Firma Mitsubishi Motors Corporation (dalej: Mitsubishi Motors) ogłosiła, że zespół Mitsubishi RALLIART, któremu firma zapewnia wsparcie techniczne, weźmie udział w rajdzie Asia Cross Country Rally (dalej: AXCR). Rajd odbędzie się w sierpniu tego roku na trasie z Tajlandii do Laosu. W rajdzie wystartują samochody bazujące na najnowszym modelu L200/Triton, zaprezentowanym ostatnio w Bangkoku w Tajlandii. Nowy L200/Triton został w pełni przeprojektowany i znacznie udoskonalony pod każdym aspektem. Samochód rajdowy L200/Triton, który również został zmodyfikowany zgodnie z wymogami dopuszczającymi do AXCR, zapewnia jeszcze lepsze osiągi niż model startujący w zeszłorocznym rajdzie. Poprawiono jego trwałość i niezawodność, z których model był znany wcześniej, a także udoskonalono stabilność i sportową charakterystykę prowadzenia, moc i szybkość reakcji w pełnym zakresie prędkości oraz zdolność do radzenia sobie w trudnych warunkach drogowych, takich jak błotniste drogi.
Zespół Mitsubishi RALLIART wystartuje w AXCR 2023 trzema samochodami prowadzonymi przez Chayapona Yothę (Tajlandia), mistrza ubiegłorocznego AXCR; Rifata Sungkara (Indonezja), który w ubiegłym roku zajął 5. miejsce w klasyfikacji generalnej; oraz Katsuhiko Taguchiego (Japonia), który wygrał Rajdowe Mistrzostwa Azji i Pacyfiku w 1999 i 2010 roku. Dyrektor zespołu Hiroshi Masuoka i inżynierowie Mitsubishi Motors będą współpracować z załogą, towarzysząc jej przez cały rajd w samochodzie Delica D:5, wszechstronnym minivanie o właściwościach jezdnych SUV-a i komforcie MPV. Ich zadaniem będzie analizowanie warunków rywalizacji podczas odcinków specjalnych i formułowanie strategii oraz zapewnianie wsparcia technicznego w parku serwisowym.
Komentarz dyrektora zespołu Team Mitsubishi RALLIART Hiroshi Masuoki: „Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że będziemy mogli przeciwstawić konkurencji najnowszego L200/Tritona, który został w pełni przeprojektowany i znacznie ewoluował we wszystkich aspektach. Przygotowane do rajdu L200/Tritony przejechały ponad 2000 km testów wytrzymałościowych w Japonii i Tajlandii bez większych problemów, a my mamy pewność, że ich osiągi są znacznie wyższe, niż modelu, który startował w zeszłym roku. Lepiej radzą sobie na płaskich szutrowych szybkich drogach, ale również na błotnistych odcinkach, gdzie wymagana jest niska prędkość. Będziemy jechać trzema samochodami rajdowymi, z których każdy będzie walczył o zwycięstwo w klasyfikacji generalnej i chcemy zająć mistrzowską pozycję na podium, aby odnieść kolejne zwycięstwo z rzędu.”
Nowy rajdowy L200/Triton
Nowy rajdowy L200/Triton bazuje na tajlandzkim modelu Double Cab, zmodyfikowanym zgodnie z wymogami grupy T1 Międzynarodowej Federacji Samochodowej (FIA) dla zmodyfikowanych pojazdów terenowych. Samochód koncepcyjny, który został zaprezentowany na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Bangkoku w marcu, miał srebrno-czarną kolorystykę, inspirowaną skałami lawy wypełnionymi skondensowaną energią, ale egzemplarze rajdowe AXCR będą wyróżniać się czerwono-czarnym motywem, który symbolizuje energię tryskającej lawy.
Podstawowe modyfikacje samochodu rajdowego L200/Triton obejmują klatkę bezpieczeństwa i osłonę zderzaka, a także elementy z włókna węglowego, w tym maskę, przednie i tylne drzwi oraz skrzynię ładunkową. Dzięki znacznemu zmniejszeniu masy wewnętrznych komponentów pojazdu, masa nadwozia nowego L200/Tritona jest równa masie poprzednika, mimo większego rozmiaru nadwozia. Nowe L200/Tritony otrzymały przednie i tylne zawieszenie dostosowane do rajdów oraz mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu LSD zapewniający sportowe i stabilne prowadzenie, a jednocześnie pełną kontrolę. Zastosowanie lekkich felg aluminiowych i wąskich opon terenowych poprawiło prowadzenie na trudnych nawierzchniach, takich jak błoto, w porównaniu z zeszłorocznym samochodem rajdowym. Wyczynowe podwozie zostało wyposażone w przednie i tylne podwójne amortyzatory z tłumieniem dobicia.
Nowo opracowany silnik wysokoprężny turbo o pojemności 2,4 l został poddany modyfikacjom pod kątem zmniejszenia strat tarcia i redukcji masy. Zastosowano też nową turbosprężarkę w celu zwiększenia mocy w całym zakresie prędkości obrotowych. Odcinki specjalne AXCR obejmują przeprawy przez rzekę, więc poprawiono uszczelnienie każdego podzespołu, dodano też snorkel i wyprowadzenie wydechu, aby poradzić sobie z brodzeniem w wodzie.
Długość całkowita x szerokość całkowita
|
5,320 mm x 1,865 mm
|
|
Rozstaw osi
|
3,130 mm
|
|
Rozstaw kół (przód/tył)
|
1,570 mm / 1,565 mm
|
|
Silnik
|
4-cylindrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny MIVEC typ 4N16
|
|
Wtrysk paliwa
|
Wysokociśnieniowy common-rail
|
|
Pojemność skokowa
|
2442 cm3
|
|
Turbosprężarka
|
Silnik i turbosprężarka - Mitsubishi Heavy Industries
|
|
Moc maksymalna
|
150 kW (204 KM)
|
|
Maksymalny moment obrotowy
|
470 Nm
|
Przeniesienie napędu
|
6-biegowa manualna skrzynia biegów
|
Napęd na 4 koła
|
Super Select 4WD-II
|
Mechanizm różnicowy
|
CUSCO przód, LSD tył
|
Zawieszenie przednie
|
Niezależne zawieszenie z podwójnymi wahaczami i sprężynami śrubowymi
|
Zawieszenie tylne
|
Sztywne resory piórowe
|
Amortyzatory
|
Regulowane przednie i tylne podwójne amortyzatory CUSCO
|
Tłumienie dobicia
|
Hydrauliczne
|
Układ kierowniczy
|
Przekładnia zębatkowa ze wspomaganiem
|
Hamulce
|
Wentylowane tarcze z 4-tłoczkowymi zaciskami z przodu i z tyłu
Płyn hamulcowy FORTEC
|
Koła
|
Aluminiowe felgi aluminiowe WORK (17 cali x 7J)
|
Opony
|
Yokohama GEOLANDAR M/T G003 (235/80R17
|
Inne kwestie
|
Maska silnika z włókna węglowego
Panele drzwi przednich i tylnych oraz skrzynia ładunkowa z włókna węglowego
|
Samochody pomocnicze Delica D:5
Aby uczcić 55. rocznicę modelu Delica, Mitsubishi Motors dostarczy łącznie cztery samochody wsparcia Delica D:5, które będą pomagać na trasie zespołowi Mitsubishi Ralliart. Samochody pomocnicze Delica D:5 wykorzystują cechy oferowane przez seryjny model Delica D:5, takie, jak mocne nadwozie na ramie żebrowej i elektronicznie sterowany system 4WD, który zapewnia optymalną zwrotność i prowadzenie na drodze w każdych warunkach pogodowych lub w trudnych warunkach drogowych. Samochody zostały przystosowane do funkcjonowania podczas całego rajdu i pokonywania zarówno płaskiego terenu, jak i błotnistych dróg, dzięki aluminiowym obręczom WORK i terenowym oponom Yokohama Rubber, stworzonym do pracy w błocie. Pojazd, który będzie przewoził dyrektora zespołu Masuokę, obserwującego samochody rajdowe z dróg dojazdowych i opracowującego strategie, będzie wyposażony w przednie i tylne zawieszenie JAOS, zapewniające jeszcze lepsze prowadzenie w trudnym terenie. Podobnie jak nowy L200/Triton, samochody pomocnicze Delica D:5 również będą wyróżniać się czerwono-czarnymi motywami, symbolizującymi energię tryskającej lawy.
O Mitsubishi Motors:
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagę na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Odkąd grupa Mitsubishi wyprodukowała swój pierwszy samochód, ponad sto lat temu, marka wykazała się ambitnym i często rewolucyjnym podejściem, rozwijając nowe klasy pojazdów i wprowadzając technologie wyznaczające standardy nowoczesności. Strategia marki, tkwiąca w genach Mitsubishi Motors, trafi do gustów ambitnych kierowców, gotowych rzucić wyzwanie konwencjom i zdecydować się na zmiany. Zgodnie z tą filozofią, firma Mitsubishi Motors wprowadziła w 2017 roku nową strategię marki, wyrażoną w sloganie „Drive Your Ambition” - połączenie osobistego zaangażowania z chęcią odkrywania i rozwoju oraz odzwierciedlenie stałego dialogu między marką a jej klientami. Dzisiaj Mitsubishi Motors intensywnie inwestuje w innowacyjne technologie, atrakcyjny design i rozwój produktów, dostarczając klientom na całym świecie ekscytujące pojazdy, znane z wyrazistego charakteru.