comm red black

MITSUBISHI MOTORS w Japan Empowering Women Index

Mitsubishi Motors w Japan Empowering Women Index

W o Mitsubishi , Aktualności
Opublikowano 25 lip 2022

Firma Mitsubishi Motors Corporation (poniżej Mitsubishi Motors) została włączona na pięć kolejnych lat do MSCI Japan Empowering Women Index (WIN) w uznaniu inicjatyw firmy w zakresie promowania równouprawnienia kobiet. WIN został opracowany przez Morgan Stanley Capital International (MSCI), aby wspierać inwestowanie w dziedzinach środowiska, społeczeństwa i zarządzania (ESG).

WIN wybiera do swojego indeksu spółki, które dbają o niwelowanie różnic ze względu na płeć i oczekuje od nich trwałego wzrostu pozytywnych tendencji w dłuższym okresie, oceniając firmę na podstawie informacji publikowanych w oparciu o ustawę o promocji udziału i awansu kobiet w miejscu pracy, a dotyczących inicjatyw mających na celu zatrudnianie kobiet, obejmowania przez nie stanowisk kierowniczych oraz różnorodności w miejscu pracy. Indeks został przyjęty jako jeden z wielu decydujących o kierunkach inwestowania ESG przez Rządowy Fundusz Inwestycji Emerytalnych (GPIF).

Spośród różnych kwestii związanych z ochroną środowiska, społeczeństwem i zarządzaniem, Mitsubishi Motors identyfikuje istotne zagadnienia, którym należy nadać priorytet i które powinny być rozwiązywane. Jedną z takich istotnych kwestii jest promowanie reform stylu pracy w odpowiedzi na nową jakość (różnorodność i równowaga między życiem zawodowym a prywatnym). Firma Mitsubishi Motors pracuje nad stworzeniem środowiska, w którym szanuje się różnorodność, a każdy pracownik może poczuć satysfakcję z pracy, w pełni wykazać się swoimi umiejętnościami oraz mieć możliwość pracy i rozwoju w dobrym zdrowiu fizycznym i psychicznym.

Główne rezultaty w promowaniu uczestnictwa kobiet
1. Wyższy wskaźnik liczby zatrudnionych kobiet.
Wskaźnik zatrudnionych kobiet wzrósł z 9,9 do 11 procent w marcu 2022 roku w porównaniu z marcem 2018 roku, kiedy to Mitsubishi Motors nie zostało włączone do indeksu WIN.

2. Wyższy odsetek kobiet wśród menedżerów
Wskaźnik kobiet wśród menedżerów wzrósł 1,6 razy, z 2,9 do 4,7 procent w lipcu 2022 roku w porównaniu z lipcem 2017 roku, kiedy to Mitsubishi Motors nie zostało włączone do indeksu WIN.

Cele i przykłady kluczowych inicjatyw promujących udział kobiet
1. Stworzenie i wdrożenie Ogólnego Planu Działań Pracodawców opartego na założeniach ustawy o promowaniu udziału kobiet.

W ciągu trzech lat od 1 kwietnia 2021 r. do 31 marca 2024 roku firma będzie pracowała nad realizacją następujących dwóch celów.

(1). Zwiększenie udziału procentowego kobiet asystentów menedżerów (pre-management) do 15 procent.
(2). Zwiększenie udziału procentowego mężczyzn korzystających z urlopu wychowawczego do 10 lub więcej procent (rocznie).

2. Wsparcie w godzeniu pracy i opieki nad dzieckiem lub inną osobą.
Tworzenie środowiska, w którym zróżnicowani pracownicy mogą w pełni wykazać się swoimi umiejętnościami, realizowane poprzez wprowadzenie programów elastycznego czasu pracy i pracy zdalnej, a także systemów wspierających opiekę nad dziećmi i innymi osobami. Dodatkowo, zapewnienie w firmie fachowego doradztwa w zakresie opieki dziennej, wspomagającego pracowników w równoważeniu pracy i życia prywatnego.

Dążąc do urzeczywistnienia zrównoważonego społeczeństwa i zwiększenia wartości firmy, Mitsubishi Motors będzie nadal promowało inicjatywy zrównoważonego rozwoju w skali całej firmy.

Trwałe włączenie Mitsubishi Motors Corporation do indeksu MSCI, użycie logo MSCI, znaku towarowego lub usługowego albo użycie nazwy indeksu nie powinno być interpretowane jako wsparcie, gwarancja lub promocja Mitsubishi Motors przez MSCI lub jego podmioty stowarzyszone. Nazwy i logo MSCI oraz indeks MSCI są znakami towarowymi lub symbolami usług MSCI lub podmiotów powiązanych.

O Mitsubishi Motors:
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Firma w roku 2009 wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny – i-MiEV, a następnie w roku 2013 model OUTLANDER PHEV - lidera rynków w Japonii i Europie w segmencie hybryd ładowanych z gniazdka. Mitsubishi Motors jest podmiotem globalnym, dzięki zakładom produkcyjnym w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji i Filipinach, w których zatrudnia łącznie 30 000 pracowników. Modele takie jak PAJERO SPORT / MONTERO SPORT, TRITON / L200 i OUTLANDER mają ważny udział w budowaniu pozycji firmy. Globalna wielkość sprzedaży Mitsubishi Motors w roku fiskalnym 2018 wyniosła 1 244 000 egzemplarzy, a sprzedaż netto 2,51 biliona jenów. Spółka MMC jest notowana na giełdzie w Tokio.


  • Kinga Ossowska
  • PR/Communications Manager&Storyteller
  • kinga.ossowska@astara.com
  • ASTARA Poland Sp. z o.o.
  • 02-677 Warszawa
  • ul. Cybernetyki 10

NEWSLETTER DLA MEDIÓW

Najszybszy sposób by być na bieżąco. Dzięki subskrypcji otrzymasz nasze wiadomości prasowe prosto na swoją skrzynkę e-mail.

Zapisz się