Sukcesy sprzedażowe Mitsubishi Motors w Europie w 2019 roku
MITSUBISHI MOTORS EUROPE – WYNIKI ROKU KALENDARZOWEGO 2019
SPRZEDAŻ 171 906* (+4%)
W 2019 roku firma Mitsubishi Motors zrealizowała swoje plany na najbardziej wymagającym na świecie europejskim rynku, pomimo mało przewidywalnych zmian i regulacji, takich, jak wdrażanie nowych norm emisji, wpływ zmian podatkowych, niepewność polityczna,itd.
SPRZEDAŻ CAŁKOWITA 2019 + REGION ACEA |
Kraje UE + EFTA (z wyłączeniem pick-upów) |
15 805 752 egz. |
+1.2% |
Mitsubishi Motors 2019 REGION MME |
33 kraje (w tym L200) |
171 906 egz. |
+4% |
Mitsubishi Motors 2019 REGION ACEA |
Kraje UE + EFTA (z wyłączeniem L200) |
138 003 egz. |
+3.4% |
Wpływ na wyniki sprzedaży nowego ASX i L200 po ubiegłorocznych zmianach modelowych będzie widoczny dopiero w roku 2020 – tymczasem w 2019 roku europejską sprzedaż Mitsubishi Motors ukształtowały kolejny raz modele Space Star i Outlander PHEV, reprezentujące łącznie 43% łącznego wolumenu MME:
1. - Space Star/Mirage: 39 530 egz. (+10%)
2. - Outlander PHEV: 34 729 egz. (+42%)
3. - ASX: 31 306 egz. (-3%)
4. - Eclipse Cross: 27,368 (-)
5. - L200: 23 414 egz. (+12%)
Flagowy Mitsubishi Outlander PHEV – jedyny dostępny w Europie samochód hybrydowy typu plug in z napędem elektrycznym – pozostaje również najlepiej sprzedającym się pojazdem hybrydowym typu plug-in w Europie w ciągu roku 2019 (wszystkie marki, wszystkie segmenty, wszystkie formaty - źródło: JATO - 12 największych rynków UE). Zdobył tę pozycję pomimo rosnącej liczby konkurentów na rynku europejskim, chociaż niektórym z nich udaje się stopniowe nadrabianie pozycji utraconej we wrześniu 2018 r., po wdrożeniu procedur WLTP.
Od wprowadzenia na rynek w październiku 2013 r. Mitsubishi Outlander PHEV osiągnął łączną liczbę 159 132 egzemplarzy sprzedanych w Europie, gdzie liderem sprzedaży są obecnie Niemcy (7618 egz. w roku 2019 - dane MME).
W tym czasie sprzedaż 32 europejskich dystrybutorów Mitsubishi Motors* kształtowała się następująco (pierwsza dziesiątka):
1. – Niemcy 54 033 egz. (+4%)
2. – Wielka Brytania: 26 788 egz. (-13%)
3. – Hiszpania: 14 769 egz. (+10%)
4. – Włochy: 9 659 egz. (+33%)
5. - Francja: 9 437 egz. (+29%)
6. – Szwecja: 6 789 egz. (+32%)
7. – Polska: 6 762 egz. (+15%)
8. – Holandia: 6 690 egz. (-7%)
9. – Norwegia: 5 776 egz. (+5%)
10. – Austria: 5 059 egz. (-8%)
Kolejny etap
Mimo zadowolenia z wyników roku 2019, Mitsubishi Motors Europe zdaje sobie sprawę z wyzwań, ale także z możliwości, jakie stoją przed firmą. Eric Wepierre - nowy prezes i dyrektor generalny MME - powiedział: „Na rynku europejskim, który zmienia się dzięki nowym technologiom, oczekiwaniom i postawom klientów, a także wprowadzanym regulacjom i normom, Mitsubishi Motors może wykorzystać pozycję lidera na rynku pojazdów z napędem elektrycznym, zdobytą już w roku 2013 przez Outlandera PHEV. Jako pionierzy elektromobilności, stającej się głównym nurtem, mamy wielką przewagę rynkową, która w roku 2020 pomoże nam rozpocząć kolejny etap naszej strategii »SUV+EV« zarówno na poziomie produktu jak i ekosystemu, gdzie znowu jako pierwsi na rynku wdrożymy nasz innowacyjny system Mitsubishi Dendo Drive House.”
"Na obu tych płaszczyznach będziemy budować naszą strategię zrównoważonego wzrostu w Europie, w której wizerunek marki i rentowność będą miały pierwszeństwo przed wyścigiem o wolumen” – dodał Eric Wepierre.
*32 dystrybutorów, 33 rynki (w tym L200)
O MITSUBISHI MOTORS
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagę na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, marka wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające standardy nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, firma Mitsubishi Motors wprowadziła w 2017 roku nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive Your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania z chęcią odkrywania i rozwoju oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors intensywnie inwestuje w innowacyjne technologie, atrakcyjny design i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru.