Astara i Mitsubishi Motors wspierają wyjątkowy bieg charytatywny
Polski oddział Mitsubishi Motors, należący do firmy Astara, czwarty rok z rzędu wsparł organizację biegu Kamień-Dwernik Trail, bieszczadzkiej imprezy charytatywnej, która nie ma sobie równych wśród biegów górskich w całym kraju. Bieg Charytatywny Dwernik Kamień Trail to wydarzenie, które odbywa się już ósmy raz, dzięki całkowicie bezinteresownemu zaangażowaniu zwykłych ludzi, głównie mieszkańców niewielkiej gminy Lutowiska.
Kamień Dwernik Trail to naprawdę unikatowe spotkanie aktywnych ludzi dobrej woli, którego początki i kolejne odsłony wiążą się z trzema pomysłodawcami i głównymi organizatorami – byłym listonoszem Adamem Kapralem, ratownikiem medycznym Tomkiem Dopartem i pracownikiem prywatnej firmy Arkiem Ślączką, którzy zainspirowali społeczność gminy Lutowiska do zmierzenia się z niemałym wyzwaniem. Pierwszy półmaraton odbył się 16 lipca 2017 roku, a zebrane fundusze przeznaczono na leczenie dziecka. Od tego czasu, już osiem razy, Bieg Charytatywny Dwernik Kamień Trail wspiera powrót do zdrowia jednego z potrzebujących dzieci z okolicy. W tym roku organizatorzy przeznaczyli fundusze zebrane od darczyńców na pomoc 14-letniemu Adasiowi z Krosna, u którego w 2017 roku zdiagnozowano guza mózgu, a komplikacje pooperacyjne wyłączyły dziecko zupełnie z życia i aktywności. Terapie przyniosły duże postępy w funkcjonowaniu Adama, nastąpiła poprawa w sferze ruchowej i poznawczej, jednak dziecko wymaga dalszego usprawniania i rehabilitacji. Właśnie na ten szczytny cel przekazane zostały pieniądze, zebrane podczas imprezy. W pierwszym biegu, który odbył się na dystansie 21 km, uczestniczyło ponad 140 biegaczy, obecnie lista liczyła ponad 300 startujących, a poza dwiema konkurencjami dla dorosłych, biegnących na dystansach 24 i 12 km, odbył się bieg dla dzieci z pokonywaniem brodu na rzece Dwernik, który dał małym uczestnikom przedsmak startów w górskich biegach przełajowych.
„Astara i Mitsubishi Motors starają się wspierać niezwykłe inicjatywy, za którymi stoją ludzie pełni serdeczności i pozytywnej energii, dlatego już czwarty raz wzięliśmy udział w tym bieszczadzkim spotkaniu sportowców, wolontariuszy i zwykłych biegaczy, zauroczonych atmosferą, jaką udaje się organizatorom z Lutowisk stworzyć od kilku lat wokół Biegu Charytatywnego Dwernik Kamień Trail. Nie jest łatwo przekonać dziesiątki partnerów, sponsorów i setki uczestników do wsparcia lokalnych inicjatyw - w Bieszczadach udowodnili, że to potrafią.„ – podkreśla Kinga Ossowska, PR Manager w Astara Poland.
„Każdy, kto uczestniczy w organizacji biegu, robi to bez wynagrodzenia, a cała kwota od darczyńców trafia do wskazanego wcześniej beneficjenta. Intensywne prace nad kolejną edycją zaczynają się mniej więcej pól roku przed biegiem, ale szczyt zaangażowania przypada na dwa tygodnie przed imprezą. Ostatnie trzy dni to nieustanna praca kilkudziesięciu mieszkańców gminy Lutowiska. Planowanie, oznakowanie tras, zabezpieczenie uczestników na starcie i mecie, kontakty z zawodnikami i sponsorami, poczęstunek, od zawsze powierzamy sztabowi wolontariuszy. Zbudowanie wspaniałej atmosfery wokół lipcowych biegów zawdzięczamy między innymi pozytywnej energii wszystkich, którzy angażują się w przygotowania – kateringowi bieszczadzkich kół gospodyń, ale i osobom prywatnym, które dostarczają ciasta nawet z centralnej Polski, wytwórcom lokalnych przysmaków, serów, miodów, przekazującym każdego roku swoje produkty. Organizację biegu co roku wspierają samochody Mitsubishi – tym razem pomocnikiem był najpopularniejszy model spod znaku Trzech Diamentów – funkcjonalny SUV o nazwie ASX. Dziękujemy wszystkim i do zobaczenia za rok.” – powiedział po zakończeniu biegu Adam Kapral.
O Mitsubishi Motors:
Mitsubishi Motors Corporation to działający w branży motoryzacyjnej producent o zasięgu międzynarodowym, z siedzibą w Tokio, który zbudował konkurencyjną przewagą na rynku pojazdów typu SUV i pick-up oraz elektrycznych i hybryd ładowanych z gniazdka PHEV. Firma w roku 2009 wprowadziła na rynek pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny – i-MiEV, a następnie w roku 2013 model OUTLANDER PHEV - lidera rynków w Japonii i Europie w segmencie hybryd ładowanych z gniazdka. Mitsubishi Motors jest podmiotem globalnym, dzięki zakładom produkcyjnym w Japonii, Tajlandii, Chinach, Indonezji I Filipinach , w których zatrudnia łącznie 30 000 pracowników. Modele takie jak PAJERO SPORT / MONTERO SPORT, TRITON / L200 i OUTLANDER mają ważny udział w budowaniu pozycji firmy. Spółka MMC jest notowana na giełdzie w Tokio.