnie niezasłużonym – który uniemożliwił nam ukończenie rajdu na wyższej pozycji”. – podsumowała Cristina, po przekroczeniu mety w Limie.

Choć Cristina Gutiérrez walczyła o wyższą pozycję, zmniejszając pod koniec rajdu różnicę czasu, zabrakło jej niecałych 13 minut do wpisania się na listę 25 najlepszych w tej edycji Dakaru. Zapewnia jednak, że jest zadowolona z wyniku: „26. pozycja w klasyfikacji generalnej, w trzecim roku startów w Dakarze, to duży sukces.”

Dakar 2019 był nietypowy, krótszy niż zwykle i zorganizowany w całości w jednym kraju, co oznaczało, że niektóre fragmenty trasy przejeżdżano kilkukrotnie. Jednak tegoroczna edycja była również niezwykle trudna technicznie: „Ciężko powiedzieć, który Dakar oceniam jako najtrudniejszy, ale w tym roku były momenty szczególnie dla nas ciężkie” - przyznała zawodniczka. Niełatwo było stawić czoła wyjątkowo upalnemu drugiemu tygodniowi zawodów, kiedy w przedostatnim dniu temperatura we wnętrzu samochodu przekroczyła 60 stopni. Udało się uniknąć większych problemów dzięki niezawodności i dobremu przygotowaniu Mitsubishi Eclipse Cross, w którym Cristina czuła się bardzo pewnie: „Samochód reagował doskonale i daje wiele frajdy z jazdy.” Gutierrez jako oficjalny kierowca Mitsubishi Motors Hiszpania zaprezentowała się w tej edycji Dakaru bardzo dobrze, unikając większych błędów. Przyczynił się do tego cały zespół i jej partner w tej przygodzie, Pablo Huete, który w swoim pierwszym Dakarze okazał się równie dobrym mechanikiem, jak pilotem: „Był bezbłędny, niesamowity od pierwszego dnia. Jestem bardzo wdzięczna za zaufanie, jakim mnie obdarzył. Ma przed sobą wspaniałą przyszłość.”

W podobny sposób Paul mówił o Cristinie i swoim starcie w Dakarze: „Muszę jej podziękować za szansę, którą mi dała, dzięki której mogłem tu przyjechać i przeżyć to doświadczenie. To niesamowite, jak ona pracuje i jak jeździ. Udowodniła, że równie dobrze mogłaby przyjechać w dwudziestce najlepszych.”

Hiszpański zespół po ukończeniu rywalizacji podziękował wszystkim fanom, którzy wspierali ich podczas rywalizacji „Dziękujemy wszystkim, którzy codziennie nam kibicowali, przesyłając posty i wiadomości. Odczuwaliśmy to wsparcie bardzo mocno.”

O Mitsubishi Motors Corporation
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Firma w roku 2009 wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny – i-MiEV, a następnie w roku 2013 model OUTLANDER PHEV - lidera rynków w Japonii i Europie w segmencie hybryd ładowanych z gniazdka. Mitsubishi Motors jest podmiotem globalnym, dzięki zakładom produkcyjnym w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji, Filipinach i Rosji, w których zatrudnia łącznie 30 000 pracowników. Modele takie jak PAJERO SPORT / MONTERO SPORT, TRITON / L200 i OUTLANDER mają ważny udział w budowaniu pozycji firmy. Globalna wielkość sprzedaży Mitsubishi Motors w roku fiskalnym 2017 wyniosła 1 101 000 egzemplarzy, a sprzedaż netto 2,19 biliona jenów. Spółka MMC jest notowana na giełdzie w Tokio.


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się