1200 elektrycznych Mitsubishi dla japońskiej poczty
1200 pojazdów elektrycznych Mitsubishi zostanie wprowadzonych do eksploatacji przez Japan Post (Pocztę Japońską) do końca marca 2021 r.
Poczta Japońska zdecydowała się na wykorzystanie modelu dostawczego Mitsubishi Minicab-MiEV podczas usług pocztowych i kurierskich. Przed rozlokowaniem w oddziałach, pojazdy będą lakierowane na czerwono, a na karoserii pojawi się wizerunek maskotki niedźwiedzia.
W celu ochrony środowiska naturalnego firma, będąca w całości własnością holdingu Japan Post Holdings Co., rozpocznie zastępowanie pojazdów dostawczych z silnikami spalinowymi poprzez flotę aut elektrycznych, głównie w Tokio i na obszarach miejskich. Obecnie poczta japońska jest właścicielem około 30 000 małych aut dostawczych, wykorzystywanych do usług kurierskich i dostaw. Do końca marca 2020 r. do eksploatacji trafi 400 pojazdów elektrycznych z zapowiadanej całkowitej liczby 1200 egzemplarzy. Pod koniec marca 2021 r. samochody elektryczne powinny stanowić około 4 proc. całej pocztowej floty.
Pionier elektromobilności
Mitsubishi Motors prowadzi badania i rozwój pojazdów elektrycznych od 1966 roku. Mitsubishi i-MiEV, który do dzisiaj pozostaje w sprzedaży, jest efektem ponad 50 lat prac rozwojowych prowadzonych w MMC w zakresie pojazdów elektrycznych. Prace te pozwoliły na wprowadzenie na rynek kilku innowacji technicznych, w tym wykorzystywania zaawansowanych akumulatorów litowo-jonowych i standardu ich ładowania CHAdeMO*4 oraz złączy do ładowania określanych jako Type1. W ciągu ostatnich 10 lat innowacje te pomogły zwiększyć zarówno zasięg samochodów elektrycznych, jak i liczbę dostępnych urządzeń do szybkiego ładowania akumulatorów. W rezultacie tego samochody elektryczne stały się bardziej przyjazne w codziennym użytkowaniu.
PHEV nr 1 na świecie
Co najważniejsze, Mitsubishi i-MiEV przyspieszył także badania i rozwój elektrycznych układów napędowych, co doprowadziło bezpośrednio do wprowadzenia na rynek w 2013 roku Outlandera PHEV, wyposażonego w innowacyjny hybrydowy układ napędowy, łączący silniki elektryczne i silnik benzynowy. Mitsubishi Outlander PHEV jest najlepiej sprzedawanym pojazdem plug-in w Europie I na świecie.
O MITSUBISHI MOTORS
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagę na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, marka wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające standardy nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, firma Mitsubishi Motors wprowadziła w 2017 roku nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive Your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania z chęcią odkrywania i rozwoju oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors intensywnie inwestuje w innowacyjne technologie, atrakcyjny design i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru.